recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med at få 3D til at virke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med at få 3D til at virke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med at få 3D til at virke
    Sendt: 15-Juli-2012 kl. 23:53
Jeg har et "prøve" setup til en HTPC. Når jeg har fået alle aspekter til at virke så er det meningen at der skal bygges en dedikeret 3D HTPC.
Alle film ligger på NAS som ISO filer.

Nuværende Hardware og software:
Stationær PC i7 8GB RAM Win 7 64bit

Grafikkort:
ASUS ENGT430/DI/1GD3/MG(LP) (1 GB)

Skærm:
Samsung 27 LED 27SA950D

XBMC Ver. 12.0 alpha3

For tiden benytter jeg TMT5 som ekstern afspiller til XBMC da det er den jeg har fået til at virke.
Men jeg har også PowerDVD12 hvis det er bedre.

Mit problem er at jeg ikke kan få 3D til at virke på dette setup.
Det er muligt at det bare er en dum lille ting men det er mig komplet umuligt at se 3D på min PC hverken gennem ISO (som er clonet med DVDFab) eller med BluRay fra BD drevet på PC'en.

Det ville være dejligt hvis skærmen opførte sig på samme måde med PC'en som hvis det var en rigtig BD 3D afspiller der var tilsluttet - altså at skærmen selv ser at det er en 3D film som skal vises og straks viser filmen korrekt så jeg bare skal tage de aktive briller på og tænde brillerne.

På skærmen har jeg nok prøvet alt men mener at den, når den nu ikke selv vil hjælpe, skal sættes til "Frame Sequential"

I TMT5 er der også flere muligheder for opsætning så her er der også flere fejlmuligheder.
Under "general settings" har jeg valgt:
  1. Always play blu-ray 3D in 3D mode
  2. Always play movies and video files in 3D mode.
  3. Auto detect source file layout.
 Under Viewing Environment har jeg valgt 3d ready DLP HDTVs

Er det nogle rigtige valg og/eller er der andre ting som skal sættes op for at få dette til at virke?

Mvh
Bo

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 13:57
Har du husket at slå det til under dit grafikkort, det skal gøres hver gang du skal se 3D når det er Nvidia.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 16:55
"Viewing Environment har jeg valgt 3d ready DLP HDTVs " det er forkert, her skal stå Nvidia et eller andet på mit AMD kort hedder det AMD HD3D Technology
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 20:02
Hej JordanDK og Jespermart
Tak for jeres svar. Jeg kan godt se at I begge trækker i samme retning altså noget Nvidia.
Jeg troede bare at hvis man valgte Nvidia, så var det fordi man brugte Nvidia briller mm.
Jeg bruger jo en Samsung skærm med tilhørende aktive briller og ville egentlig bare at PC'en opførte sig fuldstændigt som en almindelig BD 3D afspiller og at "fjernsynet" opfattede PC'en på samme måde. Er det muligt - evt. med noget andet hardware?
Mvh
Bo

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 20:31
Jamen din opfattelse er som sådan rigtig nok, men man skal aktivere 3D i driveren hver gang på Nvidias kort når man skal se det, så spiller det med din skærm.

GT430 er pt et af de bedste kort på markedet til HTPC, hvis man ikke vælger en APU løsning, fx i3 eller tilsvarende fra AMD.

Mit HD5650 som sidder i min bærbar, der skal jeg ingenting aktivere, hvis jeg bruger det. Skærmen finder automatisk ud af det og beder mig tænde 3D brillerne.

Mit HD5450 som jeg har siddende i mit mediecenter, kan jeg ikke få til at virke optimalt med 3D blu-ray. Så skal have det skiftet, dog fungerer det upåklageligt med alverdens klip fra nettet af.

PT har jeg klaret mig med PS3 som 3D afspiller, når vi har set de film vi har anskaffet herhjemme. Men på bekostning af HD lyden, da min reciever kun er hdmi 1.3 og ikke har 3D passthrough.

GT430 kan jo finde ud af både trække 3D til skærm og HD lyd til reciever, så har længe overvejet om det skulle være det jeg vil anskaffe mig, kontra at man desværre skal aktivere 3D hver gang.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 20:50
Den aktivering I taler om - er det noget man gør i Nvidia kontrolpanelet. Jeg syntes ikke jeg kan finde en "Aktiver 3D" knapi kontrol panelet.
Mvh
Bo

Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:17
Du skal som jeg skrev tidligerer sætte TMT 5.2/3 op til at køre med dit Nvidia kort, derefter skal du ind i driveren til Nvidia kortet og køre en 3d konfiguration. 

Når du har kørt denne konfiguration, vil dit Nvidia kort pr. default køre alt i 3d også ganske almindelige 2d skiver, du er derfor nødt til at gå ind i driveren hver gang du skal skifte mellem 2d og 3d.

Det er der en del folk der er skide irriteret over og de har derfor valgt et setup med Intel Sandy Bridge/Ivy Bridge eller et AMD kort og i AMD regi skal du op og have et kort over model AMD 5450, da 5450 IKKE kan køre 3D.

Dvs. 5570, 6450 eller 6570. Der er dog ingen af de kort jeg har kunnet få til at sende 3D til TV'et over HDMI samtidig med at jeg sendte 8 channel audio til AVR via en DVI>HDMI konverter.

Jeg kunne kun få 2 channel audio ud via DVD>HDMI converter.

Både Intel Sandy Bridge/Ivy Bridge og Nvidia GT 520 understøtter den mulighed med 3D via HDMI og 8 channel audio via DVI>HDMI eller Displayport

Redigeret af jespermart - 17-Juli-2012 kl. 16:47
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:50
Så fik jeg set John Carter i 3D. Det var ikke sket uden hjælp fra JordanDK og jespermart Thumbs Up.
I fik skubbet mig i den rigtige retning og det lykkedes mig at få sat Nvidia ordentligt op på min PC.

Indtil nu har jeg fået det til at virke med PowerDVD12 hvor jeg som sagt fik set min problem film John Carter i 3D. I morgen vil jeg så forsøge mig med TMT5 som er det stykke software jeg benytter sammen med XBMC til afspilning af ISO filer.

Endnu engang tak for hjælpen.
Mvh
Bo

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu