recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med lyden fra min pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp med lyden fra min pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med lyden fra min pc
    Sendt: 16-December-2009 kl. 18:14
Hej alle
Jeg har et lille problem jeg håber i kan hjælpe mig med at løse. Jeg kunne godt tænke mig og afspille den musik jeg har liggende på min bærbar gennem mit anlæg. en vincent sv 236 forstærker og focal 1027s højtalere. Jeg har prøvet med et mini jack stik i udgangen "hovedtelefon" i den bærbar der splitter op til 2 phonostik til højre/venstre kanal i forstærkeren.Lyden er helt forfærdelig. Er der noget jeg kan gøre for at forbedre lyden. Eller kan det gøres på en anden måde. Jeg har ingen erfaring inden for området, jeg bruger normalt kun min cd-afspiller eller min pladespiller. Men jeg skal afholde nytårsaften for nogen venner i år og syntes at det kunne være praktisk at lade den bærbare klare musikken. Men som det lyder lige nu kan jeg ikke være det bekendt.
 HJÆLP.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 18:24
 
 Nu ved jeg ikke lige hvad du har gjort, udover at tilslutte lydkortablet mellem enhederne, men normalt så afspilles lyden fint på den måde. jeg går ud fra, at det lyder godt nok med et Headset.? Har du tilsluttet til et Line In på Reciveren.? (Tape, Aux, DVD).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Nu ved jeg ikke lige hvad du har gjort, udover at tilslutte lydkortablet mellem enhederne, men normalt så afspilles lyden fint på den måde. jeg går ud fra, at det lyder godt nok med et Headset.? Har du tilsluttet til et Line In på Reciveren.? (Tape, Aux, DVD).
Jeg har sådan set også kun sat de 2 enheder sammen. Mine line in på forstærkeren er unavngivet. Dvs de hedder line1 lin2 osv. Har sat phono stik i line 2 og sat forstærkeren til at spille fra line 2 . Jeg troede at jeg måske manglede en "dims" mellem forstærker og bærbar pc. Lyden fejler ikke noget med headset på.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 18:35
 
 Hvis ikke der er noget i vejen med lyd på Headset, så skal det også være OK via Reciveren, har du prøvet at tilslutte noget andet på det Input, bare for at udelukke at der er noget i vejen med det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 18:42
Prøv at skrue ned for output/lydstyrken på PC'en. Det kunne tyde på forstærkeren bliver overfodret.
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:49

Så er det testet om det hjalp at justere på lyden på pc, både op og ned. Men det virkede desværre ikkeCry. Kan man på nogen andre måde forbedre lyden fra en bærbars hovedtelefon udgang.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:53
Er du sikker på, at det er en lineær indgang?
Hvis det er en grammofonindgang, så sidder der en RIAA-forstærker bagved, og så kommer det til at lyde meget dårligt.
Venligst
Søren
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 15:53
 
 Du har vel prøvet et andet Input.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 16:57
Har også prøvet andet input. Og min forstærker har ikke en grammofon ingang. Kan det være pcén der er noget galt med?. Jeg prøver at låne min underbo´s i aften, bare for at tjekke alle muligheder.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu