recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp kan ikke installere Winxp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp kan ikke installere Winxp

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Nu har jeg prøvet forskellige ting uden held.
Jeg kan ikke konfigurere disken som IDE i stedet for RAID eller AHCI i BIOS.
Jeg har prøvet med slipstream (nlite) på en ny cd og sata/raid drivere fra zotac til winXP. Maskinen stopper og låser med følgende teknisk oplysning: STOP: 0x0000007b (0xf78d2524, 0xc0000034, 0x00000000, 0x00000000). Altså ingen forskel så gad vide hvad der er problemet. Min XP er Service pack 2. Jeg har også en XP Service pack 1 med det samme resultat.

Jeg har tidligere haft samme problem med installation af XP på en PC med SATA disk. Det blev løst ved at jeg lavede en slipstream CD med service pack 3 og SATA drivere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 13:30
HurraSmile nu kom jeg videre og er i gang med installationen. Det hjalp med Service pack 3 og SATA driverne lavet med nlite. Tusind tak for hjælpen
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 13:48
Nu har jeg så problemet med produkt nøglen, den siger forkert nøgle hvad f..... er nu det. Og ja den er tjekket helt igennem uden skrivefejl
Mvh Hansemand
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:07

Nu har jeg så problemet med produkt nøglen, den siger forkert nøgle hvad f..... er nu det. Og ja den er tjekket helt igennem uden skrivefejl

Nej, det er ikke så nemt med de piratkopier.LOL

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:12
Det sgu ikke nogen piratkopiAngry Jeg prøver lige med en anden xp og ser om det er det samme.
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:19
Der sker et og andet når nlite laver en xp cd for nu kan jeg ikke bruge prudukt nøglen til at færdiggøre installationen. Jeg har 2 originale xp cd'er med hver sin originale produkt nøgle og ingen af dem virker efter jeg har lavet en slipstream cd af dem begge. Hvad skal der til og hvad gør jeg? Hvad med dig fltk? Du har jo prøvet slipstream øvelsen tidligere.
Mvh Hansemand
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:37

Der sker et og andet når nlite laver en xp cd for nu kan jeg ikke bruge prudukt nøglen til at færdiggøre installationen. Jeg har 2 originale xp cd'er med hver sin originale produkt nøgle og ingen af dem virker efter jeg har lavet en slipstream cd af dem begge. Hvad skal der til og hvad gør jeg? Hvad med dig fltk? Du har jo prøvet slipstream øvelsen tidligere.

Virker den på maskiner hvor XP kan installeres uden slipstream?

Går det galt allerede på det tidspunkt hvor nøglen skal indtastes første gang i forbindelse med installationen, altså før XP skal aktiveres?

(M$'s aktiveringscirkus er en af grundene til at jeg er glad for at være skiftet til Ubuntu).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nej, det er ikke så nemt med de piratkopier.LOL

Nu bruger hansemand ikke "pirat"kopier, men det er faktisk nemmere med piratkopier da de kommer med software som omgår Microsofts aktiveringscirkus.Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:40

Ja, det har jeg gjort mange gange, også med nlite, uden problemer. De CDere jeg har lavet, har jeg integreret produktnøglen i, så jeg stort set ikke skal røre en finger før installationen er afsluttet.

Flemming 
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Virker den på maskiner hvor XP kan installeres uden slipstream?

Går det galt allerede på det tidspunkt hvor nøglen skal indtastes første gang i forbindelse med installationen, altså før XP skal aktiveres?

(M$'s aktiveringscirkus er en af grundene til at jeg er glad for at være skiftet til Ubuntu).

Der har aldrig førhen været problemer på de maskiner hvor xp har været installeret
Det går galt første gang nøglen skal skrives, svar forkert nøgle og jeg kommer ikke videre
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, det har jeg gjort mange gange, også med nlite, uden problemer. De CDere jeg har lavet, har jeg integreret produktnøglen i, så jeg stort set ikke skal røre en finger før installationen er afsluttet.

Flemming 

Jeg er i gang med at integrere produktnøglen så må vi se om det virker.

Redigeret af Hansemand - 20-Januar-2011 kl. 15:54
Mvh Hansemand
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:44
Jeg har nu prøvet med at integrere produkt nøglen uden held. Jeg ved ikke hvordan andre kan ha' held med det, men det virker måske kun på piratkopierErmm. Nu har jeg spildt min tid med sådan noget L... nlite virker åbenbart ikke på original software, hvis ikke én og anden da har de vise sten.
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu