|
HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan se at på bundkortet er der et ledigt 4 benet stik magen til det som f.eks dvd drevet bruger, det er mærket PWR 1, det kan vel næsten ikke passe det skal i brug?
|
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Mvh Brian
|
![]() |
|
Nå linket virker åbenbart ikke.
|
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Den kan heller ikke boote fra usb disk. Der kommer godt nok et hurtigt blink i selve usb'en når jeg tænder og slukker computeren, men så sker der heller ikke mere..
Kan der ske noget ved at sætte strøm til den førnævnte PWR1 kontakt på bundkortet? Virker bare underligt hvis den skulle være faldet ud af sig selv. |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg ville ikke gøre det
Der er et stik i den der hedder pwr 4? Har du prøvet at lave en clear cmos http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Er også mit bud. Enten det eller strømforsyning.
|
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Fungerende link til dit billede:
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvis du ikke kan komme i bios, når din disk og andet er pillet fra, så er det helt sikkert et hardware problem og enten bundkort eller grafikkort.
|
|
![]() |
|
Den Clear cmos har jeg ikke prøvet, I hvert fald ikke som det er beskrevet i linket. Det prøver jeg selvfølgelig :-)
Hvis det var grafikkortet burde computeren så ikke starte op normalt og jeg ville f.eks kunne finde den på mit netværk som jeg ikke kan nu.? Tak for hjælpen med linket, stikket jeg snakker om er det aflange øverst på billedet, nogen der ved hvad det er til? |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
Ikke helt samme model, her: http://www.manualslib.com/manual/608107/Aopen-I975xa-Ydg.html?page=8
Men det ligner "1x4 Peripheral Connector" |
|
![]() |
|
Ja det er lige præcis den, så den kan jeg altså godt udelukke som synderen
![]() Hvis jeg skal have nyt bundkort og gerne vil genbruge de eksisterende komponenter, hvad skal jeg så gå efter? Det skal vel være et ATX og socket 479 som det jeg har nu eller kan jeg opgradere når jeg er i gang? Jeg er desværre ikke så meget inde i computer hardware som jeg er på Audio/Video, så det er lidt en gråzone for mig.. |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
En lille update : det hjalp heller ikke at lave en Clear Cmos hverken på den ene eller anden måde. Grafik kortet er også blevet udelukket, så jeg er gået i gang med at lede efter noget brugt, der er desværre ikke ret meget til salg der bruger socket 479 som mit nuværende bundkort, så processor og bundkort står for udskiftning.
Efter noget research er jeg kommet frem til hvis jeg finder noget der bruger socket 775 skulle den passive processor køling fra BorgFX kunne genbruges, planen er dog at tilføje en ventilator af en eller anden art så det ikke er 100% passiv kølet. |
|
Mvh Brian
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |