|
Hjælp mig med at slippe af med flow-tv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Larsbjerregaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2012 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2018 kl. 17:44 |
Jeg har brug for lidt teknisk hjælp til hvilken løsning, der er bedst for mig til at slippe af med min TV-pakke.
Waoo har netop sat prisen op på min pakke til 449 kr., så nu har jeg fået nok. Behov: DR1, DR2, DR3, TV2, TV2news - alt andet kan jeg leve med at undvære. Jeg har 2 fjernsyn i huset - begge er 4-5 år gamle og har ikke planer om at skifte dem ud. Det ene er et PlasmaTV i stuen, hvor vi ser ovenstående kanaler og bruger en BoxeeBox til at se egne videofiler. Det andet tv er i alrummet, og er et basis Samsung 32" TV + en Yamaha soundbar - her ser vi kun ovenstående kanaler. Derudover har vi i huset hver vores Iphone, en Ipad og en Imac. Jeg går ud fra det lægger op til et TV2play abb. og et Apple TV? Men skal jeg så have 2 stk. Apple TV? Grundlæggende skal det bare være nemt og hurtigt at tænde mit tv, så jeg synes det virker lidt bøvlet at skulle ind i en app på telefonen og bruge en chromecast...? Jeg vil helst bare trykke på én knap på fjernbetjeningen og så kører tv2news...kan jeg få det uden at have alm. kabel-tv? I øvrigt bor vi i et 1 år gammelt hus, så jeg har netværksstik i væggen ved begge fjernsyn, så kan tilslutte direkte til min router. Kan det bruges til noget? Er ikke helt skarp på det her område, så håber nogen kan guide mig i den rigtige retning, så jeg kan slippe af med min tv-pakke. Håber jeg har ramt det rigtige sub-forum :) Mvh, Lars |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
To stk apple tv4 el 4k samt DR-app og TV2-play med abb til de ønskede kanaler. Nemt at styre tv'et med apple-betjeningen. Tænd, sluk, volume. Det anvender vi selv, det giver et rimeligt billede. DVB-T/DVB-C er nok en anelse bedre trods alt. Men det kræver så antenne og kabeltrækning. Jeg ville tage apple tv-boksen. Og ja - kablet netværk er altid bedre end wifi :-)
Redigeret af dr_schlemer - 21-Januar-2018 kl. 18:02 |
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
Er der mulighed for at sætte en antenne op og trække kabler frem til tv?
Ja = egen antenne til DR kanalerne og et boxer abonnement til de to tv. Klaus |
|
![]() |
|
Larsbjerregaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2012 Status: Offline Point: 11 |
Nej, jeg søger en nemmere løsning end at skulle til at sætte antenne op. Synes egentlig også det er at gå mod udviklingen...jeg ønsker en netværksløsning i stedet - kablet eller wifi.
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Apple tv, Shield tv eller Chromecast til hvert tv, og så med drtv app og tv2play.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
Det findes ikke. Vil du netværksvejen, kommer det til at blive med apps på en "dims" som kan styres med dimsens fjernbetjening og som kan styre power on/off og volumen på fjernsynet - ikke andet. Du skal skifte mellem de forskellige udbyderes app for at skifte eksempelvis mellem DR og TV2. Ikke nok med det, billedet er også synligt ringere. Klaus |
|
![]() |
|
Tingkaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 153 |
Jeg vil anbefale lille tv pakke med Telia TV for 99kr og så 2x apple tv.
Så vidt jeg kan se så koster tv2 play 129kr hvis du skal have live tv funktion så med telia tv får du altså mere for pengene. Eftersom du allerede har netværksstik burde der ikke være nogle problemer med at koble dit atv op. Vi kører dog selv trådløst i øjeblikket og det fungerer upåklageligt. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Redigeret af T-Duck - 21-Januar-2018 kl. 20:02 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
TV2 Play basis koster 39kr. Kvaliteten er ringere end kabel TV
DR’s 6 kanaler er gratis. Kvaliteten er som på Kabel TV Resten af TV2 Play koster: Basispakken (med reklamer): 39 kr./md Basispakken (uden reklamer): 69 kr./md Hele Pakken (med reklamer): 99 kr./md Hele Pakken (uden reklamer): 129 kr./md Én eller to live-kanaler: 39 kr./69 kr. /md. Redigeret af Kampus - 21-Januar-2018 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
Via appletv og app, eller? Det er langt fra min oplevelse. DR via app til ATV4K er tydeligt ringere på liveudsendelser end via antenne. Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
DR leverer ikke noget som helst via web som er over 3mbit - endnu. så nej det kommer ikke i nærheden af de 12-13mbit det bliver sendt over kabelnetværk. OG så leverer de i øvrigt indtil videre kun 720p video. både via yousee og internet.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg vil også stemme for ATV 4(K) til dit behov, sammen med abonnement på TV2 Play. ATV har apps til det du søger. Om du skal have den almindelige 4'er eller om det skal være 4K, afhænger om du er følsom overfor korekt billedfrekvens. 4K udgaven kan nemlig skifte frekvens efter materealet du ser. Det kan 4'eren ikke.
Du siger nemlig selv, du ikke har planer om at skifte dine TV sådan lige med det samme, så du skal jo ikke købe 4K udgaven for at fremtidssikre, da der så nok kommer en 5'er inden da. Men det med korekt billedfrekvens er vigitgt for mig selv, så vil altid anbefale andre også at overveje det. Udover det med TV kanalerne, så har ATV også apps til dine egne filer gennem fx Infuse. Så kan du også spare din Boxee Box væk :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |