recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp/input effektforstærker til reciver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp/input effektforstærker til reciver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp/input effektforstærker til reciver
    Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:24
Hjælp/input søges.
Jeg har fået den ide at tilslutte en NAD C275BBEE (150W, To.ch 8/4 ohm) effektforstærker for at drive mine Monitor Audio RX8 fronter i mit RX-surround system.
Surround receiver er en Yamaha RX-A1020 (110w. To.ch 8 ohm).
Men, jeg er i tvivl om der er vil være noget mærkbart at opnå ved dette? (bedre stereo oplevelse, bedre styring af højtalerne, andet)
Håber, at der er nogle der har meninger/erfaringer for eller imod
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:28
Føler du at du mangler overarm når du spiller ved din fortrukne volume? Kan du i det hele taget sætte en finger på noget hvor du mener flere watt vil være løsningen? Hvis dit svar er et overvejende nej, så vil du opnå meget lidt..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 19:40
Føler ikke at der mangler kraft, men hvis der kunne opnåes et "kick/løft" var det ikke dårligt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:13
Om du kan høre nogen forskel er der kun en måde at finde du af på - prøv det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:14
Du vil selvfølgelig opleve "forbedring".. Om du mener den er pengene værd kan kun du svare på.
Til top
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 20:44
Ja, der er nok kun en måde at få ro i sindet på.
Et greb i pungen og håbe på det bedste.
Heldigvis er der brugte til salg på DBA, så tabet kan minimeres hvis der ikke opnåes forbedring.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 21:10
Hent den hjem i din lokale Hifiklub. Du kan jo sagtens låne udstyr med hjem. Eller har de også 14 dages returret. Også ved fysisk salg.
Til top
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 21:13
Det var jeg ikke klar over Tager ind og får en snak med dem i morgen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 21:16
I enhver hifi-butik, med respekt for sig selv, kan du altid låne udstyr med hjem på prøve. Det er der de bla. distancerer sig fra Elmutanten og Fona. At de to så også har returret ved fysisk salg, gør så, at du praktisk talt har samme muligheder. Forskellen er dog, at du skal betale for produktet, for at få det hjem, og så får du pengene igen, når du "fortryder" :)
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Du vil selvfølgelig opleve "forbedring".. Om du mener den er pengene værd kan kun du svare på.

Det er bestemt ikke nogen selvfølge.

Yamaha laver meget vellydende forstærkere, så det kan nemt gå den anden vej

Powermæssigt tror jeg ikke der er meget at hente.

Men det er da op til den enkelte mht hvad man bryder sig bedst om, men jeg synes nu ikke de nyere NAD er noget at råbe hurra for og 6000,. for en lille ændring i lyden synes jeg er et pænt beløb.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Det er bestemt ikke nogen selvfølge.

Yamaha laver meget vellydende forstærkere, så det kan nemt gå den anden vej

Powermæssigt tror jeg ikke der er meget at hente.

Men det er da op til den enkelte mht hvad man bryder sig bedst om, men jeg synes nu ikke de nyere NAD er noget at råbe hurra for og 6000,. for en lille ændring i lyden synes jeg er et pænt beløb.

Jeg satte anførelsestegn ved forbedring, det er der en grund til - gæt.. 
Jeg skrev i mit første indlæg at forbedringen efter alt at dømme ville være meget lille..

Du mener simpelthen at der er overhængende risiko for at han vil forværre lyden ved at koble nævnte effekt på hans receiver? Hvad er din baggrund for sådan et postulat?

Til top
Voigt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Voigt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2013 kl. 22:09
Har søgt og læst diverse test der ligger på nettet. Rendte over en anmeldelse (kan desværre ikke huske hvilken, mener det var lyd og billede) af RX-A 3030, hvor der til slut i testen stod at hvis man lige manglede det sidste kunne der tilsluttes en NAD c275, Det skulle specielt være en forbedring ved stereo afspilning.
Har også læst at NAD og monitor Audio skulle passe godt samme og give "varm" lyd.
Tager i HIFI-klubben i morgen og ser på sagerne.
Skal nok melde tilbage
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu