recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig igang med min nye Pana.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp mig igang med min nye Pana.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thornbye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af zniper69 zniper69 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Pak den ud, tilslut det til diverse udstyr og antenne, indstil dine kanaler,

 
Så langt er jeg med! Derefter begynder kæden så småt at hoppe af.
 
Jeg kender godt ordene "Retention", "Kalibrering" osv. men ved egentlig ikke hvad de forskellige termer betyder.
 
Alt i alt skal jeg blot sørge for at køre med "milde" indstillinger de første dage eller hvordan?

Så har du vist alligevel ikke læst med på dette forum i næsten et år, som du ellers skriver. Der har været mindst hundrede tusind posts om de emner

mvh

Claus

Panasonic PZ80 42"
PS3
Sony RDR-HX 725
Humax 5350
Til top
KurtN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-April-2008
Status: Offline
Point: 643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 19:18

Start med at sætte alle menuer, biograf, normal, dynamisk og auto op til alt på 50%, alt off, eventuelt på "varm". Også på alle AV, PC etc indgange. Eventuel lys og kontrast på 40% den første uge.

Herefter er det derudaf.

 

 

Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 18:04

Hej!

Jeg er også lige med på en lytter.

Jeg spurgte netop om ovenstående med indstillingerne da jeg hentede PX 80 for få dage siden - men fik den besked at der ikke var de problemer med de nye skærme.

Jeg har kigget i betjeningsvejledningen, men kan intet se om dette - kun at fastbrændte logoer mv. i kke er dækket af garantien. Har nogen spurgt Panasonic DK, hvorfor der ikke er en vejledning om at stille værdierne ned?

Jeg spurgte ligeledes i forretningen om det var korrekt at der ikke var en "stor" betjeningsvejledning med da jeg havde læst at denne var på CD, men fik svaret at der var en "stor" betjeningsvejledning - men det var der ikke det var en CD som jeg nu har fået skrevet ud. Her var oplysningen fra forretningen ikke korrekt!

 

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 16:35
Well.. Hvis det blot er for at være "overforsigtig" er jeg det gerne. Hellere være for forsigtig end bagklog i en sag som denne.
 
Jeg har dog tilkøbt en 4-års forsikring der dækker (med afhentning, låne tv, og fragt tilbage) helt ned til 1 enkelt pixelfejl, burn-in og diverse andre ting og sager helt ned til slid på fjernbetjeningen. Jeg kender ikke den normale dækning man får hos Pana-center, men vil umiddelbart tro at denne er mindst lige så god.
 
Men når dét så er sagt ønsker jeg selvfølgelig at jeg får en hurtig og smertefri start, og derfor tager jeg gerne en mild opstart for at undgå eventuelle problemer på sigt.
 
Selvom det muligvis lyder tåbeligt, så tror jeg sgu at gutterne herinde har væsentlig mere styr på hvad de taler om end en random medarbejder hos Panasonic. Ikke desto mindre vil jeg i hvert fald lytte til alle de råd jeg får, og følge dem efter bedste evne. :)
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 15:39

Har lige købt en TH-46PZ85E hos et Panasonic Center.

Jeg spurgte til opstart/kalibrering og fik at vide at det betød ingen ting på nye skærme ?

I med antenne stik, 220v - tænd for det, indlæs kanaler - sorter evt. listen og du er "kørende".

Ingen behov for nedsat lys/kontrast/farver eller lignende.

Det kan jeg så forstå på ovenstående ikke er korrekt ? eller er det for at være "overforsigt" ?

Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 15:31
Hvor får jeg fingrene i sådan en "kalibrerings" dvd? Er der eventuelt nogen der er bosat i nærheden af Amager der ville være så elskværdige at låne mig én?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af zniper69 zniper69 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Pak den ud, tilslut det til diverse udstyr og antenne, indstil dine kanaler,

 
Så langt er jeg med! Derefter begynder kæden så småt at hoppe af.
 
Jeg kender godt ordene "Retention", "Kalibrering" osv. men ved egentlig ikke hvad de forskellige termer betyder.
 
Alt i alt skal jeg blot sørge for at køre med "milde" indstillinger de første dage eller hvordan?

Retention er der hvor du f.eks. kan se et tv programs undertekstboks svagt , efter at du har skiftet til et andet program. Fænomenet forsvinder af sig selv igen.

Kalibrering er flere ting, og ordet bliver brugt på recordere.dk med lidt forskellig betydning. En rigtig kalibrering udføres af en ISF certificeret tekniker, og udføres med kalibreringsprogrammer - og "jeg skal komme efter dig". Denne proces sikre at dit tv viser et korrekt billede. Måske ikke nødvendigvis et efter din smag - bedre billede. Men et korrekt billede som sagt.

Så findes der et antal "kalibrerings-dvd´er" (f.eks. DVE). Her bliver du bl.a. ført igennem en seance hvor du via forskellige figurere kan indstille farver, skarphed og kontrast m.v. nogenlunde korrekt.

Du må bare ikke drage sammenligning mellem en ISF kalibrering (som reelt er en kalibrering) og f.eks. en DVD "kalibrering", som reelt bare er en indstilling af dit tv.

Du skal kører med nedsatte parametre (farve, skarphed, kontrast m.v.) mellem 150 - 200 timer som hovedregel.

God fornøjelse og tillykke med dit Pana

  

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Pak den ud, tilslut det til diverse udstyr og antenne, indstil dine kanaler,

 
Så langt er jeg med! Derefter begynder kæden så småt at hoppe af.
 
Jeg kender godt ordene "Retention", "Kalibrering" osv. men ved egentlig ikke hvad de forskellige termer betyder.
 
Alt i alt skal jeg blot sørge for at køre med "milde" indstillinger de første dage eller hvordan?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 12:36

 

 Pak den ud, tilslut det til diverse udstyr og antenne, indstil dine kanaler, brug moderate indstillinger på farve, komtrast og lys et stykke tid, slå diverse filtre fra, juster lidt på indstillingerne efter er 3-4 dage, gentag efter Ca. en uge, derefter (3-4 dage) en kallibrering til de rigtige indstillinger. Det var frengangs måden som jeg foretog på mit PX80, i starten lidt Retention, derudover ingen problemer billedet står "lige i øjet". Slut indstilling: billede biograf, farve varm. Til kallibrering er brugt DVE.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zniper69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2008 kl. 12:05
Hejsa.
 
Jeg har netop bestilt et Panasonic 42PX80 (efter næsten et års indoktrinering herinde fra). Nu håber jeg at I vil hjælpe mig med at få så god en start som muligt.
 
Så tanken var lidt at I skal tage i betragtning at dette er min første fladskærm ever, og at den kommer til at afløse mit 28" Samsung. I første omgang kommer den ikke op at hænge.. Det bliver nok et projekt i sommerferien engang.
 
Altså. Kom med alle de gode råd I overhovedet kan komme i tanker om. Jeg vil så nødig gøre noget forkert.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu