recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med Audyssey kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med Audyssey kalibrering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med Audyssey kalibrering
    Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:01
Hej

Jeg har brugt Audyssey multiEQ app til at måle mit setup med en Marantz SR7012.

Nu har jeg overført resultaterne til min Marantz.

Men jeg kan simpelthen ikke lure hvor meget den beholder af rumkorrektion osv. hvis jeg disabler Dynamic EQ. Årsagen er i første omgang at jeg gerne vil aktivere en udgang på Sub2 til min Buttkicker. Det kan man ikke uden at disable Dynamiq EQ. Men helt generelt kunne jeg også godt tænke mig at lege med crossover osv. Så kan man arbejde videre i manual settings, uden at ødelægge de rumkorrektioner osv. man har opnået med app ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt videre Smile
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:29
Dynamic EQ kan du godt slå fra uden at rumkorrektion bliver ødelagt. Du skal bare huske at du nok bliver nød til at skrue en smule op for subwoofer, da DEQ lige skruer alt bassen området op, på højtaler og subs under reference niveau. men hbis du slår multEQ fra, så slår du rumkorrektionen fra
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:50
Hej

Tak for hurtigt svar. Det var det jeg håbede på :-)

Jeg kan på stående fod ikke lige se hvor jeg slår MultEQ fra ? Er det det den gør automatisk hvis jeg begynder at pille i antal højttalere osv. ?
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:57
Nu fandt jeg en passage i manualen:

If you add or remove a speaker after performing Audyssey® Setup, you will no longer be able to select Audyssey MultEQ® XT32, Audyssey Dynamic EQ® or Audyssey Dynamic Volume®.

Så det betyder vel at hvis jeg tilføjer en ekstra sub udgang, så forsvinder MultEQ ?
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 12:42
Når du tilføje ekstre højtalere skal du jo kører kalibrering igen, ellers ved den ikke hvordan den skal behandle lyden fra dem du har tilføjet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 12:56
Som T-Duck siger: Hvis din konfiguration af højttalere ændrer sig så skal du under alle omstændigheder kalibrere igen. Det samme er tilfældet, hvis du gør noget ved rummet. Tilføjer tæpper, større møbler etc.

Redigeret af mskp - 11-Marts-2021 kl. 12:57
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 12:56
Yes, du har ret. Min udfordring er bare at det er en buttkicker jeg ønsker at tilføje og den kan den jo ikke rigtig behandle.

Jeg tror jeg løser det med en Y-splitter på den eksisterende udgang i Audyssey kalibreringen. Og så skifter crossover levels osv. i manuel uden at slå MultEQ fra, da jeg ikke ønsker at ophæve alle de rumkorrektioner osv. den har målt og defineret.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:25
Men så bare for at være helt sikker. Kan jeg ændre crossover og størrelse på højttaler i manuel, uden at den fjerne Audyssey MultEQ ? Det er jeg i tvivl om.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Yes, du har ret. Min udfordring er bare at det er en buttkicker jeg ønsker at tilføje og den kan den jo ikke rigtig behandle.

Jeg tror jeg løser det med en Y-splitter på den eksisterende udgang i Audyssey kalibreringen. Og så skifter crossover levels osv. i manuel uden at slå MultEQ fra, da jeg ikke ønsker at ophæve alle de rumkorrektioner osv. den har målt og defineret.
det er ikke bare lige til. da to subs, kræver EQ for at modvirker de canceler hinanden..

Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Men så bare for at være helt sikker. Kan jeg ændre crossover og størrelse på højttaler i manuel, uden at den fjerne Audyssey MultEQ ? Det er jeg i tvivl om.
ja det kan du godt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:51
Jeg skylder måske at fortælle at en Buttkicker ikke er en subwoofer, men en tactile transducer, der omsætter sub signalet til rystelser i sofa/stol eller andet møbel.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Jeg skylder måske at fortælle at en Buttkicker ikke er en subwoofer, men en tactile transducer, der omsætter sub signalet til rystelser i sofa/stol eller andet møbel.
Ah.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu