recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig med at slippe af med flow-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp mig med at slippe af med flow-tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Larsbjerregaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2012
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp mig med at slippe af med flow-tv
    Sendt: 21-Januar-2018 kl. 17:44
Jeg har brug for lidt teknisk hjælp til hvilken løsning, der er bedst for mig til at slippe af med min TV-pakke.
Waoo har netop sat prisen op på min pakke til 449 kr., så nu har jeg fået nok.

Behov: DR1, DR2, DR3, TV2, TV2news - alt andet kan jeg leve med at undvære.

Jeg har 2 fjernsyn i huset - begge er 4-5 år gamle og har ikke planer om at skifte dem ud.
Det ene er et PlasmaTV i stuen, hvor vi ser ovenstående kanaler og bruger en BoxeeBox til at se egne videofiler.
Det andet tv er i alrummet, og er et basis Samsung 32" TV + en Yamaha soundbar - her ser vi kun ovenstående kanaler.
Derudover har vi i huset hver vores Iphone, en Ipad og en Imac.

Jeg går ud fra det lægger op til et TV2play abb. og et Apple TV? Men skal jeg så have 2 stk. Apple TV? Grundlæggende skal det bare være nemt og hurtigt at tænde mit tv, så jeg synes det virker lidt bøvlet at skulle ind i en app på telefonen og bruge en chromecast...? Jeg vil helst bare trykke på én knap på fjernbetjeningen og så kører tv2news...kan jeg få det uden at have alm. kabel-tv?

I øvrigt bor vi i et 1 år gammelt hus, så jeg har netværksstik i væggen ved begge fjernsyn, så kan tilslutte direkte til min router. Kan det bruges til noget?

Er ikke helt skarp på det her område, så håber nogen kan guide mig i den rigtige retning, så jeg kan slippe af med min tv-pakke.

Håber jeg har ramt det rigtige sub-forum :)

Mvh,
Lars
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Larsbjerregaard Larsbjerregaard skrev:

Jeg har brug for lidt teknisk hjælp til hvilken løsning, der er bedst for mig til at slippe af med min TV-pakke.
Waoo har netop sat prisen op på min pakke til 449 kr., så nu har jeg fået nok.

Behov: DR1, DR2, DR3, TV2, TV2news - alt andet kan jeg leve med at undvære.

Jeg har 2 fjernsyn i huset - begge er 4-5 år gamle og har ikke planer om at skifte dem ud.
Det ene er et PlasmaTV i stuen, hvor vi ser ovenstående kanaler og bruger en BoxeeBox til at se egne videofiler.
Det andet tv er i alrummet, og er et basis Samsung 32" TV + en Yamaha soundbar - her ser vi kun ovenstående kanaler.
Derudover har vi i huset hver vores Iphone, en Ipad og en Imac.

Jeg går ud fra det lægger op til et TV2play abb. og et Apple TV? Men skal jeg så have 2 stk. Apple TV? Grundlæggende skal det bare være nemt og hurtigt at tænde mit tv, så jeg synes det virker lidt bøvlet at skulle ind i en app på telefonen og bruge en chromecast...? Jeg vil helst bare trykke på én knap på fjernbetjeningen og så kører tv2news...kan jeg få det uden at have alm. kabel-tv?

I øvrigt bor vi i et 1 år gammelt hus, så jeg har netværksstik i væggen ved begge fjernsyn, så kan tilslutte direkte til min router. Kan det bruges til noget?

Er ikke helt skarp på det her område, så håber nogen kan guide mig i den rigtige retning, så jeg kan slippe af med min tv-pakke.

Håber jeg har ramt det rigtige sub-forum :)

Mvh,
Lars
To stk apple tv4 el 4k samt DR-app og TV2-play med abb til de ønskede kanaler. Nemt at styre tv'et med apple-betjeningen. Tænd, sluk, volume. Det anvender vi selv, det giver et rimeligt billede. DVB-T/DVB-C er nok en anelse bedre trods alt. Men det kræver så antenne og kabeltrækning. Jeg ville tage apple tv-boksen. Og ja - kablet netværk er altid bedre end wifi :-)

Redigeret af dr_schlemer - 21-Januar-2018 kl. 18:02
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 18:19
Er der mulighed for at sætte en antenne op og trække kabler frem til tv?

Ja = egen antenne til DR kanalerne og et boxer abonnement til de to tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Larsbjerregaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2012
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larsbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 18:29
Nej, jeg søger en nemmere løsning end at skulle til at sætte antenne op. Synes egentlig også det er at gå mod udviklingen...jeg ønsker en netværksløsning i stedet - kablet eller wifi.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 19:02
Apple tv, Shield tv eller Chromecast til hvert tv, og så med drtv app og tv2play.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Larsbjerregaard Larsbjerregaard skrev:

Nej, jeg søger en nemmere løsning end at skulle til at sætte antenne op. Synes egentlig også det er at gå mod udviklingen...jeg ønsker en netværksløsning i stedet - kablet eller wifi.

Det findes ikke.
Vil du netværksvejen, kommer det til at blive med apps på en "dims" som kan styres med dimsens fjernbetjening og som kan styre power on/off og volumen på fjernsynet - ikke andet. Du skal skifte mellem de forskellige udbyderes app for at skifte eksempelvis mellem DR og TV2.
Ikke nok med det, billedet er også synligt ringere.

Klaus
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 19:24
Jeg vil anbefale lille tv pakke med Telia TV for 99kr og så 2x apple tv.

Så vidt jeg kan se så koster tv2 play 129kr hvis du skal have live tv funktion så med telia tv får du altså mere for pengene.

Eftersom du allerede har netværksstik burde der ikke være nogle problemer med at koble dit atv op. Vi kører dog selv trådløst i øjeblikket og det fungerer upåklageligt.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Jeg vil anbefale lille tv pakke med Telia TV for 99kr og så 2x apple tv.

Så vidt jeg kan se så koster tv2 play 129kr hvis du skal have live tv funktion så med telia tv får du altså mere for pengene.

Eftersom du allerede har netværksstik burde der ikke være nogle problemer med at koble dit atv op. Vi kører dog selv trådløst i øjeblikket og det fungerer upåklageligt.
han får tv2 til 99 kr. For 129 får han alle tv2 kanaler plus on demand på tv2play

Redigeret af T-Duck - 21-Januar-2018 kl. 20:02
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:13
TV2 Play basis koster 39kr. Kvaliteten er ringere end kabel TV

DR’s 6 kanaler er gratis. Kvaliteten er som på Kabel TV

Resten af TV2 Play koster:

Basispakken (med reklamer): 39 kr./md

Basispakken (uden reklamer): 69 kr./md

Hele Pakken (med reklamer): 99 kr./md

Hele Pakken (uden reklamer): 129 kr./md

Én eller to live-kanaler: 39 kr./69 kr. /md.

Redigeret af Kampus - 21-Januar-2018 kl. 21:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

DR’s 6 kanaler er gratis. Kvaliteten er som på Kabel TV

Via appletv og app, eller?
Det er langt fra min oplevelse.

DR via app til ATV4K er tydeligt ringere på liveudsendelser end via antenne.

Klaus
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:24
DR leverer ikke noget som helst via web som er over 3mbit - endnu. så nej det kommer ikke i nærheden af de 12-13mbit det bliver sendt over kabelnetværk. OG så leverer de i øvrigt indtil videre kun 720p video. både via yousee og internet.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2018 kl. 21:26
Jeg vil også stemme for ATV 4(K) til dit behov, sammen med abonnement på TV2 Play. ATV har apps til det du søger. Om du skal have den almindelige 4'er eller om det skal være 4K, afhænger om du er følsom overfor korekt billedfrekvens. 4K udgaven kan nemlig skifte frekvens efter materealet du ser. Det kan 4'eren ikke.
Du siger nemlig selv, du ikke har planer om at skifte dine TV sådan lige med det samme, så du skal jo ikke købe 4K udgaven for at fremtidssikre, da der så nok kommer en 5'er inden da.
Men det med korekt billedfrekvens er vigitgt for mig selv, så vil altid anbefale andre også at overveje det.

Udover det med TV kanalerne, så har ATV også apps til dine egne filer gennem fx Infuse. Så kan du også spare din Boxee Box væk :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu