recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp.. Lys plet på lærred.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp.. Lys plet på lærred.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp.. Lys plet på lærred.
    Sendt: 22-Februar-2016 kl. 08:53
Hejsa.

Jeg ville høre om i ved hvad dette er,har lige fået sagt denne benq w1070 op.
Er der fordi den er for tæt på lærred eller hvad kan jeg gøre.?

Mit lærred er et elite 100 tommer. med 1,1 gain, og hvor lang fra ville det bedste være at sætte den op i loftet.

Den side ca. 2,5 meter fra nu.

Takker.

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 08:58
Hvis projektoren er ny vil jeg sende den ind, jeg tror umiddelbart den er defekt siden det fordeler lyset så ujævnt
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 09:35
Okay..Jeg siger tak for det hurtig svar.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 09:45
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 10:31
hot spot grundet indbygget gain i lærred.
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 10:44
Øh.. Vil det sige at jeg ikke skal sende den til rep,men hvordan løser jeg så det der hotspot. Er det nok at flytte den længer væk fra lærred.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 10:54
det er jo meget let at teste, hvis du flytter lærred lidt og pletten flyttes med, så er det en fejl i lærred, hvis pletten bliver hvor den er, så er det en fejl i projektoren og så kan den byttes..

jeg kan ikke se meget på billedet, men køber man en lærred med andet end gain 1.0 så er der stor risiko for hotspotting..
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 10:57
projektoren fejler ikke noget.
Jeg ved at Stewarts high gain lærreder , kræver at afstanden er så stor som muligt. Men det er slet ikke så slemt som det der.
det er udelukkende dit lærred , der er problemet. Hvis du ikke kan leve med det. Så hedder det et nyt lærred
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:06
Hold da op i er hurtig her ind😉 Jeg kan se at, når jeg sidder under den og se film.så er det meget tydligt,men hvis jeg flytter mig til højre,så forsvinder det en del.

Så det vil siger at jeg skal prøve at flytte den længer væk.

Tak for alle svaren.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

projektoren fejler ikke noget.
Jeg ved at Stewarts high gain lærreder , kræver at afstanden er så stor som muligt. Men det er slet ikke så slemt som det der.
det er udelukkende dit lærred , der er problemet. Hvis du ikke kan leve med det. Så hedder det et nyt lærred

Enig. Det er lærredet den er gal med. Har selv haft et der gjorde sådan. Det var ikke andet at gøre end at få det byttet til noget andet. Nu taler p.las om high gain lærreder. Mit var et billigt et med påstået gain 1.0. Det var bare noget bras.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:31
ja - i første omgang. ved at flytte projektor op/ned højre/venstre flytter du jo bare hotspot rundt på lærredet. Målet er dog at have hotspot så midt på lærredet , som overhovedet muligt.....når det nu er der
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af maddog maddog skrev:

Hold da op i er hurtig her ind😉 Jeg kan se at, når jeg sidder under den og se film.så er det meget tydligt,men hvis jeg flytter mig til højre,så forsvinder det en del.

Så det vil siger at jeg skal prøve at flytte den længer væk.

Tak for alle svaren.

Hvis du kan få projektoren længere væk, så prøv. Det kan godt tænkes at det vil hjælpe. Jo længere væk projektor og seer er fra lærredet jo blødere vinkler vil der være på lyset. Det vil givet vis hjælpe.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu