recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes
    Sendt: 25-Februar-2014 kl. 08:52
Hej alle.
Jeg er tæt på tårer så håber virkelig i kan hjælpe mig Som overskriften siger er min HTPC gået i en eller anden dvale tilstand og lige meget hvad jeg gør vil den ikke gå ud af det, hverken mus, keyboard, WOL, power knappen eller tage strømmen har nogen effekt. Når jeg tager strømmen starter den med det samme op i den tilstand.

Jeg kan se den er i en anden tilstand ved at der er konstant lys i powerknappen, via Fing på min Android tlf kan jeg også se at IP adressen ikke er aktiv.

Lidt info om systemet :
HFX Classic kabinet.
Intel Atom 2 ghz processor.
3 GB ram.
Windows 7 ultimate 32 bit.
Kører mest Plex mediaserver.

Da det er et jeg har arvet fra en kammerat som vi mistede til kræften for nogen år siden, håber jeg virkelig der er nogen der kan hjælpe mig? da det betyder meget for mig at det bliver ved at køre, det var hans store stolthed da han lavede det i sin tid.                          
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 09:32
Hej,

Det lyder sgu underligt. Jeg ville kontakte motherboard producenten for at høre om det er noget de kender til. En normal Windows vil ikke opføre sig sådan.

Har du prøvet at boote en Windows installations CD og så hvad der sker? Du kan prøve med en re installation af OS for at finde ud af om der er hardware eller software som drille.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 10:18
Tak for svaret

Bundkortet er et Aopen i975Xa-YDG, ved ikke om det er til nogen hjælp. Har efterfølgende prøvet at koble et gammeldags seriel tastatur til for at se om det kunne vække den og det hjalp heller ikke.
Det er helt underligt, dvd skuffen reagere heller ikke
Problemet er også at jeg desværre ikke har installations cd'en da det var et jeg som sagt arvede :-(
Mvh Brian
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 10:39
1. Prøv at fjerne batteriet på MB i et par minutter (kan være den er gået i Limbo)
2. Hvis der er 2 eller flere RAM klodser så prøv at pille dem ud, og prøv med et ad gangen (kan være defekt RAM)
3. Prøv at skifte strømforsyningen (kan være den er defekt, og de kan købes med 14 dage returret i ElGiganten).
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 11:46
Nu har jeg prøvet at fjerne batteriet og ram skiftevis, heller ikke det hjalp :-/ strømforsyning har jeg ikke mulighed for at skifte lige nu, har i evt et forslag til hvilken strømforsyning jeg skal bruge? Evt link? Den der er monteret nu hedder NQ-4300GP-FL.

Skal siges at jeg prøvede at aktiver sleep mode i går aftes hvor det gik galt, eneste jeg gjorde var at tillade netkortet at tænde computeren og lave en power plan hvor jeg satte den til at gå i sleep efter 2 timer. Det virkede dog ikke efter planen for da jeg satte den i sleep kunne Wake On Lan ikke vække den som jeg gerne ville have den til. Efterfølgende prøvede jeg at slukke den og starte den igen og så ville den altså ikke starte rigtig op og nu kan jeg som sagt ikke komme videre :-(
Mvh Brian
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 12:08
Der er en lille smd diode på bundkortet der er mærket standby_led som lyser rød, men det er måske meningen at den skal indikere der er strøm på..
Der er lys i dvd drevet men den reagerer ikke når jeg prøver at åbne den, manuelt kan jeg kun åbne den få cm før den låser, så det er heller ikke muligt at boote fra den.
Mvh Brian
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 12:29
Det er derfor jeg mistænker strømforsyningen. Det kunne være at den ikke leverer den nødvendige spænding
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 12:44
Det kan godt blive en halvdyr affære, den skal jo gerne være lydløs som den nuværende, så det løber da op :-/ hvad med at handle brugt, kan det svare sig?
Mvh Brian
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 13:33
Kan du komme ind i Bios ? Tryk Del under opstart.
Kommer den nogen som helst tekst på skærmen når du starter op ?

Jeg tror at Bios batteriet er dødt, prøv evt at skifte det, hvis du svare nej til de to første spørgsmål.
mvh Infinity
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 14:54
Jeg har før set at Windows 7 maskiner er blevet ved med at læse hibernation filen på c-drevet under opstart og bliver stående i en løkke.
Hvis det er tilfældet kan man slette den fil.

Jeg tvivler på at det har noget med bios batteri, da de fleste maskiner i dag kan starte på standard bios opsætningen.

Prøv at se om du kan starte på et alternativt medie, evt. en USB stik.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:04
Tag strømmen helt fra i 30 minutter. Dvs strømstik ud af væggen.
Hold powerknappen inde i 30 sekunder, uden at strømmen er sluttet til.

Prøv at starte op igen.

Kan du komme ind i bios?

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:10
Infinity : jeg kan slet ikke noget, har haft skærm koblet både på hdmi og vga og der kommer ikke noget signal overhovedet. Når jeg sætter et gammeldags tastatur til kommer der godt nok lys i numlock osv, så der er en eller anden form for liv i den, harddisk, dvd osv starter også op. Den starter i den tilstand med det samme, så snart jeg sætter den i stikkontakten tænder den og power dioden lyser med det samme og det er konstant lys, hvor den normalt står og blinker under drift...

Jeg har lidt svært ved at starte op fra et medie da jeg ikke har nogen form for boot filer :-( men forslag til hvor jeg skaffer sådan en modtages meget gerne :-) ?
Tænker lidt hvis den hibernatede burde den vel slukke for power dioden på fronten bla eller er jeg gal på den?
Mvh Brian
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu