recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: mit nye Sony KD-48A9 TV blinker v HDMI inpu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: mit nye Sony KD-48A9 TV blinker v HDMI inpu

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 19:02
 Er der prøvet at Caste til TVet, i stedet for at bruge en kablet forbindelse.? Android TV har jo Chromecast.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 19:05
Fra laptoppen streamer jeg både i 4K (3860 x 2140 v 60 Hz), samt lavere opløsninger
Jeg streamer fra Netflix US, Youtube, TV2 Play, Asiatiske Viki, samt fra mange andre websider

Radiomanden: "You Tube App. Den er der ikke problemer med, i hvertfald ikke på Android TV."

Bortset fra elendig brugerflade og at der kommer annoncer
Med laptop m keyboard, mus, avanceret browser historik, diverse add-ons, så jeg aldrig ser reklamer m.m. er det lysår foran
Hvis jeg så noget for 1 år siden, kan jeg på et minut finde det igen via Firefox avancerede browser historik
Ligeledes ret smart til Netflex genrer, som jeg kan finde frem på split sekunder
mvh Lars S
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 21:32
Prøv at slukke/afmontere ladekabel til laptoppen og kør udelukkende på batteri for at se om det har betydning (stelstøj/manglende jordforbindelse eller lignende)
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2021 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Fra laptoppen streamer jeg både i 4K (3860 x 2140 v 60 Hz), samt lavere opløsninger

Når du streamer i lavere opløsninger, skifter din pc så opløsning over til tv og lader tv stå for skalering, eller er det pc der opskalerer til 4K?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 18:40
@Klaus DM Grafikkort opløsning er 3840 x 2160 på TV'et
Åbenbart ikke alle programmer der understøtter Win 10 scaling, så VLC playliste får så særdeles små tekster, men fint læsbare når man kigger 10 cm fra TV'et
På laptoppens egen skærm er det "scale to fit", svarende til et højopløst billede der reduceres i pixel størrelse

@JørgenT batteriet er taget ud af laptoppen, da det boblede op grundet konstant opladning i et par år, så det kan jeg ikke prøve :-)
mvh Lars S
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

@Klaus DM Grafikkort opløsning er 3840 x 2160 på TV'et

Det betyder så at du altid kører 4K fra pc til tv. Det gjorde du næppe tv dit gamle tv.
Det betyder så også at det kan være computeren der har er problem og/eller dit kabel.

Har du andre enheder der kan sende 4K signaler til dit tv?


Klaus


Redigeret af KlausDM - 08-November-2021 kl. 19:06
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 21:35
KlausDM: "Det betyder så at du altid kører 4K fra pc til tv"

Jeg kan nu også vælge lavere opløsninger f.eks 1366 x 768 pixels, som passer til laptoppens skærm 1:1
Dette ændrer dog ikke på blinkeriet, som nævnt fra start sker det specielt ved lyssvage scener og jvf. Google søgning er problemet åbenbart udbredt når det er fra laptop via HDMI til den type TV, og kan se der er forskellige løsningsforslag, som dog ikke har hjulpet i mit tilfælde
Vi har andre laptops, men tænker da at det må være det samme og at problemet er på TV'ets side
Bruger jeg TV's SmartTV er der ingen problemer, som forventet
mvh Lars S
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Fra laptoppen streamer jeg både i 4K (3860 x 2140 v 60 Hz), samt lavere opløsninger
Jeg streamer fra Netflix US, Youtube, TV2 Play, Asiatiske Viki, samt fra mange andre websider

Radiomanden: "You Tube App. Den er der ikke problemer med, i hvertfald ikke på Android TV."

Bortset fra elendig brugerflade og at der kommer annoncer
Med laptop m keyboard, mus, avanceret browser historik, diverse add-ons, så jeg aldrig ser reklamer m.m. er det lysår foran
Hvis jeg så noget for 1 år siden, kan jeg på et minut finde det igen via Firefox avancerede browser historik
Ligeledes ret smart til Netflex genrer, som jeg kan finde frem på split sekunder

Kontrollerer du din PC, browser etc. med mus og tastatur - eller kan det lade sig gøre med en fjernbetjening alene?


Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2021 kl. 22:56
@Longjohn2 jeg anvender laptoppens indbyggede tastatur samt wireless mus, hvilket er nødvendigt for at udnytte Windows UI fuldt ud med de mange fordele det giver. Det gør jeg så naturligvis kun når noget skal findes/ startes for streaming
mvh Lars S
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

@Longjohn2 jeg anvender laptoppens indbyggede tastatur samt wireless mus, hvilket er nødvendigt for at udnytte Windows UI fuldt ud med de mange fordele det giver. Det gør jeg så naturligvis kun når noget skal findes/ startes for streaming

Ah, okay. 

Hvis jeg var dig, ville jeg dog lige give Android Tv et skud. Det er trods lidt lettere at betjene alt fra én fjernbetjening - både apps og generel betjening af TV'et. 

Selv om jeg stadig har den mini-PC, jeg brugte til mit u-smarte smart-Tv i sin tid, samt det trådløse tastatur med touchpad, så kommer jeg aldrig til at bruge det igen.   

Mht YouTube, så er jeg enig i, at det ikke er verdens bedste interface i app-versionen. Men man vænner sig hurtigt til det, synes jeg. 

Søgning (inkl. historik) kan du nemt gøre vha. mikrofonen på fjernbetjeningen - så tastaturet bliver (næsten) overflødigt.

Og er du træt af reklamer (og sponsor-indslag), så skift standard YouTube-appen ud med SmartTube Next (skal sideloades). Den har også langt flere muligheder for opsætning af interface m.v. 
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 18:55
@longjohn2 Jeg kommer ikke til at anvende Android TV med de indbyggede apps såsom Youtube, Netflix etc. da brugerfladen er ren stenalder lidt hårdt sagt. Nu er jeg heller ikke alm. Windows bruger
Hvis der ikke findes en løsning for tv'et med HDMI og laptop, vil det i mine øjne være en fallit-erklæring og jeg skal da købe et andet TV
Jeg vil godt uddybe lidt hvad det er man får med laptop baseret på Windows platform, hermed keyboard og mus
Tillæg da avanceret feature-rig browser som Firefox m Noscript & Ad Block Plus, samt ikke mindst Torguard VPN https://torguard.net/

Med webbrowser har jeg basalt set adgang til alt der kan streames på nettet
Nævnt lidt i flæng: Jeg kan streame direkte fra:
Folketings TV da politik interesserer mig, jeg kan anvende sidens avancerede søgning til at finde debatten for et vilkårligt lovforslag osv.
Netflix US (fint med VPN)
Youtube, hvis noget er regions blokkeret på f.eks Youtube, som da Koda og Google havde en lille kontrovers sidste år hvor video'er med baggrunds musik blev muted, var det ordnet på splitsekunder
Video'er downloaded på harddisk afspillet via VLC Videolan player
Asiatiske Viki
DUST TV (ikke blot youtube's channel)
Kigger vi nærmere på Youtube, har de ikke kun channels, men også egen watch-history udover browserens, hvor patial søgning kan anvendes
Søger man generelt på Youtube, kommer denne med populære søgninger, dem kan jeg bruge og aktivt editere i

For Netflix findes der et hack: Genre-codes, hvor der er tilknyttet en URL, så hvis jeg er til Indiske film, kan jeg specifik, finde den ønskede genre-søgning, blot den tidligere har været forbi browserens søgning, hermed i historikken

Generelt kan jeg godt lide megen information komprimeret på skærmen, på en Youtube channel, ser jeg måske thumbnails + titler for ca 50 videoer, hvis det går flere år tilbage på denne channel, kan man scrolle evt med scrollwheel
Hvis jeg bruger hotkey CRTL-F i Firefox, kommer der en tekst-søgning, der highlighter alle forekomster ned af en Youtube channel med den søgte tekst-streng

Så kan jeg bookmarke URLS i browseren, eller endnu bedre bruge en ekstern editor til dette formål
Laptoppen står 1m fra hvor jeg sidder, og musen lige ved hånden

Alt dette er muligt da udviklere til Windows platformen har fuld adgang til Windows API og for dynamiske websites ASP.NET, som allerede her er i en helt helt anden liga end Android platformen
Så fra start har Android tabt meget på point og nærmest tåkrummende primitiv/ feature fattig i sammenligning ...
Jeg er nok også lidt af en nørd hvad det angår, har arbejdet med IT i lidt over 30 år :-)
mvh Lars S
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2021 kl. 19:13
Jeg forstår det udemærket med hensyn til YouTube…..
Og brug af Firefox!

Med hensyn til dine drop-outs, har du følgende potentielle fejlkilder:
Kabel.
Grafikkort
Driveropsætning.

Jeg vil starte med at prøve et andet kabel, men du har næsten udelukket det, da fejlen også er der ved lavere opløsning.
Med hensyn til grafikkortet, er det også meget lidt sandsylingt - igen på grund af at det også sker ved lavere opløsninger.
Driveropsætning. Kører du HDR eller SDR? Har du opsætning af farverum eller sort/hvid balance?

Kan du fremprovokere det, ved at afspille den samme filmstump igen og igen?

Har du prøvet med en anden pc?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu