recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp ift kablet net i renoveret lejlighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp ift kablet net i renoveret lejlighed

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 14:46
HVis du ikke har, så skal du også bruge et punchdown tool og en tang til at samle RJ45 stik. Husk at købe cat6 hele vejen rundt. Også LK konnektorer..
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 15:06
Hvis du mangler et lille rackskab har jeg et 6U stående til en fornuftig pris. Skriv PM hvis interesseret :-)

Mvh BS
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Point: 766
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 08:28
Jeg har lavet min lejlighed for lidt tid siden, og her brugte jeg følgende:

http://www.greenline.dk/elartikler-c/diverse-elartikler-c/netvaerk-tele-c/clicline-udtag-8x-rj45-p?search_id=158813

Lavede 2 stk af dem til mit patch panel. 

Hvorfor bruger du ikke flexcabling i stedet for at trække antenneledning?
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 20:16
Jeg har tidligere brugt et 8-ports patchpanel som dem, der kan købes her. De virker fint og behøver ikke noget rackskab. Du kan bare skrue dem op på væggene.
Angående switch, så må du jo tælle dig frem til om du kan nøjes med en 8-ports, eller om du skal op i en 16-ports. Mange af de mindre switche kan også vægmonteres (flat), så det var måske værd at overveje.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 03:53
Så er første etape indkøbt.
Det bliver til et kablet cat6 UTP netværk lagt i glatte rør og med to dataudtag i hvert rum. Værktøjer blev også lige tilføjet kurven (iballan).

Jeg er igang med at måle og gøre ved for at finde ud af om der kan være et rackskab i mit kommende "teknikskab". Hvis ikke så skal jeg lige finde ud om det skal være et 8-ports patchpanel som bl.a. Jonas_R linker til eller en opsætning med Actassi konnektorer som Zulunævner. Der skal også findes en switch. Men det bliver anden etape og jeg er sikker på det vil kaste flere spørgsmål af sig :)
Opsætningen af antennedelen vil også være en del af anden etape.

Indtil videre tak for al hjælpen - har været uundværelig.

Redigeret af Wuffer - 03-December-2014 kl. 03:56
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 07:22
http://www.elsag.dk/netvaerkskabel/cat7-cat7a-netvaerkskabel-1000mhz-100m-ring2.htm

Jeg har selv trukket cat7a kabel som er meget skærmet, men er self os lidt tykkere.
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 08:25
Det var så lidt.

Du bliver glad for at have et kablet netværk.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

http://www.elsag.dk/netvaerkskabel/cat7-cat7a-netvaerkskabel-1000mhz-100m-ring2.htm

Jeg har selv trukket cat7a kabel som er meget skærmet, men er self os lidt tykkere.

TReated, Ved du om kat 7 fungerer på IHC NET, kan umiddelbart se frekvensen op til 1000 Mhz er det samme, har nemlig en røvfuld KAT7 liggende derhjemme jeg aldrig har fået brugt.

/Chris
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu