recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP! Min harddisk er død ;-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP! Min harddisk er død ;-(

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 18:29

Prøv at ligge den i fryseren i en lukket post.. Lad den ligge en 10-15 minutter og prøv at læse fra den igen..

Ved godt det lyder tåbeligt men tricket kan i visse tilfælde vække en død disk midlertidigt til live igen..

Redigeret af niepe - 15-August-2008 kl. 18:30
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Prøv at ligge den i fryseren i en lukket post.. Lad den ligge en 10-15 minutter og prøv at læse fra den igen..

Ved godt det lyder tåbeligt men tricket kan i visse tilfælde vække en død disk midlertidigt til live igen..

HOV  !!!  Så lige at du havde fået kontakt via File Scavenger. File Scavenger så disken kan ikke være død,....

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Det virker hvis hovederne er blevet skæve eller ikke kan finde sporene pådisken.

Så kan man få pladerne til at trække sig en smule sammen og herefter måske læse indholdet.

Det kan også virke modsat - nogle ganske skal disken stå tændt 2 timers tid før man kan læse fra den.

Men det lyder heldigvis ikke til at det er fysisk defekt på disken.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

IBAS kan desværre ikke sådanne tricks.. IBM og andre størrere firmaer har sendt diske til dem som forsøg , og de kunne kun hjælpe hvis prisen blev betalt og her taler vi 100k summer..

Glem IBAS det er spild er penge for private og mindre firmaer.

IBAS kan redde det som er muligt at redde og prisen kan være derefter hvis de fysisk skal genopbygge en disk i støvfrit område.

Selvfølgelig kan IBAS ikke dekryptere data, men det har jeg også skrevet.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu