|
Hjælp fra scratch til valg af projektor |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Clint'en
Ny bruger Oprettet: 25-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
Emne: Hjælp fra scratch til valg af projektor Sendt: 26-November-2010 kl. 16:06 |
|
Halløj Recordere,
Jeg er en absolut noob til projektorer, har bladret rundt i jeres forum og læst artikler, men håber sgu at I gider hjælpe mig på vej til at undgå de helt store bummerter og købe en projektor der vil dække mine behov nogenlunde :) Har lige købt hus med kælder og har fået go' fra damen til at jeg må indrette som jeg vil, og det jeg blandt andet vil; er at udnytte den ene væg med en projektor. Tanken er at den hovedsageligt skal bruges til at spille PS3 på, men også gerne til lidt BD engang imellem. Så HD er vel et must? Jeg vil gerne hænge projektoren i loftet så den er af vejen, har 2,5m til loftet og kan maksimalt rykke den 3,5meter væk fra bagvæg/lærred, ellers er der ingen plads bagved. Jeg har mulighed for at mørklægge kælderen helt, men hvis ungerne skal gide se en Disney på den en sjælden gang, vil det være bedst hvis det kan fungere med lidt belysning i kælderen, men hvor mange lumens skal jeg så op i? Jeg tænker på et prisleje på max. omkring de 10kg (gerne billigere) og har selv fundet den her, som jeg umiddelbart tænker vil kunne dække mine behov, DB på 22 lyder dejligt lydsvagt?? http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Projektorer/EH-TW2900/Epson-projektor--EHTW2900.html Hmmm...I må sige til hvis I gider hjælpe men mangler info, så giver jeg dem gerne :) God weekend! |
||
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 27-November-2010 kl. 20:34 | |
Lige præcis den der er et dårligt køb. Der er lige kommet en ny model af den som hedder TW3200. Den er opdateret på flere punkter og kan fåes til ca 8500kr.
Har ikke set den live, men det skulle være en udemærket projektor til prisen. Og den er også en af de bedste hvad hvis du skal spille/ se film med lyset tændt.. Især til den pris.
|
||
Clint'en
Sendt: 29-November-2010 kl. 10:28 | |
Hejsa,
Ok tak for svaret - så er jeg jo allerede tættere på et bedre køb :)
Når du skriver "...især til den pris" er det så fordi 10kg er ALT for lidt hvis jeg vil ha' et ordentlig billede med projektor?
|
||
Blu-ben
Guld medlem Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
Sendt: 29-November-2010 kl. 12:51 | |
Hej Clint
Jeg er ikke expert på området vil jeg starte med at sige men har selv projekter, så her et par input. Husk at tænke det hele med i budgettet, for udover projektor skal du huske lærrede, ophæng kabler og ikke mindst lyd, det kræver altså næste at man får minumum et godt stereo setup for at få bedst muligt udbytte.
Men vil råde dig til at kigge efter brugt, kunne feks være panasonic, sanyo, Epson eller BenQ som laver glimrende begynder projektorer, jeg har selv nøjes med en sanyo plv-z5 som ikke er en fuld HD projektor, selvfølgelig er fuld HD det bedste, men til mit behov (film og spil på playstation) får jeg en rigtig god hjemmebio oplevelse, selv om mit setup helt klart er et budget setup i forhold til mange andre - (man kan altid få noget bedre ;-)) så vælg et samlet budget og så køb ud fra det.
Der findes for øvrigt også en EPSON TW3600 så vidt jeg ved.
Men kunne måske være en ide at finde en brugt og så købe den lige klassen bedre
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 29-November-2010 kl. 17:33 | |
Der er jo bare det problem, at hvis han er noob, så er det svært at vide hvad der er bedre. TW3600 og TW3200 er 98% identiske. http://www.homecinemacentral.com.au/reviews/reviews_epson_TW_3600-vs-TW3200.html Så den er ikke de ekstra penge værd. W1000+ overraskede mig da jeg så den i Hifiklubben, en del bedre end den gamle W1000. Vi kunne heller ikke fremprovokere nogle regnbuer nogle af os. Og nej kunne ikke høre den, selvom jeg og kæresten stod lige under den. Hun kunne heller ikke. Men ok med 3 børn så er vi vidst heller ikke støj kritiske. Men den er helt sikkert også en god begynder uden at vælte budgettet. Minus er at den ikke har lensshift som fx TW3200. http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/benq_w1000_video-projektor.htm |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
cgmand
Sendt: 29-November-2010 kl. 18:16 | |
Nej for 10K kan du skam få et udemærket billed, men det er for meget for en udgået model når den nye model kan fåes til 8500kr. TW2900 kan så også fåes billigere end de 10Kilo, men synes ikke den er aktuel. Som Blu-ben skriver er der mange andre udgifter end lige projektoren, men til at starte med kan man godt vente lidt med lærredet. F.eks hvis man har en plan væg der hvor lærredet skal være, kan man starte med at male den i den rigtige farve, det koster ikke det store og billedet kan stadig blive super godt !!! Efterhånden som man har haft projektor i et stykke tid bliver man mere og mere kræsen. Men til en start og til man finder ud af om det er noget der har fanget ens interesse, er en væg helt fin... Eller hvis man er omhyggelig, kan billedet blive lige så godt som på et lærred.. Har jeg læst mig til :-) Ved at starte med væggen som lærred, kan du også finde den helt rigtige størrelse på billedet, inden du evt køber et lærred. Når nu du kun vil bruge projektoren i en mørklagt kælder og udelukkende til film og spil, havde jeg personligt valgt en Mitsubishi HC3800 eller HC4000 eller en anden DLP.. Synes personligt DLP er bedre i den forbindelse, selvom jeg godt nok ikke har set TW3200 i action, men synes generelt DLP er bedre end LCD, hvis man kan leve med de ulemper den teknologi har: - Støj - Ikke særlig placerings venlig (modeller under 14.000kr) - Regnbuer |
||
cgmand
Sendt: 29-November-2010 kl. 18:20 | |
Hørte også W1000 i Hifi-Klubben inden jeg købte den og syntes heller ikke den larmede særlig meget. Nu har jeg så anskaffet mig den og den er placeret 1 meter over mit hoved. Kan høre den hele tiden. Så den egner sig altså ikke til TV kiggeri, hvor man typisk har lav volume. På det område skulle LCD være bedre.
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 29-November-2010 kl. 18:37 | |
W1000 eller W1000+ ? Herhjemme kan man ikke høre tv ved lav volumen, så selv nyhederne bliver set med surround på. Eller dvs, så er recieveren sat 7ch stereo. Men jo selvfølgelig larmer DLP noget mere. Men kommer jo an på hvor støjkritisk man er. 3 børn i alderen 1år, 2år og 5år overdøver alt ting. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
cgmand
Sendt: 29-November-2010 kl. 22:08 | |
Haha nej støjmæssigt kan den nok ikke helt følge med 3 børn
Det er desværre kun W1000, har hørt W1000+ skulle have lidt bedre sort,?!? der synes jeg ihvertfald min fejler lidt:( Desværre ikke helt så sort som jeg godt kunne ønske mig, så leder lidt efter min næste projektor. Som jeg skrev tidligere,.. man blever mere og mere kræsen Det starter med en projektor til 5000kr og efter 6 måneder kigger man så på en til 20.000kr.... Så er du advaret
|
||
Bamse82
Bruger Oprettet: 10-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 205 |
Sendt: 29-November-2010 kl. 22:43 | |
Hej.. var/er også totalt Noob, og er blevet totalt glad for mit køb af W1000+. Den kan fåes til ca. 6.300, hvilket må siges at være en fornuftig pris (syntes jeg!)
|
||
Clint'en
Sendt: 30-November-2010 kl. 10:19 | |
Hej allesammen, tusind tak for alle rådene! Jeg er sgu glad for at I gider!
cgmand: hvis DLP har støj, regnbuer og placeringvanskeligheder - hvad taler så FOR valget af DLP fremfor LCD? Kontrast? Så vidt jeg forstår på: http://www.epson.dk/content/DK/da_DK/products/video_projectors/product_spec/DNK-Product-Specification-EHTW3200-DA.ilocal.htm så har TW3200 lense shift, hvilket jeg tænker hurtigt kan være nogle kroner værd og taler for dén fremfor W1000+ - så jeg ikke skal bakse helt vildt for at få justeret loftsophænget? Men den W1000+ lyder nu også lækker i hifi-klubbens omtale...For dælen da... Hmm...jeg bliver vist nødt til at lade malearbejdet i selve huset ligge lidt og komme ned og se modellerne i action i butikken - så bliver det hele (måske) lidt nemmere at forholde sig til. |
||
cgmand
Sendt: 30-November-2010 kl. 11:06 | |
Altså i 8 - 10.000kr klassen, synes jeg DLP giver et skarpere billed, mere 3D agtigt og bedre til film. IMO. Om du så er klar til at acceptere ulemper som støj, regnbuer og placeringvanskeligheder, er op til dig. Forresten de billige DLP'er lækker som regel også lidt lys. Det lyder umiddelbart som en del ulemper, men tror bare du skal ud og se dem i action og se hvad du er mest til. Pas på med støjniveauet, den støjer altså mere når du får den med hjem, end det lyder til i udstillingen og vær obs på sortniveauet, det er vigtigt for at få et billed med go dybde. Jeg roder selv med en opdatering og har også selv kigget en del på Tw3200. Kunne godt tænke mig en støjsvag projektor der ikke er så placerings begrænset. Men ved ikke helt om jeg er klar på at opgive DLP billedet for det.. Men det skal vel bare forsøges :-) Det skal du forresten også lige være opmærksom på, at en DLP projektor skal hænge det helt rigtige sted og brug af keystone kan absolut ikke anbefales. På projectorcentral.com er der en beregningstabel hvor du beregne om en given projektor kan anvendes i dit rum.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |