recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med tilføje hardisk til pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp med tilføje hardisk til pc

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Du skal install EXTfsd , som en anden nævner , og starte program op og så tildele drev bogstav derigennem , har jeg selv gjort med min PCH C-200 for at flytte file rfra pc til den.

The_Unforgiven

prøver lige i aften når mine piger er kommet i sengWink
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 15:41
Det burde ikke være nødvendigt at tildele noget drevbogstav.

På min maskine kan jeg via et ext-tool tilgå mine ext3+4 partitioner når jeg en sjælden gang forvilder mig ind i Windows.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg har brugt et setup som du også fik foreslået ovenfor - at boote fra et linux-system - eks. ubuntu med en "live-cd" - tilslut nas-hdd'en i en ekstern usb-boks og overfør data til en anden (intern, ntfs) harddisk. Hvis du har mere end én computer, kan du også boote den ene med en live-cd og overføre filerne direkte til en anden computer med eks. ftp. (Det gjorde jeg i sin tid, fordi jeg oplevede problemer med filnavne (utf8-issues drillede mine specialkarakterer))

Man kan også installere Ubuntu i en Virtual Machine som VirtualBox. VirtualBox kan "overtage" en USB tilsluttet enhed, og fra Ubuntu under VirtualBox kan man kopiere data til et drev som deles med værtscomputeren (Windows).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg har brugt et setup som du også fik foreslået ovenfor - at boote fra et linux-system - eks. ubuntu med en "live-cd" - tilslut nas-hdd'en i en ekstern usb-boks og overfør data til en anden (intern, ntfs) harddisk. Hvis du har mere end én computer, kan du også boote den ene med en live-cd og overføre filerne direkte til en anden computer med eks. ftp. (Det gjorde jeg i sin tid, fordi jeg oplevede problemer med filnavne (utf8-issues drillede mine specialkarakterer))

Man kan også installere Ubuntu i en Virtual Machine som VirtualBox. VirtualBox kan "overtage" en USB tilsluttet enhed, og fra Ubuntu under VirtualBox kan man kopiere data til et drev som deles med værtscomputeren (Windows).

men har ikke mulighed for at tilslutte den med usb
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu