|
HJÆLP!! GFX kort brokker sig (code 43) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-September-2012 kl. 15:57 |
Hey!
Jeg har lige fået en fejl da jeg ville starte min Windows PC op. Først så ser skærmen mega underlig ud, og den kan ikke trække den optimale opløsning (1920x1080). Så går jeg ind i Enhedshåndteringen og ser at Windows giver fejl ud for mit grafikkort, et nVidia Ge-Force 800 GTS. Der står der Windows har stoppet enheden fordi der var en fejl (code 43). Jeg har så Googlet problemet lidt, men kan ikke finde frem til hvad det skyldes. Om det måske er stået af? Jeg har lige haft computeren skilt ad, og korter er godt nok MEGA varmt. Prøvede at opdatere driveren, men den var opdateret, og jeg har prøvet den anden udgang, intet hjalp. er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig? ![]() PS. Det er Windows 7 32-bit jeg kører med, hvis det har nogen betydning? Men den har aldrig gjort det før nu.
Redigeret af ladiesman217 - 27-September-2012 kl. 16:02 |
|
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Jeg brugte lige 2 sek på google: Det at dit GFX viser artifacts er typisk et problem hvis gfx er overophedet. Jeg har set det hvis man overclocker. Du har et symptom på et gfx som er ved at stå af eller allerede er defekt. Kan du løse temperaturproblemerne? - undo overclock eller undersøge forbindelse mellem køler og chips på GFX?
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Det er ikke overclocket, for det aner jeg ikke hvordan man gør. Men det har godt nok været mega varmt længe, og har altid undret mig over hvorfor det blev SÅ varmt, men det kørte jo mega godt, så jeg har aldrig tænkt mere over det.
Jeg tjekkede at blæseren kørte i kortet, og det gør den, så jeg ved ikke lige hvordan jeg ellers skal gøre det koldere for det? Jeg har også lige prøve at blæse det fri fra støv osv. Men det hjalp ikke. Tror muligvis det er brændt af så ![]() Redigeret af ladiesman217 - 27-September-2012 kl. 16:23 |
|
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Som jeg skrev før kan det være fordi køleren ikke har ordentlig fat i GPU'en..
Du kan undersøge det ved at mærke på køleren om den bliver varm.. altså, med fast hånd på elementet.
|
|
![]() |
|
Okay. Det kan måske godt løsne sig efter noget tid? Men jeg prøver at mærke i morgen. Så jeg skal teste om selve kølerhuset med blæseren i har fast til selve blokken? Tak :)
|
|
|
|
![]() |
|
Nej, fjern det plastic-dækken som er på køleren og mærk direkte på metallet. Hvis ikke metallet bliver varmt kan det betyde køleren ikke har god termisk kontakt. Dette kan ske ved at køleren har løsnet sig (highly unlikely) eller hvis kølepastaen er tør (kan godt ske..)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |