recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - min anlæg driller!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp - min anlæg driller!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mrcoolguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2011
Sted: Tranbjerg
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - min anlæg driller!
    Sendt: 16-Juni-2011 kl. 19:35
Hejsa

Håber der er nogen kloge hoveder derude der kan hjælpe mig med at fejlfinde på mit anlæg.

Jeg har en Rotel RA-9858X stereo forstærker hvor jeg har tilsluttet en PC, et TV, og et løst kabel til f.eks. MP3 eller mobil,  i henholdvis AUX1, CD og AUX 2. Men når jeg hører musik på computeren eller fra min mobil, går den ene højttaler ud. Jeg har fejlsøgt lidt ved at skifte rundt på kabler i indgange og udgange osv, og har fundet ud af at det er ikke højttalerne. Det er venstre kanal, og det er ligemeget hvilken indgang min computer og mobil sidder i så kan den lave det omtalte ved at jeg skruer helt ned for musikken,  for så at skrue op igen, eller skifter nummer. Kan ikke reproducere fejlen med TVet.
Og her er så det mærkelige. Hvis jeg skruer op på min forstærker til over 50% volume når fejlen opstår,  afhængig af musikken, så kommer der gang i højttaleren igen.
Jeg er dybt forvirret, og mistænker noget signalforstyrrelse fra PC og Mobil. Men det har kørt fint i i hvert fald 1 års tid, så kan ikke se hvorfor det skulle være et problem nu.

Nogen der kan hjælpe?? :S


Redigeret af mrcoolguy - 16-Juni-2011 kl. 19:36
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 20:15
Det er ikke bare kablet over til din computer/mobiltelefon der har en løs forbindelse?
Til top
mrcoolguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2011
Sted: Tranbjerg
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 20:24
det har jeg skiftet :S

Og desuden ville det da være mærkeligt hvis den løse forbindelse forsvandt når jeg skruede op.

Så længe der er godt knald på anlægget er der ingen problemer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af mrcoolguy mrcoolguy skrev:

Men når jeg hører musik på computeren eller fra min mobil, går den ene højttaler ud. Jeg har fejlsøgt lidt ved at skifte rundt på kabler i indgange og udgange osv, og har fundet ud af at det er ikke højttalerne. Det er venstre kanal, og det er ligemeget hvilken indgang min computer og mobil sidder i så kan den lave det omtalte ved at jeg skruer helt ned for musikken,  for så at skrue op igen, eller skifter nummer.


Prøv lige at byt om på højre og venstre fra din mobil (rød og hvid stik).

Ændrer det på noget?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu