|
Hjælp!! Ingen lyd til Marantz SR fra Triax T-HD505 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2014 kl. 16:28 |
Hej alle
Jeg håber på lidt hjælp fra eksperterne da jeg er ved at koge i sommervarmen. Jeg ved ikke om hunden har ramt en knap eller lign. men i hvert fald kommer der ingen lyd når jeg prøver at se TV. Jeg har en Triax boks sat til min Marantz SR7005 via hdmi og et Panasonic 65ST60 også sat til receiveren via hdmi. Jeg ved at hdmi kablet og Triax boksen fungerer for når den er sat direkte til TV'et så kommer der lyd. Men jeg ved også at højttalerne og receiveren fungerer for når jeg skifter over til min bluray afspiller (som også er sat til receiveren via hdmi), så er der fin lyd i samtlige højttalere. Jeg har også prøvet at sætte Triax boksen i den samme hdmi indgang på receiveren som BD afspilleren og det fungerede heller ikke.. Jeg har prøvet at kigge i manualen til receiveren men det blev jeg ikke meget klogere af.. Gode råd modtages meget gerne! Redigeret af TG80 - 09-August-2014 kl. 22:04 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis den står på "hdmi through" kommer der ingen lyd fra reciever
|
|
![]() |
|
TG80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 225 |
Hej Kampus
Tak for dit svar. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget der hedder hdmi through. Men som du kan se på det første billede her så står "HDMI Audio Out" på AMP, hvilket så vidt jeg kan se i manualen burde betyde at lyden kommer ud igennem receiverens højttalere. http://tinypic.com/r/23rleog/8%20 På det andet billede herunder kan man se hvorledes inputs er sat op. http://tinypic.com/r/v2yzpd/8%20 Redigeret af TG80 - 03-August-2014 kl. 17:15 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Dine links leder kun til siden her..
|
|
![]() |
|
Hov jeg kan godt se at de links virker døde.
Hvis du kopierer dem op i URL'en fungerer de dog http://tinypic.com/r/23rleog/8%20 http://tinypic.com/r/v2yzpd/8%20 |
|
![]() |
|
Leder stadig efter en løsning..
![]() |
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Den står til RCA 3 under COMP, stil det til None.
Check at din Triax boks lyd er sat til hdmi.
|
|
![]() |
|
Hej Peter
Tak for dit svar. Jeg mener at jeg har haft prøvet at sætte COMP til None også, men vil prøve igen i aften. Der er lyd i fjernsynet når jeg forbinder Triax boksen direkte (med HDMI) - så det må den vel være?
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
har du været inde i INDGANGTILDELING på receiveren og sat den pågældene
indgangg til HDMI-sat/cab - blot et skud. Redigeret af karula - 04-August-2014 kl. 17:42 |
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Jeg er mere eller mindre kommet frem til at fejlen må ligge i Triax boksens output.
Nu har jeg testet den i AUX-1 HDMI porten foran på receiveren og der er ingen lyd. Tager jeg samme HDMI kabel i samme port og sætter til min PS3 så er der lyd. Ligesom der er fra Apple TV og Bluray afspiller. Men jeg kan jo konstatere at der bliver sendt lyd fra Triax boksen for når jeg har forbundet den direkte til TV'et så er der lyd. Jeg har prøvet at kigge i indstillingerne på Triax boksen men har intet relevant fundet. Hjælp/gode råd modtages fortsat gerne.. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det kan let være Triax boxens software der er "umulig". Det er altså ikke verdens bedste box (har den selv). Der er til gengæld en digital lydudgang på boksen, har du prøvet at bruge den?
Klaus |
|
![]() |
|
Hej Klaus
Tak din kommentar. Det gør mig lidt mere rolig. Jeg har ikke prøvet den anden udgang da jeg ikke lige har sådan et kabel ved hånden. Jeg regner med at skifte boksen ud meget snart med én der giver mulighed for at optage (det bliver nok en Sagemcom RTI95). Ved du om de bedre/dyrere bokse burde være bedre i den henseende? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |