Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 21:56 |
cgmand skrev:
Haha nej støjmæssigt kan den nok ikke helt følge med 3 børn
Det er desværre kun W1000, har hørt W1000+ skulle have lidt bedre sort,?!? der synes jeg ihvertfald min fejler lidt:( Desværre ikke helt så sort som jeg godt kunne ønske mig, så leder lidt efter min næste projektor.
Som jeg skrev tidligere,.. man blever mere og mere kræsen Det starter med en projektor til 5000kr og efter 6 måneder kigger man så på en til 20.000kr.... Så er du advaret |
Den har lidt bedre sort, og de nye paneler gør det også meget meget svært at fremprovokere regnbue effekter, eller også er vi bare ikke påvirket af det. Men den er også mere støjsvag i end den gamle w1000. Det med man kigger på dyrere og dyrere ting, kan jeg kun give dig helt ret i. Må også give dig ret i, at DLP giver en rigtig god dybde i det prisleje.
Redigeret af JordanDK - 30-November-2010 kl. 21:58
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 22:17 |
det er altid noget andet med larm i en butik... jeg rå hørte også min Z3000 i AVconnection, og synes slet ikke den var hørbar, men de har også ventilations rør og alt muligt andet hvor der er lidt larm, den larmer ikke meget, men man kan da høre den når man kommer hjem.
Til gengæld har en mate købt en OPTOMA det er et rent storm vejr, man kan ikke se TV på den type DLP, og desværre er det niveauet for de fleste, og har han brændeovnen kørende, som står måske 8 meter væk, og i den anden side af rummet, så larmer den rigtigt meget..
Det er smags sag, DLP kan levere bedre billede for pengene (alt efter hvad man ønsker) LCD er ikke på niveauet med sort niveau og farver, men er stadig super glad for min Z3000 og har både haft W6000 og HD82 inden døre, og ville ikke bytte.
dog en HD350 ville være velset.
pas også på med at købe dem for billigt, Lens shift som Epson også har er tit en lækker ting. det at du ikke præcist skal sætte den et sted for at billedet bliver kastet præcist på lærred, er fantastisk..
også at man kan side forskyde den, så den ikke hænger direkte over hovederne på publikummet. er også lækkert.
Redigeret af Rasmusdc - 30-November-2010 kl. 22:19
|
|
|
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 22:35 |
Rasmusdc skrev:
Det er smags sag, DLP kan levere bedre billede for pengene (alt efter hvad man ønsker) LCD er ikke på niveauet med sort niveau og farver, men er stadig super glad for min Z3000 og har både haft W6000 og HD82 inden døre, og ville ikke bytte.
dog en HD350 ville være velset.
pas også på med at købe dem for billigt, Lens shift som Epson også har er tit en lækker ting. det at du ikke præcist skal sætte den et sted for at billedet bliver kastet præcist på lærred, er fantastisk..
også at man kan side forskyde den, så den ikke hænger direkte over hovederne på publikummet. er også lækkert.
|
Du har helt ret, overvejer selv at starte ud med en budget. Optomaen vil jeg slet ikke røre ved. Har haft TW3200 meget i mine tanker, men har desværre ikke haft muligheden for at se den irl. Har så haft kigget på en W6000 og en W1000+ også. Men hvor jeg i første omgang ikke regner med at tage springet op til W6000. Så skal have set en TW3200 før jeg beslutter mig, hvilken en det bliver.
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
|
s0ad
Super bruger
Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 23:44 |
med lyset tændt
http://www.youtube.com/watch?v=SZ7EvOSGL9k
og uden
http://www.youtube.com/watch?v=vm5iep28RAU
Her kan man altid danne sig et lille indtryk af TW3200 (out of the box).
Redigeret af s0ad - 30-November-2010 kl. 23:45
|
|
frugtkompot
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 08:58 |
Den ser dejlig ud til den pris :)
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
|
HansB
Ny bruger
Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Point: 10
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 13:41 |
Hej Clinten
Som du nævner så smut ud og se på et par projektorer.
Du kan jo starte i hifiklubben og se om w1000 ikke opfylder dine krav. Den vil på en afstand af 3,5 meter vise et 90” billede (i linsens midterposition) – du kan så formindske eller forstørre billedet ca. 10 tommer med linsen (ifølge projectorcentral.com). Hvis du er nervøs for billedkvaliteten med lidt baggrundsbelysning kan du jo også lige teste den med lidt lys i baggrunden.
Jeg ved ikke helt hvor du kan se en tw-3200 – jeg har købt en uden at have set den først, hvilket var lidt nervepirrende.
Jeg er dog meget glad for den. Jeg synes generelt billedet er rigtigt godt og er meget tilfreds med dens performance. Jeg har dog ikke en optimal stue (hvem har?), måleudstyr eller meget erfaring med at kigge på billedkvalitet, så du er nødt til at tage mine udtalelser med et gran salt. Tidligere havde jeg en Benq 5120 og den er utroligt meget dårligere (faktisk chokerende meget ringere).
Mine begrundelser for købet var:
-Flexibilitet - lens shift (vertikalt og horisontal samt zoomen på linsen) er rigtigt rart, og er egentligt den primære grund til at købte den. Jeg har ikke kunnet finde DLP projektorer under 10.000 som har samme flexibilitet. Benq w6000/w6500 og optoma HD82 har det men koster noget mere.
-billedkvalitet ”out of the box” – Jeg ville gerne have noget der ikke nødvendigvis skal kalibreres for at se godt ud (benq w6000 og w1000 skal ifølge projectorcentral indstilles noget før de yder godt). Da jeg ikke har set en anmeldelse af tw3200 endnu men kun af tw3600 så ved jeg godt, at jeg mit argument ikke holder vand, men jeg har købt den i formodningen om at den (ligesom tw3600) ser godt ud ”out of the box”.
-pris: lige over 8000kr. Jeg havde på forhånd afskåret mig fra de dyrere modeller, da jeg dels ikke ser nok film til at retfærdiggøre en stor udskrivning og dels ikke ville få fuld udnyttelse af kvaliteten, da jeg har en hvidmalet stue, der kommer til at ”ødelægge” billedkvaliteten.
Held og lykke med købet – projektorer er mega fede – jeg synes i hvert fald det er lidt fladt at se film på min 50 tommer efter at have haft projektoren i gang.
/Hans
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 14:57 |
Ang. den typiske snak om sortniveau, er der så ikke noget om at med mindre man har et totalt mørklagt rum, kan det være lige meget om kontrastforholdet siger 50.000:1 eller 25.000:1?
|
|
Clint'en
Ny bruger
Oprettet: 25-November-2010
Sted: Danmark
Point: 4
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 16:57 |
Tak for alle rådene, jeg suger til mig :)
Iøvrigt havde jeg tænkt mig at købe den over multimedieskatten - men kunne ikke finde projektorer på nogle af SKATs lister over "multimedier", så jeg ringede til dem og fik af vide at "ja, altså umiddelbart så kan man vel godt købe en projektor, hvis den indgår i ens arbejde, ligesom fx en printer..." men han ville ikke lægge hovedet på blokken og sagde jeg skal skrive til Skatterådet og få et bindende svar for 300kroner. Nogle af jer der tilfældigvis HAR et bindende svar, eller link? har googlet det uden held, men tænker at jeg vel ikke er den første der har fået den idé at købe projektor på den måde?
|
|
Willads
Super bruger
Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
|
Sendt: 02-December-2010 kl. 11:21 |
Clint'en skrev:
Tak for alle rådene, jeg suger til mig :)
Iøvrigt havde jeg tænkt mig at købe den over multimedieskatten - men kunne ikke finde projektorer på nogle af SKATs lister over "multimedier", så jeg ringede til dem og fik af vide at "ja, altså umiddelbart så kan man vel godt købe en projektor, hvis den indgår i ens arbejde, ligesom fx en printer..." men han ville ikke lægge hovedet på blokken og sagde jeg skal skrive til Skatterådet og få et bindende svar for 300kroner. Nogle af jer der tilfældigvis HAR et bindende svar, eller link? har googlet det uden held, men tænker at jeg vel ikke er den første der har fået den idé at købe projektor på den måde?
|
Hej!
Jeg er statsautoriseret revisor og har min egen revisionsvirksomhed og jeg stille mig meget tvivlende overfor ovenstående skattemedabejders svar omkring projektor og multimedieskatten. Skatterådet har lavet en afgørelse hvoraf det fremgår at computerskærme op til og med26" kan anses som sædvanligt tilbehør. dvs. skærme over 26" ikke (som praksis er pt.) kan gå med ind under multimedieskatten. Derfor mener jeg heller ikke man kan argumentere for at en projektor kan omfattes af begrebet "sædvanligt udstyr". Det skal imidlertid ikke udelukkes at der i helt særlige tilfælde for den enkelte skatteyders erhvervsmæssige forhold kan argumenteres for en projektor, ligesom nogle indenfor eksempelvis den grafiske branche kan argumentere for skærme over 26". Meeeen argumenterne skal efter min mening være gode før man kan overbevise SKAT om at man har brug for en projector derhjemme. Selvom man i forbindelse med arbejdet tager ud og underviser eksempelvis mener jeg ikke det kan retfærdigøre en projektor hjemme. Det norm,ale iden situation er jo at man tager virksomhedens projektor med ud fra gang til gang.
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 04-December-2010 kl. 13:23 |
Nå, jeg var nødt til at prøve den, så i går købte jeg en Epson TW3200. Har dog ikke lige haft så meget tid til at lege med den endnu, det må desværre vente til søndag. Men satte den dog lige hurtigt op med min Yousee HD boks. Det der først sprang mig i øjnene, var hvor roligt og støjfrit billedet er. Panoreringer foregår helt smooth i forhold til W1000 og sort niveauet er også en tand eller to bedre.. Dog ikke helt så godt som ønsket, men hvad kan man forvente til 8300kr. Har dog læst mig frem til at sort niveauet skulle blive bedre når pæren har fået et par hundrede timer på bagen. Ellers har den samme styrke som W1000, med masser af lumen i Dynamic mode, har dog ikke lige holdt dem op mod hinanden på dette område, da jeg indtil videre kun har set på den i helt mørklagt stue (med hvide vægge, som de fleste vel har i deres stue). Et punkt hvor W1000 måske kan slå TW3200 er i skarphed.. Men er ikke helt sikker, skal lige set lidt mere på den.
Noget andet er støjniveauet, hvor W1000 lød som min gamle PC (den var ikke stille), kommer der kun en let "pusten" fra Epson'. Rigtigt lækkert hvis man som jeg bruger den til TV kiggeri, hvor der sjældent er fuld knald på volumen. Dog kan man høre at iris'en står og arbejder, lyder lidt som et DVD-drev der søger, det kan være lidt generende, så har deaktiveret den igen indtil videre. Det skal lige siges at min projektor står på en hylde 30cm over mit hoved når jeg sidder i sofaen, så jeg har optimal mulighed for at høre alt det støj den laver:) Dog er min plan den skal op i loftet på et beslag og på den afstand kan iris'en forhåbentlig ikke høres længere.
Kommer man fra en gammel billig DLP projektor, er TW3200 et kæmpe lokum. Den er nok 3 x så stor som min gamle W1000 !! Så det ser helt syg ud når den står på den hylde jeg lavede til W1000, den rager ud over kanten hele vejen rundt. Designet er også lidt B agtigt, men lækkert den er hvid, så falder den godt sammen med væggene i min stue.
Menuerne ligner noget der er designet på Commodore 64, sort-hvid og kedeligt, men overskueligt. Her var W1000 lidt mere "moderne" med farver:) Men what ever, det her jo heller ikke noget man skal bruge så tit, når først man har fundet de rigtige indstillinger.
Når det var lige et par førstehåndsindtryk, glæder mig til at få den testet med PS3 og Blu-ray i morgen og se den også banker W1000 her. IMO, synes jeg indtil videre at TW3200 er en bedre projektor end W1000 på stortset alle punkter, måske lige pånær størrelsen. Men det er måske også logisk nok når den koster 2000 mere.
Redigeret af cgmand - 04-December-2010 kl. 13:24
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
|
Sendt: 04-December-2010 kl. 16:32 |
cgmand skrev:
Dog kan man høre at iris'en står og arbejder, lyder lidt som et DVD-drev der søger, det kan være lidt generende, så har deaktiveret den igen indtil videre. |
Tillykke med dyret. Det er samme projektor jeg har kig på når/hvis jeg engang skal have noget andet.
Jeg vil anbefale at låse iris fast. Man kan også høre når iris kører på min projektor, men det største problem var at den ikke helt kunne følge med når billedet skiftede fra meget lys til meget mørk scene. Det var træls at kigge på at billedet ikke var så mørkt som det skulle være i det øjeblik scenen kom på.
Det er ikke fordi det tager flere sekunder; end sige et enkelt sekund for iris at komme på plads, men øjet opfatter meget hurtigere end iris kan følge med.
|
|
mamut5
Junior bruger
Oprettet: 11-Januar-2007
Point: 33
|
Sendt: 09-December-2010 kl. 17:55 |
Hej cgmand
Har du fået leget mere din projector?
|