|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() Sendt: 25-November-2008 kl. 15:55 |
Godeftermiddag :-)
Jeg overvejer kraftigt at udskifte min Dali AW-8. - Audio Pro Ace-Bass 2 - brugtpris ca. 3.000 kr. - AUDIOVECTOR M-SUB SIG. MKII - brugtpris ca. 4.900 kr. - Audiovector M Signature Sub - brugtpris ca. 3.000 kr. - Dali SWA 12 - brugtpris 2.200 kr. Audio Pro Ace-Bass 2 er umiddelbart den, som jeg mest hælder til. Dog er 3.000 kr. for dyrt i forhold til, at den kostede 4.500 kr. i 2004. Det taler for Audiovector, at jeg i forvejen har Audiovector i mit system, som jeg er godt tilfreds med. Omvendt befinder den SIG. MKII sig i Jylland, hvilket taler imod. Dali har jeg også altid været tilfreds med, men omvendt er jeg også lidt i humør til at prøve noget andet. Jeres input er meget velkomment :-) Mvh Sim |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg har erfaringer med to af de, Ace Bass 2 samt SWA 12. AB2 fungerer fint til musik, men falder igennem med filmeffekter, SWA 12 er ikke rigtigt god til noget.
Signature subbene har i det mindste i teorien forudsettingene for at levere et ok resultat, men jeg antager stærkt at de både kan matches og overgås af nye subwoofere der koster det samme. De her fire er hvad jeg ville se på om det meste som du kan bruge på en sub er ca 5000kr http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS300PR.htm http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=799&id=1432 http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=1156&id=427119 http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=799&id=3396 Afhængig af hvor stort dit rum er, og hvad du skal bruge subben til, så er den bedste sub som ca 5000kr kan købe, i blandt de her fire Udviklingen for subs har gået stærkt de seneste par årene, både med tanke på teknologi og distribution, derfor er ikke nødvendigvis en brugt sub det der giver mest 'bang for the buck' |
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
Hej Manic,
Mange tak for dit fyldestgørende svar. Jeg har også lige læst din anmeldelse af SVS PB12 plus fra 2006 - det var spændende læsning :-) Det er dumt, at jeg ikke havde tænkt på at oplyse rumstørrelse og hvad subben skal bruges til. Rummet er forholdsvist stort. Jeg vil tro, at det er 30-35 m2. Det er i en lejlighed, så det er ikke en sub, der kommer til at stå og brage helt vildt igennem. Det taler umiddelbart lidt for den Audio Pro Ace-Bass 2? Dog skal subwooferen primært bruges til film, men også lidt musik. De der SVS har jeg læst meget positivt om og jeg er ikke blevet mindre hooked på dem efter at have læst din anmeldelse og lidt flere reviews. Størrelsen på subben er ikke noget problem - jeg har massere af plads til den. Jeg tænker bare, hvor stor forskel kan der være på en sub... jeg tænkte, at der ikke var så meget teknologi der kunne udvikle sig i forhold til sådan en basse, men jeg kan forstå, at der åbenbart sker meget på den front... Den returret på SVS taler naturligvis også meget for dem. Så er det næste spørgsmål næsten hvilken SVS jeg så skulle se nærmere på. Jeg er nok typen, der hurtigt kunne blive fristet til at købe en SVS PB-13 ultra, fordi den ser så oversindsyg ud- det er altid lækkert at have det bedste af det bedste ;-), men hvis jeg skal være bare en smule fornuftig, så burde har jeg vel egentlig ikke brug for mere end en SVS PB10-NDS... Så nu vil jeg læse et par reviews af den PB10-NDS. Manic Miner, hvordan vil du beskrive forskellen på en Audio Pro Ace-Bass 2 og en SVS PB10-NDS? |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Hihihihihi
Jeg har en gang beskrevet min første oplevelse af PB10 som "en overfaldsvoldtægt" Da jeg købte min PB10 havde jeg i hurtig succession haft en masser af subs som ikke helt tilfredsstillede mig, og derfor så jeg til slut ingen anden udvej end at importere en PB10, som den gang skulle hentes hjem fra USA, og det med langt mere besvær end hvad der er tilfælde i dag. Jeg havde læst masser af brugeromtaler hvor mange beskrev deres oplevelser med store ord, men alligevel var jeg ikke forberedt på at forskellen mellem mine to seneste, Ace Bass 2 og Kappa Sub, var så stor sammenlignet med PB10. At ha power og dybde ad libitum gør at filmoplevelsen bliver mere naturlig, omslutende og du holder med at tænke på at det er en sub som du hører, lidt på samme måde som når surround fungerer, og du ikke hører højtalere, men lyder. Er film det primære brugsområde og størrelsen ikke er et problem, så er NSD modellerne midt i blinken, men til 35m2 vil jeg foreslå PB12-NSD. Vil du ha endnu mere, og skal bruge subben til kritisk musiklytning vil jeg anbefale dig at købe enten den nye Plus modellen, eller en Ultra. Oversindsyg er nok et godt ord for at beskrive Ultraen ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
For at gøre det kort: Sådan her føltes forskellen mellem Ace Bass 2 og PB10
![]() http://www.svsound.com/animation.cfm ...en klassiker |
|
![]() |
|
![]() |
Forskellen mellem PB12-NDS og SB12-plus, at at SB12-plus er mere kompakt?
Umiddelbart står det til at blive den SVS SB 12-plus, men så bliver det også med en del som julegave fra min kæreste ;-) Men kunne man forestille sig noget bedre?... |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
The New and Awesome Monolith-DF Subwoofer 300W RMS (600W Peak) 12" Ported Reflex - £429.95 den her er bedre en 300xl , fra samme firma.. Henrik |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er den mest åbenlyse forskellen, men store, portede subs kan levere langt mere i de dybere frekvenserne end hvad små lukkede kan. De vil derfor være bedre egnet, specielt til film. SB12 har nogle rumtilpasnings muligheder der kan komme godt med, mest til musik, men siden du både har et relativt stort rum og mest skal bruge subben til film vil jeg pege på en stor sub som de bedste valget. Skal den sælges ind til kæresten så har jeg erfaring med det. Dæk den til med en borddug, køb en plante og sæt på den eller brug den som endebord ved siden af sofaen. Hjælper ikke det så si at hun kan købe sig et par nye sko ![]() Cylinder modellerne kan så igen nemt gemmes bagom en yucca palme i et hjørne, eller lægges ned på siden bagom sofaen Redigeret af Manic Miner - 26-November-2008 kl. 07:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen Manic,
I nat bestilte jeg en PB12-NDS :-) Nu bliver det i første omgang spændende at se hvor længe der går før den bliver leveret. Jeg kunne ikke umiddelbart se noget om leveringstid nogen steder. Tak for dine små tricks i forhold til kæresten ;-) Vores hjemmebio er i vores soveværelse, hvor det er så heldigt, at sengen står i et hjørne, hvor der bagved er en masse spildplads, der næsten lige passer til PB12's størrelse. Du kan se det lidt på det øverste bilelde her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp? TID=68387&PN=4 Tak for hjælpen med at finde subben - jeg tror, at det var et rigtig godt valg. Jeg har i hvert fald læst rigtig mange reviews og det eneste negative, som der bliver nævnt, er subbens størrelse. Så når det ikke er et problem, så er det jo bare fjong ;-) |
|
![]() |
|
![]() |
Kvinder og subwoofere er det eneste som jeg kan!
![]() 35m2 soveværelse? ![]() Jeg kan ikke se noget billede i den tråden som du postet lænken til, men, hihihi, nu har du i det mindste ikke kun bare en sub, men også en af de der vibrerende sengene som man ser i amerikanske films ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Med kvinder og sub's kan man vel også nå langt i livet
;-) Kan du ikke se billederne i tråden? Det er da underligt. Det skulle gerne se sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/142063/full |
|
![]() |
|
![]() |
Så kom subben endelig for et par dage siden. Siden har
jeg fået set et par film - dog ikke så meget. Man kan roligt sige, at det er en voldsom sub. Jeg vidste, at den var stor, men størrelsen overraskede mig alligevel. Pakken blev afleveret på mit arbejde, der ligger i samme bygning, som jeg bor i og det var kun lige, at kassen kunne komme ind gennem dørene (der er lidt smallere end en normal dør). Subben virker rigtig solidt bygget, "automatisk on funktionen" virker perfekt (til meget stor glæde for mig, da jeg tidligere har oplevet andre subs, hvor de skulle tændes manuelt eller hvor "automatisk on funktionen" virkede ret ringe). Finishen overrakskede mig meget positivt. Den har en helt sort, kraftig og lidt rug overflade - jeg var næsten ærgerlig over, at den skulle gemmes væk, da den havde både størrelsen og højden til at kunne bruges som sofa/natbord. Lyden er voldsom. Jeg bor i lejlighed, så selv når jeg har gain (volume) stående på første streg ud af vist nok 8, så er det lige før, at jeg ikke kan være det bekendt overfor naboerne. Jeg kunne nok godt have nøjedes med den mindre model, kan jeg nu konstatere, men denne er i hvert fald så kraftig, at det aldrig bliver nødvendigt at opgradere e.l. Lyden er meget anderledes end min billige Dali-AW8, som jeg havde købt for 600 kr. dengang budgettet ikke var til en stor dyr sub. Subben er på en måde mindre markant, da tonerne er så dybe, at man næsten ikke kan høre nogle af dem. Selvom jeg kun kører op til 80 hz på subben, så føles det alligevel som om, at frekvensområdet er blevet meget større, selvom der bliver givet en mindre frekvensområde fra recieverens side. Det har naturligvis bl.a. noget at gøre med, at denne sub går langt længere ned i hz end min forrige sub. Skruer man op for subben, så kan man få alle døre, vinduer, gulve... tja... stort set alt til at gå voldsomt i svingninger. Det er fedt, at der er meget større variation i de forskellige "basindtryk". Med min gamle sub kunne alle eksplosioner godt lyde lidt ens - det var mest lydstyrken der varierede. Det er lidt svært at beskrive, men det er ligesom, at der både kan være f.eks. kompakte og hårde eksplosioner, der giver et slag i maven et kort sekund og bløde lange eksplotioner, der er mere "rumlende". Jeg kan godt anbefale andre at købe denne type sub. Dog vil jeg nok anbefale at nøjes med den mindste model, hvis man bor i lejlighed, da denne SVS PB12-NSD. Subben lyder umiddelbart også fint til musik, men da jeg mest bruger den til film, så er det ikke noget, som jeg kan gå i dybden med. Mit setup er ikke så egnet til musik og jeg har ikke den store erfaring i forhold til musikbedømmelse, men til "hverdagsbrug" er den rigtig god. På det punkt er der dog måske nogle, der er mere kræsne end mig ;-) Alt i alt kan jeg varmt anbefale subben, da det lader til at være rigtig god kvalitet til en forholdsmæssig lav pris. Tak for hjælpen med at finde frem til den :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |