|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() |
|
DAMN! Nå, men så er det jo kun tilbage at trække et kabel.
Jeg har trukket et kabel (via nogle rør, som ligger i væggene) fra min stue, hvor Boxee Box står (det er her, signalet kommer ind i huset) til et teknikskab og videre op til kontoret på første sal, hvor det er koblet til en (faktisk to) routere. Jeg er derfor ikke sikker på, at der er plads til endnu et kabel i røret til, at jeg trækket et kabel tilbage igen. At skulle gøre det virker dog også som dobbelt arbejde.
Måske man kan gøre noget smartere??
Kan jeg sætte en router til stikket i stuen og sætte denne til "telefonstikker" og det allerede trukne kabel til denne?
I bekræftende fald kan jeg så trække et kabel fra routeren til Boxee Box (ca. 3 m). Det vil være langt nemmere. MEN kan kablet, der pt. løber i røret fra "telefonstikket" i stuen til routeren på kontoren også anvende mellem router og pc?
Eller vil man endda kunne koble endnu en router (på kontoret) til routeren, der evt. skal stå i stuen, og så forbinde denne med pc OG NAS?
(Undskylder hvis forklaringen er for "kryptisk" - Måske jeg på bedste Jørgen Klevin-facon skal forsøge at tegne og fortælle på et tidspunkt :) ) Redigeret af KeWa - 23-November-2011 kl. 15:14 |
||
![]() |
||
hhoejlund ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Trendnet Powerline er ret gode. Stor båndbredde, støjfilter og powersave. Bruger dem selv fra NAS til TV.
http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr/TRENDnet-Powerline-AV-Adapter-Kit-with-Bonus-Outlet-TPL-402E2K-2274712.html |
||
![]() |
||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() |
|
Tak, men udfordringen i første omgang blevet at finde ud af, om jeg overhovedet kan anvende et home plug...
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Lav en skitse og forklar hvorfor du bruger 2 routere.
Mvh BS |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
Du kan jo købe i en internetbutik, så har du 14 dage til at sikre dig at de virker hos dig ? Redigeret af quarkir - 23-November-2011 kl. 19:58 |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Dickael ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
En forbindelse mellem to faser er en kortslutning. Dem plejer man gerne og undgå
![]() Redigeret af Dickael - 23-November-2011 kl. 23:36 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Jeg har givPetvis ikke helt styr på retorikken ![]() |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() |
|
Jeg tror at grunden til at folk er så vage i deres svar er at det stort set vil være umuligt at svare præcist, da det afhænger meget af boksen og jeres installation... Principielt så lover de fleste at det kan lade sig gøre, men det er lidt som med loved range g hastighed på trådløse routere - det afhænger meget af hvor/hvordan de benyttes. Den eneste måde at være sikker er ved at prøve det. /ask Redigeret af jacobask - 24-November-2011 kl. 08:28 |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Det kommer da an på om du har en modstand mellem dem, hvordan skulle man ellers få 400Volt? ![]() Men ved 230volt så deler alle tre faser jo den samme nul.
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
Prøv f.eks. at læse dette fra 2009: http://komputer.dk/files/bonnier-kom/KomputerForAlle_Stortest_Homeplugs.pdf |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
soulgazer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Jeg har for noget siden købt mig nogle Devolo 500 AVPlus homeplugs.
Valgt fordi de dels havde passthrough og efter specs. kunne "hoppe" faser... Sidstnævnte kan jeg konstatere er korrekt - det koster bare lidt på hastigheden... Indenfor samme fase får jeg 300-450 MBit hvor på tværs af faserne giver omkring 100 MBit. Dog stadigvæk rigeligt til streaming in house... Slår naturligvis IKKE en fuldt kablet løsning. Kan bl.a. findes her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635649&cks=ASS&assoc=4D017F78-FD0F-40E5-B46B-98FAABC0527F Link til devolo's hjemmeside: http://www.devolo.com/consumer/82_dlan-500-avplus_starter-kit_product-presentation_1.html?l=en Der er også kommet en med tre ethernet porte, men den kender jeg ikke... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for input. Jeg vil kontakte en forhandler og høre, om jeg evt kan tilbagelevere, hvis det ikke fungerer.
Hvor mange mbit skal jeg bruge for at streame bluray-film? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |