recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - ingen lyd mlm PS3 og receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp - ingen lyd mlm PS3 og receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - ingen lyd mlm PS3 og receiver
    Sendt: 04-Januar-2013 kl. 17:53
Hej alle

Jeg har netop anskaffet mig et optisk kabel til brug mellem min PlayStation 3 og min Denon AVR 1604 receiver - men jeg kan ikke få lyd igennem.

Hvad gør jeg galt? Jeg har forsøgt at indstille i 'settings' på min PlayStation at audio output er et optisk kabel men det resulterer i at der ingen lyd er via min forstærker. Jeg har sat det optiske kabel i den første indgang i forstærkeren
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 18:05
Hvis menuen i din Denon er lig min, skal du i receiverens setup menu tildele /aktivere indgangen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 18:13
Ahh ok - det prøver jeg at se om jeg kan - tak
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 18:27
Den indgang du vælger på receiveren via remoten, skal i menuen vide, at lyden kommer via et optisk kabel.
Som eksempel : Du vil bruge indgangsvalg DVD, i receiverens menu, kan der tildeles x-antal hdmi input, coax digital eller optisk digital. Her skal så vælges optisk 1.¨
Dette er fremgangsmåden på min lidt ældre Denon. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:13
Øv - det ser ikke ud til at virke. Jeg tror jeg har tjekket det igennem som du foreslår, og det ser ud til at 'optisk 1' som man kan vælge på knap 4 på min fjernbetjening ( DVD/VDP) allerede var indstillet og der kommer stadig ingen lyd :(
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:17
Ja så tjekker du den ende af kablet der skal i recieveren. Kommer der rødt lys?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:25
Jeps - begge steder er der lys
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:30
Altså jeg mener, der er lys nede i enden hvor kablet skal ind i receiveren, og hvis jeg 'bytter kablets ender' er der korrelt lys nede ved receiveren
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:50
Der kommer ikke lys UD fra recieveren? For så er det en udgang!!!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:52
Nej ikke ud fra receiveren - men kablet lyser i enden
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Lorentzen Lorentzen skrev:

Nej ikke ud fra receiveren - men kablet lyser i enden
Godt så! Så er der signal igennem. Så må det være indstillinger i reciever den er gal med. Prøv en anden indgang og lav så indstillingen til den i menuen som Jetex beskriver
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 20:26
Jeg har indstillet receiveren til den nederste af de to indrammede muligheder... altså 17 OPT1 DVD

Det virker meget underligt, at jeg ikke kan få lyd igennem fra PS3'eren

Kan det have noget at gøre med, at min receiver er fra før PS3 kom på markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu