recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp fra scratch til valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp fra scratch til valg af projektor

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 11:08
Ja lidt, men ikke meget, det hele går lidt op i arbejde i øjeblikket. 
Men har set lidt fodbold i HD, (bla en fantastisk kamp med FCK :-) ) og der slår den altså alt andet jeg har set. Billedet er knivskarpt, bevægelserne er super og farverne de er... ja.. For vilde !! og med minimalt støj i billedet. Til sport i HD er den klart bedre end min gamle Pioneer 508 plasma.. og så er billedet 90" i stedet for 50. Og så skal det lige siges at der samtidig med jeg så kampen, brændte en gammel 60watts pære i sådan en glaskuglelampe, ca halvanden meter fra skærmen, men det fik ikke billedet til at gå i knæ, det stod stadig knivskarpt.
Generelt ser HD tv i "Livingroom mode" fantastisk ud, der er så meget knald på denne projektor og det er uden den ødelægger farverne, som min gamle W1000 gjorde i Dynamisk mode. 
Har også set lidt DR HD, de har mange udsendelser der er rigtig fedt optaget og det er nærmest hypnotiserende at se på, rigtig smooth med lækre panoreringer og rigtig go dybe.
Støjniveauet stiger lidt når man sætter den i Livingroom mode, men det stiger ikke til W1000's eco støjniveau og ser man eks fodbold kan den ikke høres, pga publikums støjfrekvensen. Men det boost det giver i billedet, hvis man har lys i rummet, er det hele værd.
Jeg bruger min projektor til det hele, men mest TV, sådan lidt ala: 50% TV, 30% film, 20% PS3  Så for mit vedkommende er det lækkert med lysstyrken. 

Gik egentlig oprindeligt efter den projektor med det bedste sortniveau, da jeg er en sucker for sort, uden at vide hvor meget lysstyrke kombineret med gode farver ville betyde. Og er glad for jeg købte den jeg købte for WOW den sparker R.. i livingroom mode.!! Kan klart anbefale den til alle der ser TV og især en fodboldkamp i ny og næ, det gør den altså til UG.

Har dog pt lidt problemer med at få den til at huske mine billed indstillinger, men det er nok mig der gør noget galt, for har googlet det og ikke fundet andre med samme problem.

Men spørg hvis der er noget i vil vide.
Til top
mamut5 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 14:58
Hey igen,

Tak for updaten:) Det lyder jo fedt med TV, men jeg kommer stort set kun til at bruge projekter til  BD og måske en smule ps3+xbox360. Så er spændt på at høre lidt om det også!

Jeg havde set på langt dyrere projektorer end denne, men da jeg ikke har mulighed for at male væggene hvide og lave et decideret filmlokale, tænker jeg, at de ikke vil komme til deres ret.

Her virker det til at en TW3200 er en af de maskiner som giver en ret god bang for the buck ( tager jeg helt fejl?). Ud fra det jeg har læst på nettet, virker det også til at TW3200 er identisk med dens lidt dyrere storebro TW3600, så der er ingen grund til at betale mere for den "større" model.

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 16:39
Glæder mig også til at prøve med BD, men mangler indtil videre nogle skiver :( Men tror den gør det super med BD.
Jeg kunne godt bruge lidt bedre sortniveau til film, har dog hørt det skulle blive bedre efter et par hundrede timer og jeg har indtil videre kun kørt min i 16 timer, så jeg giver det lidt tid inden jeg bliver for kritisk på det punkt.
Har ikke set en TW3600, men den er nok bedre på sort området (som det eneste), spørgsmålet er bare - Hvor meget ?
Tror personligt ikke det kan betale sig. Ville nok selv springe til modellen størrer, hvis det jeg jagtede noget bedre sort.. tror den hedder TW4400 eller noget.. Men så er det pludseligt også et helt andet budget..
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Har ikke set en TW3600, men den er nok bedre på sort området (som det eneste), spørgsmålet er bare - Hvor meget ?
Tror personligt ikke det kan betale sig. Ville nok selv springe til modellen størrer, hvis det jeg jagtede noget bedre sort.. tror den hedder TW4400 eller noget.. Men så er det pludseligt også et helt andet budget..

Det kan ikke svare sig at købe en dyrere projektor for at få bedre sort, hvis man har noget lys tændt eller ikke har mørke vægge.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Det kan ikke svare sig at købe en dyrere projektor for at få bedre sort, hvis man har noget lys tændt eller ikke har mørke vægge.
Det vil jeg ikke give dig helt ret i. Mener sagtens man kan få bedre sort ved en dyrer model som eks TW4400 i en stue med hvide vægge. Selvfølgelig ikke hvis man har lys tændt, med det mindste lys tændt forsvinder hele forskellen.
Men uden lys tændt, kan du sagtens se forskel. Man får selvfølgelig ikke det optimale ud af den "dyrer" model, hvis ikke rummet er mørklagt og med mørke vægge.
< ="utf-8">
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 11:57
@cgmand: Jeg ved ikke om du har fået løst problemet med indstillingerne, men ellers skal du prøve at spørge i nedenstående tråd, da de helt sikkert kan svare på det. Jeg er også selv MEGET interesseret i denne projektor.
http://www.avforums.com/forums/projectors/1351455-epson-tw3200-3600-owners-thread-9.html

Hvilket lærred har du er jeg også interesseret i at vide?
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 13:31
Hej Bjur, Ja det tror jeg, tror det har noget at gøre med hvordan man går ud af menuen når man har lavet ændringer. ESC ud i stedet for at trykke Menu.

Jeg havde et gammelt lærred men det bule simpelthen meget man blev helt søsyg ved panoreringer. Så det er indtil videre blevet erstattet af et Ikea rullegardin, som faktisk gøre det ok. Men jeg står for en kommende flytning og der er min plan at spartle og male et lærred på væggen. Mit projektor setup bliver i en stue og ikke en dedikeret film-hule. Så det skal være så diskret som muligt og synes et lærred der hænger på væggen ser så "nørdet" ud. Skal nok smide billeder ind af det, når det engang bliver virkelighed.

Nå men, selv med det dårligste lærred man kan forstille sig, smider den stadig et flot billed op. Havde besøg af en kammeret i weekenden, hvor vi bla. så lidt fodbold og han var fuldstændig solgt og fattede slet ikke det var en projektor.. "jamen det står jo langt bedre end min 42" plasma derhjemme og så med alt lys tændt".
Nu har han også gang i at købe en :-)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 13:36
Okay det lyder godt. Jeg kan fortælle jeg har købt et 120" motor rullelærred på Ebay til 2000,- kr. leveret.
Til top
HansB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 13:53
Hej

Tak for linket, Bjur - det skal jeg da have læst igennem. Håber der står noget om benyttede indstillinger. Jeg bruger pt. cinema mode med 7500k (fordi projectorcentrals anmeldelse af 8350 foreslog denne temperatur), men har ikke pillet så meget ved det endnu.

2000kr for et 120" motoriseret lærred er dææælme billigt. Jeg gav næsten det samme for et manuelt (ved dustin).

/Hans
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 14:16
Ja det er godt nok billigt, men det skal nok slå rullegardinet :)

Nogen der ved hvor man kan købe et motor rullelærred der monteres ved gulvet og så køres op ? Synes jeg har set en et sted, men kan ikke huske hvor..

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 14:18
Det var dette jeg købte. Har dog ikke testet det endnu da jeg først for brug for det til marts.Men det kom 2 dage efter jeg bestilte det og der var Popcorn maskine med:)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230516631336&ssPageName=ADME:X:DERP:DE:1123
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu