recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp... ingen forbindelse til mail-server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp... ingen forbindelse til mail-server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
C_Bak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp... ingen forbindelse til mail-server
    Sendt: 12-August-2010 kl. 20:05
jeg har netop sat en mail-server op på min WHS og det er gået nogenlunde efter planen, med lidt hjælp fra Gratisdns.dk.
nu er mit problem at jeg ikke kan få outlook til at forbinde fra LAN-siden.... udefra går det fint.
jeg har div. porte NAT'et i routeren, men kan ikke telnet'e mit domæne indefra heller, igen går det fint udefra....

nogen der ved hvad problemet er.
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 01:08
Har du kontrolleret smtp-serveren, den kræver måske hak i sikker forbindelse?
Niels

Redigeret af abacus - 13-August-2010 kl. 01:14
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 01:39
Du benytter måske ydersidens adresse og ikke indersidens ip og din router/firewall forhindrer intern routing.

Men jeg ville holde mig væk fra at køre mail på en hjemmeserver uden DMZ opsætning. Det er et oplagt mål for folk der gerne vil sende mail ud. Desuden er de fleste linier blokeret på port 25 fra udbyderen af samme grund.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men jeg ville holde mig væk fra at køre mail på en hjemmeserver uden DMZ opsætning. Det er et oplagt mål for folk der gerne vil sende mail ud. Desuden er de fleste linier blokeret på port 25 fra udbyderen af samme grund.

Det giver da ikke meget pointe at smide mailserveren i DMZ for at undgå misbrug, DMZ er jo netop pivåben til internettet.

DMZ er kanon hvis man er bange for at nogen hacker sig ind på ens server og vil bruge denne som et trinbrædt til at komme videre ind på lokalnettet.

Hvis du derimod er bange for at nogen hacker sig ind på mailserveren og bruger den til at spamme internettet med, så gælder det da netop om at få mailserveren i dækning bag routeren og kun forwarde de relevante porte til mailserveren, dvs undlade at bruge DMZ.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det giver da ikke meget pointe at smide mailserveren i DMZ for at undgå misbrug, DMZ er jo netop pivåben til internettet.

DMZ er kanon hvis man er bange for at nogen hacker sig ind på ens server og vil bruge denne som et trinbrædt til at komme videre ind på lokalnettet.

Hvis du derimod er bange for at nogen hacker sig ind på mailserveren og bruger den til at spamme internettet med, så gælder det da netop om at få mailserveren i dækning bag routeren og kun forwarde de relevante porte til mailserveren, dvs undlade at bruge DMZ.

Jeg har ikke skrevet at man skal placere en mailserver i en DMZ, men derimod at man skal have en DMZ opsætning. Det optimale er at placere mailserveren backend og have en maskine i DMZ som tømmer mail og herefter tømmer mailserveren mail fra den.
Jeg ville aldrig smide en Windows mailserver direkte på nettet som trådstarter har gjort.

Men bortset fra det, så skal vi jo stadig have løst hans problem med ikke at kunne tilgå serveren internt...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:44
Desuden så er DMZ ikke pivåben mod internettet...
Man åbner da naturligvis kun de porte som er nødvendigt fra WAN --> DMZ
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu