recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - Konvertering af backup (ISO) til MKV e.l.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp - Konvertering af backup (ISO) til MKV e.l.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - Konvertering af backup (ISO) til MKV e.l.
    Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 08:31
Hej...

Jeg er ved at ligge alle datterens DVD-samling m.m. op på en server. Jeg får fint lagt dem i en ISO-fil, men så kommer problemet...

Hendes enhed på værelset kan ikke læse ISO og skal derfor konverteres til andet format. Jeg har forsøgt med følgende programmer:
  • Make MKV
  • Handbrake
  • DVDFab

Men hver gang får jeg MKV-filer, som ikke er pakket i en "fælles" container, men i enkeltfiler. Jeg har også prøvet at mounte ISO-filen... Der må være noget jeg gør helt forkert her.... Kan nogen guide/hjælpe?

Hvad gør jeg forkert og evt. guide til indstillinger?
Kan jeg benytte et stykke software?
Skal jeg evt. ikke benytte MKV - men noget helt andet.

Håber nogen kan hjælpe - så hun kan se filmene på hendes værelse. Jeg har søgt flere tråde herinde, men ikke fundet nogen løsninger endnu Cry
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 09:19
Når jeg ripper en skive med makemkv får jeg typisk 10-12 filer. Den største af dem, fx. title07.mkv omdøber jeg til Blues Brothers.mkv og kyler alle de små filer ud. De små filer er ekstramateriale, fraklip, hovedmenuen og den slags. Den største af filerne er selve hovedfilmen uden alt det ekstra crap.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hendes enhed på værelset kan ikke læse ISO og skal derfor konverteres til andet format.
Hvis din datters enhed er en PC så kan du bruge http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 09:42
I skal jo ikke rippe det hele når i benytter makemkv
Nå makemkv har analyseret discen så lister den alle de tracks der er på den.
Her fravælger i først det hele, og derefter vælger i kun det største track som er selve filmen, samt vælger her hvilke lydspor og evt. undertekster i vil have med. Så får i en fil.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Hendes enhed på værelset kan ikke læse ISO og skal derfor konverteres til andet format.
Hvis din datters enhed er en PC så kan du bruge http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html

Hej MCenterFreak: Jeg benytter ovennævnte Virtual-Clonedrive til at mounte ISO-filen med. Og hendes enhed på værelset er en fladskærm hvortil jeg tilslutter harddisken/netværket.

Men kan være jeg skal tænke enkelt-fil som Strandvasker foreslår. Kan bare ikke forstå helt, at man ikke kan lave f.eks. en MKV-container med alt indholdet i - ligesom f.eks. ISO-filen....
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

I skal jo ikke rippe det hele når i benytter makemkv
Nå makemkv har analyseret discen så lister den alle de tracks der er på den.
Her fravælger i først det hele, og derefter vælger i kun det største track som er selve filmen, samt vælger her hvilke lydspor og evt. undertekster i vil have med. Så får i en fil.

Spawn: Altså for at skære det ud i PAP.... MKV-formatet benyttes til, at "skære" selve hovedfilmen ud i et format, som er læsbart og brugbart f.eks. i mit eksempel....

Men hvad kan man ellers benytte, for at få hele indholdet med udover ISO og så selvfølgelig ren VOB-filer?
Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu