|
Hjælp/input effektforstærker til reciver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Voigt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:24 |
|
Hjælp/input søges.
Jeg har fået den ide at tilslutte en NAD C275BBEE (150W, To.ch 8/4 ohm) effektforstærker for at drive mine Monitor Audio RX8 fronter i mit RX-surround system. Surround receiver er en Yamaha RX-A1020 (110w. To.ch 8 ohm). Men, jeg er i tvivl om der er vil være noget mærkbart at opnå ved dette? (bedre stereo oplevelse, bedre styring af højtalerne, andet) Håber, at der er nogle der har meninger/erfaringer for eller imod ![]() |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Føler du at du mangler overarm når du spiller ved din fortrukne volume? Kan du i det hele taget sætte en finger på noget hvor du mener flere watt vil være løsningen? Hvis dit svar er et overvejende nej, så vil du opnå meget lidt..
|
||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||
![]() |
||
Voigt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
|
Føler ikke at der mangler kraft, men hvis der kunne opnåes et "kick/løft" var det ikke dårligt.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19845 |
|
Om du kan høre nogen forskel er der kun en måde at finde du af på - prøv det.
Klaus |
||
![]() |
||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|
Du vil selvfølgelig opleve "forbedring".. Om du mener den er pengene værd kan kun du svare på.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Ja, der er nok kun en måde at få ro i sindet på.
Et greb i pungen og håbe på det bedste. Heldigvis er der brugte til salg på DBA, så tabet kan minimeres hvis der ikke opnåes forbedring. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Hent den hjem i din lokale Hifiklub. Du kan jo sagtens låne udstyr med hjem. Eller har de også 14 dages returret. Også ved fysisk salg.
|
||
![]() |
||
|
Det var jeg ikke klar over
![]() |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
I enhver hifi-butik, med respekt for sig selv, kan du altid låne udstyr med hjem på prøve. Det er der de bla. distancerer sig fra Elmutanten og Fona. At de to så også har returret ved fysisk salg, gør så, at du praktisk talt har samme muligheder. Forskellen er dog, at du skal betale for produktet, for at få det hjem, og så får du pengene igen, når du "fortryder" :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|
Det er bestemt ikke nogen selvfølge. Yamaha laver meget vellydende forstærkere, så det kan nemt gå den anden vej Powermæssigt tror jeg ikke der er meget at hente. Men det er da op til den enkelte mht hvad man bryder sig bedst om, men jeg synes nu ikke de nyere NAD er noget at råbe hurra for og 6000,. for en lille ændring i lyden synes jeg er et pænt beløb.
|
||
![]() |
||
|
Jeg satte anførelsestegn ved forbedring, det er der en grund til - gæt.. Jeg skrev i mit første indlæg at forbedringen efter alt at dømme ville være meget lille.. Du mener simpelthen at der er overhængende risiko for at han vil forværre lyden ved at koble nævnte effekt på hans receiver? Hvad er din baggrund for sådan et postulat? |
||
|
||
![]() |
||
|
Har søgt og læst diverse test der ligger på nettet. Rendte over en anmeldelse (kan desværre ikke huske hvilken, mener det var lyd og billede) af RX-A 3030, hvor der til slut i testen stod at hvis man lige manglede det sidste kunne der tilsluttes en NAD c275, Det skulle specielt være en forbedring ved stereo afspilning.
Har også læst at NAD og monitor Audio skulle passe godt samme og give "varm" lyd. Tager i HIFI-klubben i morgen og ser på sagerne. Skal nok melde tilbage |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |