recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp min søster - ny laptop.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp min søster - ny laptop.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af SirTofting SirTofting skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hvis det bliver en ASUS bliver det nok X52F, men hører gerne mere omkring den!!! (Er godt klar over den ikke har været på markedet længe)

X52F kan jeg ikke finde på Asus's hjemmeside, så jeg tror at det er en model, der er lavet specielt til komplett.dk 
Det er ikke sikkert at jeg gætter rigtigt, men de modeller komplett har, som jeg ikke kan finde hos Asus, er også dem komplett har flest af på lager Wink
Det gør dem ikke dårligere, men billigere. Komplett har sikkert forlangt at der skulle barberes 500 - 1000 kr. af udsalgsprisen, og så er der lavet en ny model, der opfylder det krav. Komplett er en af de største forhandlere i Norden.

Ahhh spændende :) Måske man lige skulle have fat i komplett.dk :)

Har set lidt nærmere på de to ASUS-maskiner, og det er jo egentlig ikke fordi der er den store forskel på dem. Det eneste mærkbare med relevans er processoren. Kan se at UL50AT har Core 2 Duo, og X52F har Core i3, så X52F burde være bedre.... eller hvad??

Selvom jeg er rimelig hooked på at hun skal købe ASUS, er jeg selvfølgelig nødt til at se lidt på andre alternativer. Har set på disse tre Lenovo-maskiner. 

To af dem er jo egentlig den samme computer, men den ene har core i3 processor og den anden har core i5. Er der meget stor forskel på disse to?

Mon ikke den nyeste er bedst? Core 2 Duo er ældst, så kommer i3 - i5 og i7 i den rækkefølge.
Så jo nyere cpu, jo dyrere. Der er også sparet 2 GB ram i den Lenovo med i5.

En kvindelig bekendt havde købt en Lenovo G550 eller G560 hos komplett. Hun syntes at det lignede noget billigt plastic, og da den så også låste engang imellem blev den returneret indenfor de 14 dage.
Hun valgte så at betale noget mere og få en ASUS UL30, og den synes hun er meget flottere. 

Lenovo G550 og ASUS X52F er budget maskiner på 2,6 kg
ASUS UL50At er en lettere pc til privat brug på 2,3 kg
Lenovo Thinkpad Edge en business pc, med Windows 7 professional. 2,5 kg

Så jeg tror de to sidste (UL50 og Thinkpad) er de bedste. 
EDIT: og UL50 har længst batteritid.

Redigeret af Brixen - 29-August-2010 kl. 11:38
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 11:45
Lige en ting mere:

Hvis din søster også skal ud at købe MS Office 2010, kan jeg se at den version Fønix sælger er Home og Student. Som studerende kan man få en større version billigere direkte hos Microsoft:

Den koster kun 499,- og indeholder også Outlook, Access og Publisher. Alene Outlook kør det til et bedre køb.
Venlig hilsen
KB
Til top
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 12:33

Hvis det bliver en ASUS bliver det nok X52F, men hører gerne mere omkring den!!! (Er godt klar over den ikke har været på markedet længe)

X52F kan jeg ikke finde på Asus's hjemmeside, så jeg tror at det er en model, der er lavet specielt til komplett.dk 
Det er ikke sikkert at jeg gætter rigtigt, men de modeller komplett har, som jeg ikke kan finde hos Asus, er også dem komplett har flest af på lager Wink
Det gør dem ikke dårligere, men billigere. Komplett har sikkert forlangt at der skulle barberes 500 - 1000 kr. af udsalgsprisen, og så er der lavet en ny model, der opfylder det krav. Komplett er en af de største forhandlere i Norden.

Ahhh spændende :) Måske man lige skulle have fat i komplett.dk :)

Har set lidt nærmere på de to ASUS-maskiner, og det er jo egentlig ikke fordi der er den store forskel på dem. Det eneste mærkbare med relevans er processoren. Kan se at UL50AT har Core 2 Duo, og X52F har Core i3, så X52F burde være bedre.... eller hvad??

Selvom jeg er rimelig hooked på at hun skal købe ASUS, er jeg selvfølgelig nødt til at se lidt på andre alternativer. Har set på disse tre Lenovo-maskiner. 

To af dem er jo egentlig den samme computer, men den ene har core i3 processor og den anden har core i5. Er der meget stor forskel på disse to?

Mon ikke den nyeste er bedst? Core 2 Duo er ældst, så kommer i3 - i5 og i7 i den rækkefølge.
Så jo nyere cpu, jo dyrere. Der er også sparet 2 GB ram i den Lenovo med i5.

En kvindelig bekendt havde købt en Lenovo G550 eller G560 hos komplett. Hun syntes at det lignede noget billigt plastic, og da den så også låste engang imellem blev den returneret indenfor de 14 dage.
Hun valgte så at betale noget mere og få en ASUS UL30, og den synes hun er meget flottere. 

Lenovo G550 og ASUS X52F er budget maskiner på 2,6 kg
ASUS UL50At er en lettere pc til privat brug på 2,3 kg
Lenovo Thinkpad Edge en business pc, med Windows 7 professional. 2,5 kg

Så jeg tror de to sidste (UL50 og Thinkpad) er de bedste. 
EDIT: og UL50 har længst batteritid.

Vil helt sikkert prøve på at overbevise min søster om at hun skal købe en ASUS, og tror heller ikke det bliver noget problem. Og tak for tippet omkring MS Office - det vil jeg da lige gøre hende opmærksom på.

OG generelt bare tak for hjælpen Brixen :)

Skal nok lige poste hvad det bliver til...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 16:21
Jeg er da glad for at jeg kunne hjælpe :-)

Venlig hilsen
KB
Til top
SirTofting Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 21:58
Har forresten selv fundet noget omkring X52F.

Fandt den på den ukrainske ASUS hjemmeside.... hvad sker der lige for det ;)

Nu ved jeg ikke lige hvilken browser du bruger, men med google chrome kan man oversætte fra russisk til dansk. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 10:44
Jeg bruger Safari og Firefox på mac, og med begge browsere er der noget galt med Google translate på den side.
Jeg kan oversætte teksten ved at kopiere ind, men det er besværligt.

Men jeg kan da se at X52F bliver lavet i flere udgaver. Så specifikationerne må være dem komplett skriver. Så er det lige om man kan regne med billedet.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu