recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp!!  - Hvilket TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp!! - Hvilket TV?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jamen så har du jo allerede med egne øjne set hvordan et godt plasma kan stå - når jeg så fortæller dig at du kan spare omkring 4000,- ved at købe et Pana 42PX70 og få et endnu bedre billede så ved du vel godt hvad du skal købe - ikke ?

Ja, et pioneer selvfølgelig

Nej, spøg til side. Men hvis der er kabel-tv (som stofa vel er) der hvor i bor green, så kan i altså lige spare 1000 ved at vælge PV70 i stedet for PX70, hvis det er den model i falder for. 42PV70 kan fås for under 10.000.

Men som tidligere nævnt, kan pioneers 427 model (som godt nok er sidste års model) erhverves for ca. 15.000 - dog er der skrevet en del om "dirty screen" på den model, så det vil være noget at kigge efter hvis det bliver den model.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af tosa tosa skrev:

Jamen så har du jo allerede med egne øjne set hvordan et godt plasma kan stå - når jeg så fortæller dig at du kan spare omkring 4000,- ved at købe et Pana 42PX70 og få et endnu bedre billede så ved du vel godt hvad du skal købe - ikke ?

Ja, et pioneer selvfølgelig

Ja - hvis man vil bruge 5000,- mere for at kunne synge med på Pio fanboy koret herinde, så er det helt ok for mig, men man får ikke en skærm der er 5000- bedre.  

Du får en skærm der er 10% dårligere når den leveres, men hvis du så ofrer yderligere 2500,- på en kalibrering så det bliver 7500,- mere får du måske en skærm der er 10% bedre.

Redigeret af spawn - 27-Juli-2007 kl. 13:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 15:38

Ja - hvis man vil bruge 5000,- mere for at kunne synge med på Pio fanboy koret herinde, så er det helt ok for mig, men man får ikke en skærm der er 5000- bedre.  

Du får en skærm der er 10% dårligere når den leveres, men hvis du så ofrer yderligere 2500,- på en kalibrering så det bliver 7500,- mere får du måske en skærm der er 10% bedre.

Du må altså meget undskylde Spawn.. jeg er bestemt ikke enig i din antagelse.. måske DU ikke finder det er 5k mere værd  men der er altså mange andre som syntes de får noget for den merpris, mig selv inklusiv uanset kalibrering eller ej.

Og får man kalibreret skærmen så vil jeg altså vove pelsen også mene at for det første er det svært at sætte % på for hvad er skalaen?, og dernæst vil jeg altså sige at forskellen er ikke ubetydelig og altså ikke kun synlig på billedet men også andre steder på skærmen.

Og idet jeg altså har begge skærme så må jeg jo være PioPanboy

Edit. Så skulle budgettet være til en Pioneer må dette bestemt være med i overvejelserne (her er den tråd jeg lavede med mine observeringer om forskelle de 2 mærker imellem)

Dernæst som det også nævnes skal man da også lige huske på som køber at sikre sig en helt ny skærm hvis man hopper på PDP 427 skærmen da nogle af de første skærme havde problemer med "gardiner" hvilket er beskrevet her

Redigeret af rhsin - 27-Juli-2007 kl. 15:47
Mvh

René
Til top
Monolithos Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 15:49
uden at have læst tråden så Panasonic 37 eller 42 pv/px70 modellen  
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Du må altså meget undskylde Spawn.. jeg er bestemt ikke enig i din antagelse.. måske DU ikke finder det er 5k mere værd  men der er altså mange andre som syntes de får noget for den merpris, mig selv inklusiv uanset kalibrering eller ej.

Det respekterer jeg fuldt ud at der er nogen, incl. dig der syntes - jeg gør bare ikke, og forventer at Pio fansene omvendt respekterer dette.

Og får man kalibreret skærmen så vil jeg altså vove pelsen også mene at for det første er det svært at sætte % på for hvad er skalaen?, og dernæst vil jeg altså sige at forskellen er ikke ubetydelig og altså ikke kun synlig på billedet men også andre steder på skærmen.

Procentangivelsen var selvfølgelig udelukkende af symbolsk karakter - der skal ikke lægges noget i om det er 5 eller 10 procent eller noget helt tredie

Og idet jeg altså har begge skærme så må jeg jo være PioPanboy

Ja - sagt med et venligt og respektfuldt glimt i øjet - jeg er sikker på du ville have valgt en Pioneer skærm hvis du kunne have fået den i 37" som dit behov var til dit soveværelse, men i den størrelse kunne du kun få en Panasonic derfor blev det den 

Edit. Så skulle budgettet være til en Pioneer må dette bestemt være med i overvejelserne (her er den tråd jeg lavede med mine observeringer om forskelle de 2 mærker imellem)

Selvfølgelig - det er helt op til den enkelte at vurdere, jeg giver blot udtryk for min holdning, og den er klar, hvis man har interesse i pris/performance value så er valget PX70, hvis penge er ligegyldige, så taler vi jo slet ikke PX70 eller en gammel Piomodel til 50% mere, men derimod 428 eller 508 amt andet entusiastgrej. Uanset hvad mener jeg aldrig at en Pio427 er 50% mere værd end PX70 - så hellere bruge de 50% man sparer på bedre kildeudstyr til at føde skærmen med hvis budgettet er begrænset til de 15.000,-, eller til at kalibrere PX70 med.
En kalibreret PX70 er billedmæssigt bedre end en ikke kalibreret Pio427 på ALLE punkter, men stadig 2.500,- billigere.

Dernæst som det også nævnes skal man da også lige huske på som køber at sikre sig en helt ny skærm hvis man hopper på PDP 427 skærmen da nogle af de første skærme havde problemer med "gardiner" hvilket er beskrevet her

Ja - man skal kigge efter både gardiner, dirty screen og shimmering pixels - alle 3 kendte problemstillinger ved 427'eren - i modsætning til din 506.

Jeg syntes du engang imellem i dine anbefalinger af Pio 427 og henvisninger til din egen sammenligningstråd, glemmer at din Pio skærm rent faktisk er en helt anden model der ikke har de problemstillinger som Pio 427 har - så du kan ikke uden videre overføre dine gode oplevelser med 506 til 427 modellen.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 16:47

Helt enig med spawn.

Dog er det svært at sammenligne to forskellige stk tv, hvis man kun kikker på prisen og billedekvalitet. Pio'en finish er også lige en tand højere end panaen.

Hvad er shimmering pixels ?

Redigeret af lahan - 27-Juli-2007 kl. 16:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 16:53
Jeg må også tilslutte mig Spawn. Jeg ser ofte på Pio modellerne, og senest et G8 panel. Der er for mig, når vi taler forholdet pris og billedkvalitet, intet der retfærdiggør en væsentlig merpris - beklager - men glæd Jer over jeres Pio´er alligevel, de er ikke så ringe endda
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 16:55

Jep enig - finish er lige en tand højere, og Pio'en har også flere indstillingsmuligheder, og ikke at forglemme mulighed for 24fps input - derfor har jeg også fuld respekt for de der føler den er de flere penge værd som et samlet produkt.

Det er altid svært at oversætte de engelske udtryk - men skal jeg forsøge at oversætte shimmering pixels er det noget med urolige pixels.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 18:08

Jep enig - finish er lige en tand højere, og Pio'en har også flere indstillingsmuligheder, og ikke at forglemme mulighed for 24fps input - derfor har jeg også fuld respekt for de der føler den er de flere penge værd som et samlet produkt.

Det er altid svært at oversætte de engelske udtryk - men skal jeg forsøge at oversætte shimmering pixels er det noget med urolige pixels.

Jamen jeg har helt respekt for dine synspunkter, og egentligt er jeg også grundlæggende enige på mange punkter, der hvor den lige knækker lidt for mig er der hvad at man anbefaler en skærm frem for en anden pga udafkassen indstillingerne måske er mere afdæmpede end den anden, for det gør jo ikke den ene skærm bedre end den anden.
Man må formode at folk som bruger x antal kr på en skærm også bruger x antal resourcer/tid på at sikre sig den skærm nu også rent faktisk er indstillet efter bedste evne.

Så er det tydeligt at jo flere indstillingsmuligheder en skærm har jo sværere er den måske at justere, men dermed ikke være sagt at man ikke kan opnå et faktisk meget godt resultat selv ved en simpel egen justering med feks DVE dvden, for det kan man faktisk godt med Pioneeren og det er iøvrigt ret let at finde anbefalede indstillinger her på nettet som mange iøvrigt også gør brug af på Panasoniccen, også mener jeg altså hurtigt at forskellene begynder at blive synlige rent billedmæssigt.

Og får man så en proff til at tweake med skærmene ja så sker der endda endnu mere på Pioneeren det gør der faktisk også på Panasoniccen og når jeg tænker tilbage så er den forskel i billedet jeg oplevede før og efter kalibrering mindst lisså stor på Panaen kontra Pioneeren, og på Panaen havde jeg faktisk brugt dine indstillinger du havde postet andetsteds.

Mht shimmering tror jeg bedste ord må være pulserende pixel og jeg kan godt selv se det i særlige farver når man går tæt på skærmen, men man skal altså ind på noget der ligner ,5 mtr førend man rigtigt lægger mærke til det, ellers skal det være en svær farve at gengive også kan jeg såmænd osse se det i et dog mindre omfang på Panaen.

Men ellers er jeg godt klar over man ikke umiddelbart kan sammenligne skærme af forskellige årgange, men der udfra hvad jeg har set af Pioneer 505/506/507/508 skærme jeg har set kontra feks Panasonics skærme der har Pioneers skærme har en slags "rød tråd" gennem deres udvikling hvor man kan se her var vi før og nu er der sket den og den forbedring hvor feks på Panasonic var tidligere modeller klart bedre til at vise farver mere rigtigt og derved indstille lettere hvor på de nye skærme er det mere sort og pastelagtigt (måske et forsøgt på at efterligne LCD farver?) derfor mener jeg det på sin vis er lettere at drage paralleler til ældre modeller på Pioneers modeller end det feks er på Panasonics, men det må naturligvis altid være med forbehold når man henviser til en sammenligning til en ældre model for jeg kan da ikke afvise at der er ændringer som jeg ikke har lagt mærke til, og visse ændringer er formentligt aldrig nogle vi overhovedet opdager.  

Dog vil jeg da godt sige jeg syntes at Pioneer designmæssigt er slækket af på den i forhold til feks 6 generation skærmene (det er jo smag og behag) men jeg syntes der var et mere touch af elegance over skærmene bla pga. den synlige aluramme på kanten (jeg kan godt lige solide materialer ) og det syntes jeg personligt er ærgeligt man er gået fra den.

Men Spawn ikke at du må misforstå jeg har en meget stor respekt for din (og andres) viden her i forummet det er til tider en fornøjelse at læse og deltage i diskussioner her, og bestemt meget belærende, og jeg har da flere gange måtte notere mangler i min egen viden som jeg så har fået opdateret og afprøvet efter inspiration fra jer andre så fortsæt endelig med jeres input, det skal ihvertfald bestemt ikke forståes som et surt opstød fra min side, tværtimod så er det bare mit aftryk i debatten som brugeren så kan tage med i han/hendes vurdering når man vælger skærm for vi ved alle det ikke er let.

Iøvrigt lidt off topic undrer mig over du ikke har en apple computer hvis du går ind for let brugerinterface i forhold til det gængse på markedet.. sorry den lå lige til højrebenet   

Redigeret af rhsin - 27-Juli-2007 kl. 18:15
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 19:32

Jamen jeg har helt respekt for dine synspunkter, og egentligt er jeg også grundlæggende enige på mange punkter, der hvor den lige knækker lidt for mig er der hvad at man anbefaler en skærm frem for en anden pga udafkassen indstillingerne måske er mere afdæmpede end den anden, for det gør jo ikke den ene skærm bedre end den anden.
Man må formode at folk som bruger x antal kr på en skærm også bruger x antal resourcer/tid på at sikre sig den skærm nu også rent faktisk er indstillet efter bedste evne.

Så er det tydeligt at jo flere indstillingsmuligheder en skærm har jo sværere er den måske at justere, men dermed ikke være sagt at man ikke kan opnå et faktisk meget godt resultat selv ved en simpel egen justering med feks DVE dvden, for det kan man faktisk godt med Pioneeren og det er iøvrigt ret let at finde anbefalede indstillinger her på nettet som mange iøvrigt også gør brug af på Panasoniccen, også mener jeg altså hurtigt at forskellene begynder at blive synlige rent billedmæssigt.

Og får man så en proff til at tweake med skærmene ja så sker der endda endnu mere på Pioneeren det gør der faktisk også på Panasoniccen og når jeg tænker tilbage så er den forskel i billedet jeg oplevede før og efter kalibrering mindst lisså stor på Panaen kontra Pioneeren, og på Panaen havde jeg faktisk brugt dine indstillinger du havde postet andetsteds.

Mht shimmering tror jeg bedste ord må være pulserende pixel og jeg kan godt selv se det i særlige farver når man går tæt på skærmen, men man skal altså ind på noget der ligner ,5 mtr førend man rigtigt lægger mærke til det, ellers skal det være en svær farve at gengive også kan jeg såmænd osse se det i et dog mindre omfang på Panaen.

Men ellers er jeg godt klar over man ikke umiddelbart kan sammenligne skærme af forskellige årgange, men der udfra hvad jeg har set af Pioneer 505/506/507/508 skærme jeg har set kontra feks Panasonics skærme der har Pioneers skærme har en slags "rød tråd" gennem deres udvikling hvor man kan se her var vi før og nu er der sket den og den forbedring hvor feks på Panasonic var tidligere modeller klart bedre til at vise farver mere rigtigt og derved indstille lettere hvor på de nye skærme er det mere sort og pastelagtigt (måske et forsøgt på at efterligne LCD farver?) derfor mener jeg det på sin vis er lettere at drage paralleler til ældre modeller på Pioneers modeller end det feks er på Panasonics, men det må naturligvis altid være med forbehold når man henviser til en sammenligning til en ældre model for jeg kan da ikke afvise at der er ændringer som jeg ikke har lagt mærke til, og visse ændringer er formentligt aldrig nogle vi overhovedet opdager.  

Dog vil jeg da godt sige jeg syntes at Pioneer designmæssigt er slækket af på den i forhold til feks 6 generation skærmene (det er jo smag og behag) men jeg syntes der var et mere touch af elegance over skærmene bla pga. den synlige aluramme på kanten (jeg kan godt lige solide materialer ) og det syntes jeg personligt er ærgeligt man er gået fra den.

Men Spawn ikke at du må misforstå jeg har en meget stor respekt for din (og andres) viden her i forummet det er til tider en fornøjelse at læse og deltage i diskussioner her, og bestemt meget belærende, og jeg har da flere gange måtte notere mangler i min egen viden som jeg så har fået opdateret og afprøvet efter inspiration fra jer andre så fortsæt endelig med jeres input, det skal ihvertfald bestemt ikke forståes som et surt opstød fra min side, tværtimod så er det bare mit aftryk i debatten som brugeren så kan tage med i han/hendes vurdering når man vælger skærm for vi ved alle det ikke er let.

Iøvrigt lidt off topic undrer mig over du ikke har en apple computer hvis du går ind for let brugerinterface i forhold til det gængse på markedet.. sorry den lå lige til højrebenet   

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 19:34

ja - det kan man spørge, men jeg går ikke ind for let brugerinterface for mig selv, kun for de brugere der bliver forvirret af for mange muligheder, men personligt vil jeg gerne have så mange muligheder som jeg kan få så jeg selv kan pille 

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev: