|
Hjælp ift kablet net i renoveret lejlighed |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
iballan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HVis du ikke har, så skal du også bruge et punchdown tool og en tang til at samle RJ45 stik. Husk at købe cat6 hele vejen rundt. Også LK konnektorer..
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hvis du mangler et lille rackskab har jeg et 6U stående til en fornuftig pris. Skriv PM hvis interesseret :-)
Mvh BS
|
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Jeg har lavet min lejlighed for lidt tid siden, og her brugte jeg følgende:
http://www.greenline.dk/elartikler-c/diverse-elartikler-c/netvaerk-tele-c/clicline-udtag-8x-rj45-p?search_id=158813 Lavede 2 stk af dem til mit patch panel. Hvorfor bruger du ikke flexcabling i stedet for at trække antenneledning?
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Jeg har tidligere brugt et 8-ports patchpanel som dem, der kan købes her. De virker fint og behøver ikke noget rackskab. Du kan bare skrue dem op på væggene.
Angående switch, så må du jo tælle dig frem til om du kan nøjes med en 8-ports, eller om du skal op i en 16-ports. Mange af de mindre switche kan også vægmonteres (flat), så det var måske værd at overveje. |
|
![]() |
|
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Så er første etape indkøbt.
Det bliver til et kablet cat6 UTP netværk lagt i glatte rør og med to dataudtag i hvert rum. Værktøjer blev også lige tilføjet kurven (iballan). Jeg er igang med at måle og gøre ved for at finde ud af om der kan være et rackskab i mit kommende "teknikskab". Hvis ikke så skal jeg lige finde ud om det skal være et 8-ports patchpanel som bl.a. Jonas_R linker til eller en opsætning med Actassi konnektorer som Zulunævner. Der skal også findes en switch. Men det bliver anden etape og jeg er sikker på det vil kaste flere spørgsmål af sig :) Opsætningen af antennedelen vil også være en del af anden etape. Indtil videre tak for al hjælpen - har været uundværelig. Redigeret af Wuffer - 03-December-2014 kl. 03:56 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
http://www.elsag.dk/netvaerkskabel/cat7-cat7a-netvaerkskabel-1000mhz-100m-ring2.htm
Jeg har selv trukket cat7a kabel som er meget skærmet, men er self os lidt tykkere.
|
|
![]() |
|
iballan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 89 |
Det var så lidt.
Du bliver glad for at have et kablet netværk. |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
TReated, Ved du om kat 7 fungerer på IHC NET, kan umiddelbart se frekvensen op til 1000 Mhz er det samme, har nemlig en røvfuld KAT7 liggende derhjemme jeg aldrig har fået brugt. /Chris |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |