recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig med mit surroundsystem???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp mig med mit surroundsystem???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp mig med mit surroundsystem???
    Sendt: 09-Juli-2008 kl. 16:26

Hej alle

Jeg er så heldig at jeg måske kan få mig en receiver der hedder

Sony DA50ES

Jeg har i forvejen et såkaldt kombi surroundsystem der hedder

Philips 580 HC

Specifikationer: http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249#productdet ail

Billede: http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249

Mit spørgsmål er så, kan jeg sætte denne receiver til mit surroundanlæg? Hvis ja, hvordan skal jeg gøre?

Og, vi er enige om at den spiller i 5.1 ikke? Jeg kan heller ikke selvom jeg googler finde ud af om den har indbygget dvd eller...?

Håber virkelig på hurtig hjælp!

Redigeret af Strange - 09-Juli-2008 kl. 16:30
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:35
Slet ingen?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Slet ingen?

Jo da - selvfølgelig er vi her. Måske er det mere et spøgsmål om forståelse af dit spørgsmål.

Hvis du mener om du kan benytte dine højtalere til Sony-av´en så ja. Men pas eventuelt på en højere udgangseffekt fra Sony´en i forhold til dine højtalere.

Og hvis du mener om du kan benytte DVD afspilleren fra dit Philips anlæg til din Sony, så er svaret også ja, under forudsætning af, at begge anlæg har matchende indgange (f.eks. HDMI eller komponent).

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:36

Er virkelig en klovn til sådan noget her, kan du svare på dit eget spørgsmål ved at se på dette?

Philips 580 HC

Specifikationer: http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249#productdet ail

Billede: http://www.ciao.co.uk/Philips_DVD_580_HC__5347249

Og hvordan sikrer jeg at jeg ikke sprænger højttalerne?

kan den subwoofer der hører til så også sættes til sammen med forstærkeren. Husk hele tiden på at det er et kombi surroundsystem

Spørg endelig hvis noget er uforståeligt, jeg ved godt at jeg sikkert har undladt at skrive nogle vigtige tin, men det er fordi jeg er helt blank til sådan noget med forstærkere.

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 20:34

Og hvordan sikrer jeg at jeg ikke sprænger højttalerne?

Umilbart vil jeg sige at du sørger for at have skruet HELT ned for volumen, og så øge den langsomt.

kan den subwoofer der hører til så også sættes til sammen med forstærkeren. Husk hele tiden på at det er et kombi surroundsystem

Lidt svært at svare på da mange surround sæt som dit plillips enten har en Passiv subwoofer, eller en subwoofer der ikke har et normalt subwoofer kabel. Altså hvor det er produceret lige præcis til det surroundsæt og ikke passer til andre.

HVIS din subwoofer har DETTE kabel eller stik, samt at den skal have seperat strøm, så kan den sættes til Sony recieveren.

Du skal IKKE regne med at din subwoofer kan tilsluttes.

INFO: Passiv subwoofer er en der ikke har sin egen strømforsygning samt forstærker. Kun et kabel som en ganske almindelig højtaler. Aktiv subwoofer er en der har RCA tilslutning (det stik jeg linker til overfor), samt sin egen forstærker og ofte delefilter, og derfor har den også sin egen størmforsygning og skal have direkte 220volt.

Det er en aktiv subwoofer du skal bruge for at den kan tilsluttes til sony anlæget.

Mit spørgsmål er så, kan jeg sætte denne receiver til mit surroundanlæg? Hvis ja, hvordan skal jeg gøre?

Kommer lidt anpå hvad du mener. har forklaret onvenfor med subwooferen. Hvad angår de andre højtalere, JA. Hvis de har nogle specielle stik i enderne og ikke bare er ledningsstykker. Så skal de stik dog klippes af.

DVD-afspilleren i dit Philips kan højest sansynligt ikke tilsluttes SOny forstærkeren. i Philipsen er det jo integreret forstærker og DVD, så fra Philips's synspunkt er der ingen idé i at smide en pre-out lyd udgang på. Så mit svar er højest sansynligt ikke.

Og, vi er enige om at den spiller i 5.1 ikke? Jeg kan heller ikke selvom jeg googler finde ud af om den har indbygget dvd eller...?

Ja Sony'en er en 5.1 forstærker. Den har IKKE indbygget DVD.

Og til slut. Bedste løsning jeg kan se er at beholde Philips'en og spare lidt flere penge op til et bedre forstæker/dvd/højtaler sæt. Eller få fat i den Sony men købe nye højtalere samt dvd-afspiller. Eller aller bedst købe nye højtalere, nyere forstærker end den sony og en DVD-afspiller.

Du får INTET ud af at sætte dine nuværende højtalere til den Sony hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Redigeret af hyldig87 - 09-Juli-2008 kl. 20:42
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 21:43

Hej Hyldig

Tak for fyldigt svar...Jeg tror desværre du har ret. Kan man bruge den på enanden spændende måde uden at få det til at virke med 5.1? Altså kan man få et eller andet ud af den?

Hvis ikke, er der så nogen der vil købe den? :-)

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 02:17

Hej Hyldig

Tak for fyldigt svar...Jeg tror desværre du har ret. Kan man bruge den på enanden spændende måde uden at få det til at virke med 5.1? Altså kan man få et eller andet ud af den?

Hvis ikke, er der så nogen der vil købe den? :-)

Altså du kan jo altid bare sætte dine højtalere til. Men så mangler der en subwoofer, og det vil du nok kunne høre rimelig tydeligt. Det giver dig jo en hel masse flere tilslutninger. Men lyd-messigt er det nok bedst bare at fotsætte med Philips'en

Redigeret af hyldig87 - 10-Juli-2008 kl. 02:18
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 08:40
Ja, nu skal jeg så lige når jeg får tid se om stikkene overhovedet passer ind i forstærkeren...Jeg har mine tvivl, når jeg kigger....

Men håber du holder øje med denne tråd, da jeg kan se du har helt styr på det her
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu