|
Hjælp ingen adgang til min ekstern harddisk |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
exFAT er fint nok at køre. Der mangler dog nogle småting i forhold til NTFS, men til gengæld er det mere kompatibelt på tværs af platforme. NTFS er mere rubust, fordi det benytter "journaling" og kan repareres imens det kører. Compression er også understøttet på NTFS, men det er kun rigtigt effektivt ved bestemte data typer. Alternate data streams kan skrives sammen med filerne på NTFS. Det kan evt. benyttes ved filer fra MacOS, så der er ekstra data til brug for filhåndtering. |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Jeg har indimellem repareret en ekstern harddisk, der enten havde fejl eller kørte for langsomt med viste metode . Se senere.
Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:08 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Elendig maskinoversættelse ![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|
Slettet. Metoden beskrives i mit næste oplæg. Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:11 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
|
Ok.
Efter at usb med harddisk er sat i den opstartede PC, skriv bogstaverne PC i luppen nederst TV på PC skærm. Find ikonet med den eksterne harddisk. Højre museklik på denne ikon. Inde i menuen der åbnes, tryk på egenskaber (ses) nederst, tryk på funktioner, tryk på undersøg, tryk på reparer drevet. Lad den også reparere, selv om der står, at drevet ikke har fejl. Det er nemt og effektivt og medfører inden skader.
Redigeret af bentpetersson - 04-April-2021 kl. 09:50 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
![]() Bestil et nyt print fra producenten og lod chippen af den gamle og over i det nye print på harddisken. Jeg har aldrig hørt om nogen privat personer som har forsøgt sig med dette.
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
Beklager at du har misforstået mit oplæg. Jeg har derfor slettet det misforståede link. Jeg har skrevet en mange afprøvet og simpel metode i oplægget kl 9.46 i går. Så det kommer igen: Efter at usb med harddisk er sat i den opstartede PC, skriv bogstaverne PC i luppen nederst TV på PC skærm. Find ikonet med den eksterne harddisk. Højre museklik på denne ikon. Inde i menuen der åbnes, tryk på egenskaber (ses) nederst, tryk på funktioner, tryk på undersøg, tryk på reparer drevet. Lad den også reparere, selv om der står, at drevet ikke har fejl. Det er nemt og effektivt og medfører inden skader. Redigeret af bentpetersson - 05-April-2021 kl. 13:13 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
![]() |
||
pomse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
|
Tak, tror kun der er en disk i hver enhed. Men som skrevet det hele kom tilbage efter jeg slukket computeren igen, hvorfor ved jeg ikke. Men alt er godt nu
![]() |
||
![]() |
||
pomse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2014 Status: Offline Point: 120 |
|
Ok så det er helt fint at jeg jeg fortsætter med at køre i exfat og når jeg engang skal ha en anden pc så burde den være lige til at sætte til ? jeg bruger dem kun til at opbevare foto og video filer.
|
||
![]() |
||
|
tak
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |