|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||||||||
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() Sendt: 01-August-2009 kl. 11:20 |
|||||||
Hej jeg sidder med et Sony kdl 32v4500 fladskærm. Har så købt et Hdmi-Dvi stik. Som jeg har læst kan det alene ikke køre lyd også mellem computer og fladskærm. Så jeg købte et jack lyd kabel også. Når jeg tilslutter det hele og vil se en film på fladskærmen feks som jeg har på computeren. er der ingen lyd, overhovedet. hvis jeg sætter mine højtalere til computeren til virker de fint. Men meningen var jo at jeg skal kunne bruge højtalerne på tv'et. Hvad gør jeg`? |
||||||||
![]() |
||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||||||
Hvis tv'et har en audio-indgang i kombination med et af HDMI-stikkene (typisk markeret som "PC Audio), så skal det formentligt aktiveres i tv'ets menu, ellers vil den som standard forvente at lyden kommer fra HDMI stikket. (men jeg kender ikke det specifikke tv). |
||||||||
![]() |
||||||||
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|||||||
Okay tak, tv'et har ikke noget der hedder PC Audio. Jeg har sat det hvide og røde stik i det rigtige sted. Aktiveres, har jeg også tænkt, kan bare ikke finde noget, må vel bare prøve igen så. |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
altså inde i tv'et indstillinger osv. kan jeg ikke finde noget.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||||||
Hvad er "det rigtige sted"? EDIT: Ah, minijack stikket... Så må jeg nok melde pas, hvad siger manualen? Redigeret af AV Precision - 01-August-2009 kl. 11:54 |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Hehe. Det er det sted bagpå der hedder hi-fi audio udstyr.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Altså man kan gøre føre lyd gennem et Dvi-Hdmi stik det handler bare om hvilket grafikkort man har ikke?. Jeg har et Radeon HD4890 1Gb DDR5 burde det ikke kunne? |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Okay har lige fundet et stik op i kassen til mit grafikkort. Stikket sætter man ind i DVI udgangen på pc'en. det er så ingen ledning til, men istedet for bliver der så en udgang til et HDMI stik :D super når jeg lige har købt det andet her.
Vil det så sige at hvis jeg køber et HDMI-HDMI stik så vil det også overføre lyd på den måde? |
||||||||
![]() |
||||||||
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
|||||||
http://img1.digitalversus.com/produits/16/4051/V4500-prises. jpg til højre for hdmi stik nr 2 er der til lyd der skal lyden ind. Er der hdmi eller dvi stik i dit grafikkort?????? |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Okay mit hdmi stik i fjernsynet sidder i nummer 1 det øverste, og lyden sidder i det du siger. Jeg har ingen HDMI udgang på mit grafikkort, men DVI. jeg har prøvet og skifte stikket over til der hvor du sagde lyden skal være men det hjælpe ikke. men jeg fandt det her stik i kassen til mit grafikkort. |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Der står her. http://www.pixmania.com/dk/dk/2627053/art/sapphire-technolog y/radeon-hd4890-1-gb-ddr5-p.html
Pakkens indhold   ; HD4890, driver, HDMI-adapter |
||||||||
![]() |
||||||||
wizdk79 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 479 |
![]() |
|||||||
Det er det eneste jeg kan læse udfra manuelen. Det stik bruger kun hvis du kun har et hdmi hdmi kable. Der er ikke lyd over dit grafikkort.
Redigeret af wizdk79 - 01-August-2009 kl. 15:16 |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |