recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp lyd via hdmi på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp lyd via hdmi på tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp lyd via hdmi på tv
    Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 11:56
Hej.
Har et Samsung UE55ES8005 +

Samsung HT-E6730W

Sat sammen med HDMI fra HDMI OUT til HDMI 1 på tvet og den finder den via Anynet+

Virker også osv.
Men har også et optisk lyd kabel fra tvet til HT-E6730W-

Men er det muligt at kun at bruge HDMI til lyd når jeg ser tv, så jeg ikke behøver det optiske kabel ?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 16:41
Hvis din lydenhed understøtter HDMI ARC så burde du kunne nøjes med at bruge hdmi kabel. Så skal du dog muligvis istedet bruge HDMI 2. Men hvad siger dine manualer ellers?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Men er det muligt at kun at bruge HDMI til lyd når jeg ser tv, så jeg ikke behøver det optiske kabel ?

Ja.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 20:10
Klaus

Hvordan forbinder jeg dem så ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 20:16
Med HDMI kabel.

Start med at pløje brugsanvisningerne til dit udstyr igennem. Kig efter ARC eller Audio Return Channel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 20:20

TVet har jo ARC på HDMI 2, og har dit HT-E6730W også ARC på udgangen, så går signalet den vej. Vælg så i opsætningen at lyden skal hentes der.
Alle dets funktioner, tilslutninger m.v er beskrevet i manualen.  
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 22:12
Nu har jeg prøvet osv.
Sat HDMI 2 (arc) i tvet og HDMI out i receiveren
Så står der ready på den men ingen lyd overhoved .

Har også skiftet den fra PCM til digital dolby på tvet.
Nogen der kan forklare mig hvorfor den ikke vil give lyd
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 07:18

Hvad siger Manualen omkring punktet for tilslutning af TV lyd.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 17:49
Har du aktiveret ARC på dit TV?
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu