recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig - Internet og anlæg driller for vildt !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp mig - Internet og anlæg driller for vildt !!

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg har ikke læst hele tråden, men er der noget af dit udstyr der er konfigureret til en FAST IP-adresse?
Måske får du en IP-konflikt på dit netværk.

Nå ja, og du har heller ikke to DHCP-servere på nettet vel?

Adresse skal uddeles enten fra Stofas router eller fra TC'en.

HAr du prøvet med kablede forbindelser i stedet for trådløse?

Stofarouter står som KUN modem og altså ikke som router ( Routerfunktion er slået fra via stofas hjemmeside), og TC står som router ( DHCP & NAT ) .
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Jeg har ikke læst hele tråden, men er der noget af dit udstyr der er konfigureret til en FAST IP-adresse?
Måske får du en IP-konflikt på dit netværk.

Nå ja, og du har heller ikke to DHCP-servere på nettet vel?

Adresse skal uddeles enten fra Stofas router eller fra TC'en.

HAr du prøvet med kablede forbindelser i stedet for trådløse?

Stofarouter står som KUN modem og altså ikke som router ( Routerfunktion er slået fra via stofas hjemmeside), og TC står som router ( DHCP & NAT ) .

Sorry - Hvad skulle jeg kable ? Anlæg er jo slet ikke sat til noget netværk :) 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:10
Nu har jeg lige hurtigt løbet tråden igennem.

Du har fået ét godt råd. Find en med forstand på netværk, der kan komme og kigge sagerne igennem for dig. Dine egne evner rækker, efter tråden at dømme ikke engang til ordentligt at beskrive hvordan dit netværk hænger sammen, så er det ikke nemt at hjælpe dig.

Hvis du kun oplever problemer når Phillipsboxen er sat til, så ville jeg alternativt køre den på lossepladsen og købe en anden.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Nu har jeg lige hurtigt løbet tråden igennem.

Du har fået ét godt råd. Find en med forstand på netværk, der kan komme og kigge sagerne igennem for dig. Dine egne evner rækker, efter tråden at dømme ikke engang til ordentligt at beskrive hvordan dit netværk hænger sammen, så er det ikke nemt at hjælpe dig.

Hvis du kun oplever problemer når Phillipsboxen er sat til, så ville jeg alternativt køre den på lossepladsen og købe en anden.

Hehehe .. 

Som sagt, selvom "Philipsboxen" IKKE er sat til noget som HELST netværk, ja så ryger internettet, så snart "philipsboxen" tændes ... Godt nok er jeg ikke netværksekspert el andet, man kan sGu ikke rigtigt se, hvad "Philipsboxen" skulle kunne gøre ved mit internet/netværk, når den ikk er sat til på nogen måde .. 

Derfor virker det meget mystisk ... 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:15
Tja - Jeg syns nu ellers jeg har beskrevet hvordan netværk er sat op på en meget og nem måde.
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:16
Noget gør den jo, hvis nettet kun ryger når den tændes. Kommer det igen når du slukker for den?

Hvad er der af netværk i den? Kan det konfigureres? Hvordan er det konfigureret?
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Tja - Jeg syns nu ellers jeg har beskrevet hvordan netværk er sat op på en meget og nem måde.

Ikke i detaljer der kan bruges til noget, når nu de råd du har fået ikke har hjulpet.

Når du har fejlen er det så hele dit netværk der går ned, eller er det kun adgang ud til internettet?
Kan enhederne ping hinanden? Kan du pinge en adresse på nettet direkte med IP-adressen, eller dur det heller ikke?
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 08:39
Prøv at slukke den airport express du har sat til dit anlæg og se om det ikke kører ?
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Noget gør den jo, hvis nettet kun ryger når den tændes. Kommer det igen når du slukker for den?

Hvad er der af netværk i den? Kan det konfigureres? Hvordan er det konfigureret?

Ja nettet kommer netop igen, når anlæg slukkes .. 

Den kan køre både b/g/n - Det er slet ikke konfigureret som sagt. Anlæg er slet ikke på netværk ( Har prøvet både, hvor anlæg er på netværk og uden ) . - Som sagt, hvis jeg nulstiller min stofarouter ( Resetknappen ), ja så virker det fint i noget tid, men så kommer problemet igen .. 


Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Tja - Jeg syns nu ellers jeg har beskrevet hvordan netværk er sat op på en meget og nem måde.

Ikke i detaljer der kan bruges til noget, når nu de råd du har fået ikke har hjulpet.

Når du har fejlen er det så hele dit netværk der går ned, eller er det kun adgang ud til internettet?
Kan enhederne ping hinanden? Kan du pinge en adresse på nettet direkte med IP-adressen, eller dur det heller ikke?

Det er kun internettet der ryger - 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superkdx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Prøv at slukke den airport express du har sat til dit anlæg og se om det ikke kører ?

Lige p.t nu efter jeg har nulstillet stofarouter på resetknappen, virker det fint. 

Men når det ikk virker mere, vil det så være en god ide, at prøve at ta AE fra og så se om det virker uden jeg skal nulstille stofarouter ? 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2013 kl. 11:03
Det er hvad jeg selv har oplevet med en AE - Jeg går ud fra at du kun bruger den til musik delen?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu