recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:23
Jeg ville ofre de 10-20 kr. og skifte bundkort batteriet.
mvh Infinity
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Jeg har lidt svært ved at starte op fra et medie da jeg ikke har nogen form for boot filer :-( men forslag til hvor jeg skaffer sådan en modtages meget gerne :-) ?

Prøv med Microsofts Defender Offline, så kan du også se om du kan komme i kontakt med harddisken, og om der er "snavs" på den. Den kan hentes her: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/what-is-windows-defender-offline-beta
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Jeg ville ofre de 10-20 kr. og skifte bundkort batteriet.

Kan fås i den nærmeste Tiger butik
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2008
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 18:30
Theilo : Det prøver jeg.

Infinity : tak for hjælpen endnu engang, batteriet bliver helt sikkert skiftet og så krydser jeg fingre for det er det :-)

McenterFreak : tak for linket det prøver jeg hvis batteriet ikke hjælper.

Endnu engang tak til jer alle og for at i gider tage jer tid til at hjælpe og forklare.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 19:24
Hvilke bib lyde kommer der under opstart?

check her: http://wiki.winboard.org/index.php/BIOS_Beep_Codes
Så vidt jeg kan se har du Award bios.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 23:00
Update :

Nu har dem været fra strøm i 8 timer, prøvede at holde power knappen inde i 30 SEK = hjalp ikke.

Batteriet skiftet til et nyt og det gjorde heller ikke nogen forskel.

Byteman2 : der kommer slet ikke nogen lyd, den starter bare..
Mvh Brian
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 23:03
Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk aldrig den har sagt noget når jeg tænder den.
Mvh Brian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 00:25
Hvis ikke den vil starte fra en USB stik (med det image jeg linkede til), eller vil gå i BIOS (Del, eller F12, eller F et ellerandet, prøv at trykke på alle F tasterne under boot) så er den DØD, Så er det RIP
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 00:29
Bortset lige fra mit forslag om at udskifte strømforsyningen, men som sagt ingen garanti:-)
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 01:31
Mon ikke det er grafikkortet der er stået af, lyder jo som om du ikke fået noget billede.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 06:52
Står den med konstant lys i harddisk lampen? Hvos JA har jeg oplevet noget lignende. Det var en Maxtor xxxx.11 disk hvor en intern fejltæller kan lægge harddisken og dermed systemet ned. Test ved at tage sata stikket ud af disken og start computeren. Så burde du komme til "no boot media available" beskeden.
Harddisken KAN reddes med lidt ninjatricks men kun for at få lavet en kopi da fejlen kommer igen på et tidspunkt.

BS
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 08:30
Den reagerer hverken på DEL eller nogen af F tasterne når den starter.

Det er som om den slet ikke booter men starter lige med det samme, harddisken kommer godt nok op i omdrejninger men så er det også det.

Prøvede først at tage SATA kablet ud uden held, derefter tog jeg strømmen fra det hjalp heller ikke. Jeg skal lige have fat i min bror så vi kan få lavet den boot usb. Det er godt nok op af bakke det her :-/

Hvis det viser sig at være strømforsyningen, skal jeg så have en kraftigere model? Den NorthQ der sidder i nu er på 400 watt. Eller har jeg bare været uheldig?
Mvh Brian
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu