recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Komplet løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: Komplet løsning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anders S Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2013
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Komplet løsning
    Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:19
Hejsa, 

Konen og jeg er flyttet til en større lejlighed og hun er begyndt at småsnakke om at det surround anlæg vi havde før vi fik børn kunne være spændende igen.

Dengang var det billigt og ikke særligt godt, men dog bedre end TV´ets højttalere.

Så det jeg behøver hjælp til er:

Et surround anlæg med høj WAF til Max 10k dog meget gerne under 7500, om det er en komplet løsning i en kasse som Pioneer, Samsung osv laver eller om det er noget samlet af forskellige mærker, fra forskellige butikker, er mig ligemeget, bare WAF og Pris er overholdt. Altså en eller anden form for Bluray afspiller, en receiver, en stak højttalere og en Sub. Kan man på den ene eller anden måde få noget der kan spille sammen med min Samsung telefon er det jo kun en bonus.  

Håber at der er nogen der vil donere et par minutter til at hjælpe mig på vej.

På forhånd tak.  Smile
Med Venlig Hilsen

Anders
Til top
AndersAndreasen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersAndreasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:29
Hej.

Jeg har lige fået det her tilbud af Hifi-klubben. 

http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x500-argon-junior-40-surroundanlæg-61603/?utm_campaign=SURROUND&utm_medium=email&utm_source=Recipients+-+DK-ALL

Men mener i høj WAF er? skal det være små elegante højtalere eller må de være større, men bare mere stilrene? 

Jeg vil dog til en hver tid anbefale jer at gå i hifi-klubben, nævne jeres budget og hør og se lidt, det kan være i finder noget hvor i kan gå på kompromis med hinandens behov :) 
TV: Panasonic TH42PX70EA
Blu-ray: Panasonic DMP-8D60
AV Receiver: Panasonic SA-BX500
Højtalere: Bose
Xbox360
Nintendo Wii
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af AndersAndreasen AndersAndreasen skrev:

Hej.

Jeg har lige fået det her tilbud af Hifi-klubben. 

http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x500-argon-junior-40-surroundanlæg-61603/?utm_campaign=SURROUND&utm_medium=email&utm_source=Recipients+-+DK-ALL

Men mener i høj WAF er? skal det være små elegante højtalere eller må de være større, men bare mere stilrene? 

Jeg vil dog til en hver tid anbefale jer at gå i hifi-klubben, nævne jeres budget og hør og se lidt, det kan være i finder noget hvor i kan gå på kompromis med hinandens behov :) 

Det er nok så små som muligt, men samtidigt ikke bare en mikroskopisk terning. Men dem i tilbuddet fra HIFI Klubben kan jeg godt garantere at hun ikke godkender.
Med Venlig Hilsen

Anders
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Anders S Anders S skrev:

Det er nok så små som muligt, men samtidigt ikke bare en mikroskopisk terning. Men dem i tilbuddet fra HIFI Klubben kan jeg godt garantere at hun ikke godkender.

Fordi?
Er de for små (14,8 x 23,9 x 16,5 cm (BxHxD)) eller for store?

Er de for store, så lader du bare konen vælge hvad der er pænest, lyd er i åbenbart ligeglade med (undskyld mig).

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 23:12
Måske det nye Harman/Kardon BDS 880 også kan du altid udskifte subben til asw608 ;)

Et rigtig lækkert anlæg som har alt!
søg lidt på nettet jeg fik det til 11.000 + 2stk stander
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 23:23
Det holder ikke helt budgettet, men Sonos er da et bud! Så kan du godt nok ikke udnytte HD lydformaterne, men lyden er okay og det er i hvert fald betjeningsvenligt!
En Playbar, en Connect, en BluRay afspiller og evt. en sub eller nogle Play:3

Så kan det til gengæld også mange andre ting end "bare" at være et surround-anlæg

Redigeret af mureren - 10-Oktober-2013 kl. 23:24
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 06:42
Ja kan godt være det er lidt over budgettet, mit var også på 10k men kæresten var godt tilfreds med det ;)

Hun var helt crazy med designet kvinder alså!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Fordi?
Er de for små (14,8 x 23,9 x 16,5 cm (BxHxD)) eller for store?

Er de for store, så lader du bare konen vælge hvad der er pænest, lyd er i åbenbart ligeglade med (undskyld mig).

Fordi de er grimme. Man skal jo trods alt også se på dem når TV´et er slukket.  

Med Venlig Hilsen

Anders
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 10:23
Lukker den bare her igen, der er kun en måde at klare den på:

Fat under armen på konen og slæbe hende ud og høre og se en masse forskellige varianter.

Tak for jeres tid. :)

Med Venlig Hilsen

Anders
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 10:30
Lyder fornuftigt, da det jo er jer der skal se og lytte til dem hver dag. Håber bare I vægter lyd højere end design..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 16:32

Fordi de er grimme. Man skal jo trods alt også se på dem når TV´et er slukket. 

Ja, kønne er de ikke, men det hjælper, når det sorte frontstof kommer på.

Her syntes jeg at Dali Lektor 2 er meget kønnere

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 18:32
Købe højtalere med konen - øv.. Go tur!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu