|
Hjælp lyd via hdmi på tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
superfun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 11:56 |
Hej.
Har et Samsung UE55ES8005 + Samsung HT-E6730WSat sammen med HDMI fra HDMI OUT til HDMI 1 på tvet og den finder den via Anynet+ Men har også et optisk lyd kabel fra tvet til HT-E6730W- Men er det muligt at kun at bruge HDMI til lyd når jeg ser tv, så jeg ikke behøver det optiske kabel ? |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis din lydenhed understøtter HDMI ARC så burde du kunne nøjes med at bruge hdmi kabel. Så skal du dog muligvis istedet bruge HDMI 2. Men hvad siger dine manualer ellers?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Ja. Klaus |
|
![]() |
|
superfun ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Status: Offline Point: 150 |
Klaus
Hvordan forbinder jeg dem så ? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
Med HDMI kabel.
Start med at pløje brugsanvisningerne til dit udstyr igennem. Kig efter ARC eller Audio Return Channel. Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
TVet har jo ARC på HDMI 2, og har dit HT-E6730W også ARC på udgangen, så går signalet den vej. Vælg så i opsætningen at lyden skal hentes der.
Alle dets funktioner, tilslutninger m.v er beskrevet i manualen.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg prøvet osv.
Sat HDMI 2 (arc) i tvet og HDMI out i receiveren Så står der ready på den men ingen lyd overhoved . Har også skiftet den fra PCM til digital dolby på tvet. Nogen der kan forklare mig hvorfor den ikke vil give lyd |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Hvad siger Manualen omkring punktet for tilslutning af TV lyd.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
Har du aktiveret ARC på dit TV?
|
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |