|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() Sendt: 19-Januar-2011 kl. 19:00 |
Jeg har købt en ZOTAC ZBOX HD-ND22 (mini pc) og ville installere win xp på maskinen, men det vil den ikke af en eller anden grund. Jeg har prøvet at installere win 7 og det går fint. Nogen der kan hjælpe?
|
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
Ingen anelse lige umiddelbart, den må komme med en fejlkode af en slags?
Og hvorfor vil du have XP på den hvis du har Windows 7?
|
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Kommer den med nogen fejlmeddelelser eller lignende - prøv at fortælle lidt mere om hvad du har gjort og hvad der sker hvornår..?
@jakabov - der findes programmer der ikke fungerer optimalt (eller slet ikke) under windows 7. Jeg kan f.eks. ikke få Need For Speed Underground 2 til at køre i win7 på trods af de fixes der findes "rundt omkring", bl.a. derfor kører jeg med dualboot win7/XP. |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Er det med en SATA disk? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() |
Der kommer en blå skærm med alverdens tal og det er under indlæsning af drivere. Pc'en fryser og jeg må hive strømstikket. Jeg har kun 1 licens til win 7 og har xp som ikke er installeret på nogen pc og den kunne jeg godt bruge på maskinen i dette tilfælde. Det er en SATA 2.5" disk. |
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
Tror det er RAMen, hvis der er 2 klodser i den, prøv at tage den ene ud, virsa verca
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er kun en klods på 2g og som skrevet win 7 kunne installeres og kører fint. |
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan det være raid driveren der driller? Hvis ja, hvordan får jeg læst driver, fra Zotac, ind under installering? Jeg kan emulere en usb flash til et diskette drev i bios. Når jeg tykker F6 ved install af xp kan installationen se usb flash men kan ikke læse filerne. Skal de pakkes på en bestemt måde eller? Hvilket filsystem skal der vælges på usb? fat fat32 eller ntfs?
|
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Win7 kommer med SATA drivere, det gør WinXP ikke. Hvis det er nyere hardware, bruges der garanteret SATA diske(e). Mulige løsninger hvis det er en SATA disk: 1) Konfigurer diskene som IDE i bios i stedet for RAID eller AHCI (det er ikke sikkert at det er nok, og du kan selvfølgelig ikke kører RAID hvis du gør det) 2) Slipstream SATA drivere på en ny CD (bør virke altid, hvis du kan finde SATA drivere) 3) Indlæs SATA drivere ved at lade en USB stick emulere diskettedrev (vil ikke altid virke) |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må se på det i morgen tak for hjælpen foreløbig. |
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg prøvet forskellige ting uden held.
Jeg kan ikke konfigurere disken som IDE i stedet for RAID eller AHCI i BIOS. Jeg har prøvet med slipstream (nlite) på en ny cd og sata/raid drivere fra zotac til winXP. Maskinen stopper og låser med følgende teknisk oplysning: STOP: 0x0000007b (0xf78d2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000). Altså ingen forskel så gad vide hvad der er problemet. Min XP er Service pack 2. Jeg har også en XP Service pack 1 med det samme resultat. |
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
Det er ganske givet din S-ATA der volder problemer. Prøv at søg her. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |