recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med tilføje hardisk til pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp med tilføje hardisk til pc

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 18:32
En anden måde at gøre det på, er at boote din pc på en Ubuntu startcd eller usb-pind. Så burde du kunne se både linux disken og din Windows data-disk. Så kan du kopiere indholdet over, og genstarte i Windows.

Jeg har taget backup af min Qnap NAS på en Ext4 formatteret harddisk, og den kan jeg se fra Ubuntu.

Redigeret af Brixen - 12-November-2010 kl. 18:33
Venlig hilsen
KB
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Installer programmet Ext2explore (gratis) på vista, så kan du se filerne på NAS disken og kopiere dem til din primäre disk for derefter at formatere den til NTFS.

Lyder som en god ide, det vil jeg lige afprøve Smile
Hmmm har lige prøvet men lader ikke til at jeg kan få adgang til den fordi disken jo ikke har fået tildelt et drev bogstavConfused

Hmmm...det tänkte jeg ikke lige på. Du har ikke usb kabinet du kan smide disken i?
Så får disken nemlig et drevbogstav. Det virker ihvertfald hos mig hvor jeg har en USB disk som er formateret i EXT4
Nej har kun en tvix måske den kan æde den ?
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Er det ikke "bare" at gå ind i administrer / diskhåndtering vælge disken og sig tildel drev bogstav eller sti.
Taget direkte fra hoften, så ikke sikkert navnene er helt 100 ;)
Har prøvet men kan ikke få lov at tildele den drev bogstav Smile
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

En anden måde at gøre det på, er at boote din pc på en Ubuntu startcd eller usb-pind. Så burde du kunne se både linux disken og din Windows data-disk. Så kan du kopiere indholdet over, og genstarte i Windows.

Jeg har taget backup af min Qnap NAS på en Ext4 formatteret harddisk, og den kan jeg se fra Ubuntu.

Ja det var også værd at prøve Smile tak for de gode input Brixen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Ja det var også værd at prøve Smile tak for de gode input Brixen

Velbekomme.

Sådan en Ubuntu startcd og også god at have, hvis man skal ind på en besværlig pc, der ikke vil starte i Windows.

Venlig hilsen
KB
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 11:00
Hvis der er data på disken som du gerne vil have fat i, må du under ingen omstændigheder formatere den igen til noget som helst andet!

Har du stadig din synology-boks - fordi hvis du kobler disken til boksen med usb eller e-sata, vil nas'en direkte kunne læse indholdet derfra!

Har disken siddet i et raid-setup på nas'en - fordi så bliver det sværere at få fingre i data på disken - de er pakket ind i nogle raid-partitioner som lige skal gennemskues.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 11:01
Jeg prøvede også nogle af ext2ntfs værktøjerne i sin tid da jeg sad med samme problemstilling, men de var ikke stabile eller pålidelige nok til at jeg kunne hive mine data ud fra disken via min windows-pc.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvis der er data på disken som du gerne vil have fat i, må du under ingen omstændigheder formatere den igen til noget som helst andet!

Har du stadig din synology-boks - fordi hvis du kobler disken til boksen med usb eller e-sata, vil nas'en direkte kunne læse indholdet derfra!

Har disken siddet i et raid-setup på nas'en - fordi så bliver det sværere at få fingre i data på disken - de er pakket ind i nogle raid-partitioner som lige skal gennemskues.

Har solgt min nas, men den har ikke kørt raid da der kun var den ene disk i Smile
Havde ikke tænke så langt så troede man kun tilgå dataene fra en pc eller eksterne harddisk, så må nok bare opgive det sSmile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 12:31
Jeg har brugt et setup som du også fik foreslået ovenfor - at boote fra et linux-system - eks. ubuntu med en "live-cd" - tilslut nas-hdd'en i en ekstern usb-boks og overfør data til en anden (intern, ntfs) harddisk. Hvis du har mere end én computer, kan du også boote den ene med en live-cd og overføre filerne direkte til en anden computer med eks. ftp. (Det gjorde jeg i sin tid, fordi jeg oplevede problemer med filnavne (utf8-issues drillede mine specialkarakterer))
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg har brugt et setup som du også fik foreslået ovenfor - at boote fra et linux-system - eks. ubuntu med en "live-cd" - tilslut nas-hdd'en i en ekstern usb-boks og overfør data til en anden (intern, ntfs) harddisk. Hvis du har mere end én computer, kan du også boote den ene med en live-cd og overføre filerne direkte til en anden computer med eks. ftp. (Det gjorde jeg i sin tid, fordi jeg oplevede problemer med filnavne (utf8-issues drillede mine specialkarakterer))

Ok det vil jeg lige give en chance før jeg formatere Smile
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 12:46
Lidt sjovt at dette indlæg er det hotteste emne inden for de sidste 24 timer, må bare sige dette forum er et fantastisk sted at spørge om hjælpe Smile
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 14:46
Du skal install EXTfsd , som en anden nævner , og starte program op og så tildele drev bogstav derigennem , har jeg selv gjort med min PCH C-200 for at flytte file rfra pc til den.

The_Unforgiven
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu