|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
Okay det er sådan udgangene ser ud på mit grafikkort: http://www.pixmania.com/dk/dk/2627053/art/sapphire-technolog y/radeon-hd4890-1-gb-ddr5-p.html Den ene af de 2 bruger jeg til skærmen og den anden sidder DVI stikket i. så du mener at jeg bare skal købe et minijack til minijack stik som jeg sætter i fjernsynet der hvor du har vist mig og i det lille grønne hul til lyden bag på computeren.? |
|
![]() |
|
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
okay har instaleret det der ati control noget men nu ser det sådan her ud? |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det må være fordi at det er Vista at tingene ser anderledes ud.
Prøv at vælge "Desktop & Displays" og se om det ikke giver det samme... |
|
![]() |
|
![]() |
Der kommer bare et billede af de 2 skærme der er tilsluttet men det er jo også ligemeget det er jo lyden der ikke funger :D
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Lyden vil med garanti virker hvis du tilslutter et analog minijack til minijack
![]() Grunden til at jeg viste dig skærmopsætningen er fordi du skal huske at køre 720p50 på din skærm, for at kunne spille PAL materiale. 1080p24 hvis du skal afspille Bluray HD materiale Redigeret af Cyberguyen - 02-August-2009 kl. 14:46 |
|
![]() |
|
![]() |
okay jeg har en heleveds masse film liggende på computeren. grunden til jeg købte stikkene :D óg har cirka 5 bluray film men har set en af dem på fladskærmen og de virker fint super skarpt :D Er det sådan et stik her? http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=74516&am p;type=0 |
|
![]() |
|
![]() |
er ikke helt inde i det der analog og digitalt, hvad er det egentligt sådan grundmæssigt?
|
|
![]() |
|
Notional ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Det er fordi det er plug and play. Det aktiveres først når du har tilsluttet dit tv til grafikkortet med HDMI. Brug adaptoren og et HDMI-HDMI kabel og så har du både billed og lyd i dit tv og ikke flere bekymringer. Da HDMI er digitalt modsat jackstik når undgår du også støj i lyden over længere kabeltræk og du slipper for at købe et dyrt skærmet jackabel. |
|
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX! |
|
![]() |
|
![]() |
okay men hvordan kan det være cyberguyen siger noget andet så? Så du er 100 på at hvis jeg køber sådan et stik op bruger adapteren vil det virke? Når jeg så har gjprt det hvad skal jeg så gøre for at der står den er tilsluttet? |
|
![]() |
|
Notional ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
De to indlæg efter mit første viser det er rigtigt. Cyberguruen nævner den "idiotsikre" metode, der altid virker. Men den kræver et analogt kabel, der vil give støj i lyden. Jeg har ikke selv prøvet på mit kort, men siden det er plug and play går jeg ud fra den selv aktiverer. Ligesom kortet selv genkender tv, bør den også med lyden. Ellers skriver du bare herinde igen, så finder vi en løsning. |
|
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger selv digitalt lyd igennem HDMI på mit Ati 4550 grafikkort. Det er dog mest fordi jeg kører 8 kanals lyd igennem til min surround receiver.
Men det er nemmere at få analog til at virke og der kan næppe høres lydforskel på de små højttalere i fjernsynet. Så selvfølgelig virker lyden også igennem jeres HDMI port på jeres Ati kort, men det er ikke lige så nemt at få til at virke og holde styr på, som når der kun er ét lydkort i maskinen. Så analog lyd er en nobrainer, men HDMI lyd virker også... ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Analog er ligesom en gammel walkman - hvis man hiver i stikkene imens, så kan man måske opleve at lyden skratter. Lyden bliver ikke konverteret når den sendes analog. Hvis man har et dårligt kabel, stik eller andet som man forbinder det analoge signal med, så bliver "støjen" en del af signalet. Når man så skruer op for lyden, så skruer man også op for støjen. Det er dog ikke så slemt som der skrives. Men skruer man meget højt op for et analog signal, så kan man ofte høre en let susen eller brummen. Din computer laver de digitale signaler om til analog med lydkortet, før lyden sendes til tv eller høretelefoner. Hvis man benytter et digitalt signal, så bliver lyden ikke lavet om i lydkortet, men sendt som 0 og 1 igennem kablet til tv'et. Lyden kan ikke høres i et sæt høretelefoner før den er lavet om til analog. Det sørger en DA konverter for i dit tv og så kommer lyden ud af højttalerne eller hovedtelefonudgangen. Digitale signaler igennem kablet er enten tændt eller slukket, deraf 1 eller 0, det går bare meget stærk. Man kan ofte igennem relativt billige kabler trække digitale signaler, sålænge der er lyd er der ofte hul igennem. På analoge kabler bliver lyden langsomt forringet afhængig af hvor billigt et kabel man benytter. Problemer med digitalt er at der kan være forskellige formater som Dolby surround også kaldet AC3, hvis din computer sender det digitalt igennem til tv'et så kan det være at tv'et ikke kan gengive lyden. Derfor er den mest simple metode analog. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |