|
HJÆLP HTPC gået i dvale og kan ikke vækkes |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tjekket strømforsyningen ? (Jeg går ud fra at det er en alm ATX).
Tag den helt af bundkortet og alt andet. Hvis du kortslutter den grønne og en sort ledning er strømforsyningen tændt. Sæt fx et optisk drev på og tjek gerne spændingerne med et voltmeter. Rød-Sort = +5 Volt, Gul-Sort = +12 V, find selv ud af de andre spændinger, det må kunne slåes op et sted. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Der er et Socket 479 bundkort til salg i den blå, - jeg kender ikke sælger og heller ikke bundkortet, men det er da billigt.
Den Blå Redigeret af Infinity - 27-Februar-2014 kl. 22:19 |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
Det prøver jeg lige at undersøge mht strømforsyning.
Havde godt nok kigget på det bundkort, men det er en mindre/ældre model end det jeg har og vil helst ikke gå tilbage. Har fundet et bundkort med socket 775 og tilhørende cpu 1,86 ghz og 6 GB ram som jeg skal hente lørdag for 100 kr mere, så det skal prøves :-) |
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
Er der onboard grafikkort på bundkortet,
ellers prøv som andre siger at skifte grafikkort ud, har selv prøvet at det kan være en årsag
![]() |
|
//Guldhammer
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
En lille opdatering på mit problem :
Fandt et billigt Asrock P5B-DE bundkort med tilhørende 1,8 ghz Intel duo Core og 6 GB ddr2 800 mhz ram til billige penge, da jeg fik det monteret gik der desværre ikke mange minutter før strømforsyningen begyndte at lugte brændt og efterfølgende lyste rødt i power lampen :-( tror desværre den allerede tog skade da bundkortet brændte af. Jeg åbnede så min gamle pc og fandt ud af jeg kunne bruge strømforsyningen fra den (den er dog alt andet end lydløs, så jeg er på udkig efter en afløser) det viser sig efterfølgende at den nye processor bliver noget varmere end den gamle gjorde, så den monterede BorgFX køler med heatpipes er vist i underkanten, så også her skal jeg have fundet noget andet... Noget positivt er der dog kommet ud af det her: jeg synes det er vældig spændende at sidde og nørde hardware og finde ud af hvad der bedst arbejder sammen og hvordan jeg får det bedste setup til fornuftige penge :-) har dog meget at lære endnu, men det er en sjov interesse ved siden af Audio/Video :-) |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
Tak for opdateringen.
Jeg bruger selv en blæserløs strømforsyning og det er selvfølgelig en fin (og dyr løsning), men moderne strømforsyninger siger nu ikke ret meget og det har den fordel at varme bliver smidt ud af kabinettet. Købte for ikke så lang tid siden en Cosair CX750M til min arbejdsmaskine og den er meget stille. 750 Watt vil nok være overkill, men den findes også i mindre udgaver, og ikke mindst der findes bedre udgaver, så kik efter en 4-500 watter af anderkendt mærke og tjek den på nettet, der er flere gode sites der tester strømforsyninger seriøst. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Er lidt skadefro, når jeg kan konstatere at vi på trods af fire siders forum og adskillige indlæg, kan konstatere at mit indlæg (nr. 3) var det rigtige: Skift strømforsyningen! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Tak for info Infinity det vil jeg gå i gang med at kigge efter :-)
Det er helt i orden du er skadefro, ville jeg nok også selv være, vær dog opmærksom på at bundkortet også var brændt af, så det er lidt af ddet hele ;-) |
|
Mvh Brian
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |