recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig vælge mellem disse 3 recievere:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp mig vælge mellem disse 3 recievere:

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp mig vælge mellem disse 3 recievere:
    Sendt: 01-Juli-2008 kl. 14:31
Jeg står og skal købe ny receiver og har i den forbindelse indkrænket feltet til disse:

Onkyo SR805
Onkyo SR875
Pioneer VSX-LX60

Mit setup er følgende: (Panasonic 42 PV60 (overvejer kraftigt at udskifte til 50" Pioneer LX5090/Panasonic PZ800), HTPC, DVDrecorder EH65, Højtalere Pioneer S-H510V kortlink.dk/5fy7 .

Jeg er selvfølgelig primært interesseret i, den receiver der giver den bedste og mest kraftfulde lyd.

Hvad jeg selv har fundet frem til er, at Onkyo modellerne bliver nævnt alle vegne på godt og ondt. Jeg har læst mig frem til at der var nogle problemer med Reon chippen på SR875, hvor hvis man brugte komponent, så kom der nogle sjove farver ud. Ved ikke om det er løst?

Jeg er også i tvivl, om hvornår Reon chippen bliver overflødig. Mit nuværende PV60 kan køre 1080i, men har valgt 720p, da det giver et bedre billede, men spørgsmålet er, om scaleren bliver overflødig ved her og specielt hvis jeg køber HD ready 1080p?

Pioneer modellen er fantastisk i designet, men der er flere der har givet udtryk for, at den har problemer med 7.1 bl.a. på Pan's Labyrint. Er det blevet eller bliver det løst?

Som sagt så er det primære, hvad der giver bedst og kraftigst lyd, hvilket er svært da W tallene jo i visse tilfælde bl.a. Onkyo er en sandhed med modifikationer, så hvis man skal holde de 3 receivere op mod hinanden, hvad skal jeg så vælge?

pft. 
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:08
Er i samme situation, så er lige med på en kigger - er også interesseret i at høre nogle kommentarer..
Til top
Perls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 22:47
Ja...jeg kan helt klart anbefalde Onkyo 875 ligesom mange andre den har rigtigt meget power. Jeg har ellers andet Pioneer udstyr men jeg nåede aldrig at lytte til nogle af de nye LX forstærkere. Jeg vil anbefalde dig at tage ud at lytte til dem før du bestemmer dig.

Jeg kender ikke lige den HT men er sikker på at 875ere vil kunne spille dem fuld ud
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 23:00
Jeg er i den anden grøft.
Jeg har Pioneer FHD, Pioneer Recorder, og en Pioneer VSX-LX70 receiver sammen med KEF 3005 højtalersæt. (Ser da godt ud at det hele er i Piano sort )

Er superglad for min LX70 receiver, og har slet ingen overvejelser om at bytte den ud. Den leverer varen uden dikkedarer.
Men jeg har aldrig hørt en Onkyo receiver, så jeg kan ikke sige hvad de dur til. Men min Pioneer Receiver, den virker som den skal.
Søren
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 10:41

Der er overhovedet ikke nogen problemer med Pioneer Receiveren, den spiller super godt, med masser of power og dynamik, den sparker røv med de nye HD lydformater.

Jeg er intet mindre end imponeret over Pioneers receivere, masser af power og fede features. Og så er designet helt i top, udklasserer Onkyo totalt!  især når du overvejet et Pioneer TV. Det ser lækkert ud sammen, det oser af WAF

Onkyo 875 er nok en tand bedre i Stereo men ikke i surround. Reon chippen er selvfølgelig god, men kan undværes hvis du har en god afspiller med den selvsamme scalerchip. Jeg har en Tosh XE1 som laver det samme arbejde, dermed overflødig.

Så, det kommer an på hvor du vil gå på kompromis  men især Pioneer LX modellerne og Onkyo 875 vil jeg anbefale.

/Halsted

Redigeret af Halsted - 03-Juli-2008 kl. 10:44
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 11:46
Den pioneer hvad kan den fåes til i DK eller Tyskland? Syntes ikke jeg kan finde den i nogle tyske butikker
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 11:53
En bruger inde på hifi4all sendte nedenstående link, hvor man kan sammenligne LX 60 med 805. Det mest iøjenfaldende er hvor meget mere 805 giver ift. Pioneeren i surround. Pioneeren får dog bedre samlet anmeldelse, hvilket er underligt set udfra testen.
http://beta.stereoplay.de/Uebersicht/Bestenliste-AV-Receiver _1022986.html?lists_bestenliste768_page=%20%20%20%20%20%20 %2 0%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%202

Redigeret af Bjur - 03-Juli-2008 kl. 11:53
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 12:26

Bjur,

Jeg går ikke så meget op i hvad enkelte anmeldelser siger, jeg lytter selv til hvad de kan præstere, tager WAF med i mine overvejelser, features. Der ud fra træffer jeg mit valg.

Man kan læse stolpe op og stolpe ned men fakta er at du er nød til at tage ud og høre dem, kan du ikke høre forskel hvad angår Stereo eller surround med et setup der minder om dit i kvalitet jamen så må du træffe beslutningen ud fra andre kriterier. F.eks. features og WAF for ikke at glemme antallet af HDMI inputs der også betyder noget.

Uanset hvad, køber du _ikke_ katten i sækken uanset om det er 805, 875 eller LX60

/Halsted

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2008
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 19:13

Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Den pioneer hvad kan den fåes til i DK eller Tyskland? Syntes ikke jeg kan finde den i nogle tyske butikker

7500.-

http://www.csmusiksysteme.de/de/home/av_receiver/pioneer/pio neer_vsx_lx60/index.htm?sid=70217961ca3dd2af7bd11805b0b0172a

Pioneer PDP-LX5090

Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Hvis du mener min LX70, så har jeg købt den i UK..

Ellers har jeg set allle Pioneer LX receivere ved ktradio.dk, kan ikke lige huske prisen, men mener det var 13k..

Jeg gav 8500, men det var sammen med et køb af en plasma.

Redigeret af sslarsen - 07-Juli-2008 kl. 00:46
Søren
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 13:32
Kan lige opdatere og sige, jeg her til formiddag har modtaget SR875 jeg bestilte sent fredag eftermiddag. Jeg bestilte gennem ebay, men hos en forhandler jeg har brugt før uden problemer. Han sendte pr. efterkrav og min samlede pris blev 6480,-
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 13:53

det var ellers en god pris, Bjur hvis du finder en der vil opdatere firmware her hjemme må du gerne give lyd.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu