|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
![]() Sendt: 20-Juni-2009 kl. 19:51 |
|
Hej Alle Har købt et 42PFL5604H til 4999,- i elgiganten (da de har returret). Jeg skal bruge skærmen til at spille PS3, blueray / dvd film og tv kigning (har kun de gratis luftbårne digitale kanaler via alm uhf antenne) samt som monitor til min PC. Jeg var rimilig tilfreds med tvet ift prisen. Der er dog et major issue: Tv udsendelser i 4:3 kan ikke vises i deres rigtige format, med sorte bjælker i siden. Der kan kun vælges mellem forskellige zoom formater der alle strækker billedet ud og fylder hele skærmen. Jeg HADER dette. Så jeg vil nu returnere dette tv. Spørgsmålet er blot hvad jeg så skal købe? For er det generelt at de nye tv ikke kan vise et korrekt 4:3 format? Eller er det bare philips? Vil ikke give mere end max 7000. Krav udover 4:3 kravet: 40-42 tommer, ikke plasma, min 100 HZ, min 2 HDMI indgange, Mpeg 4 Har kigget på pricerunner og fundet disse under 7000; 42LG7500 Toshiba 42RV555DG TV LG 42LH4000 TV 42PFL7404H TV Kan nogen af ovennævnte vise 4:3 korrekt, og hvad er jeres erfaringer/kommentarer til dem i øvrigt? Og har i kendskab til andre modeller er i selvfølgelig meget velkomne til at nævne dem også. Mvh Jan
Redigeret af jan160674 - 20-Juni-2009 kl. 19:53 |
||
![]() |
||
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
|
Hej. Det lyder mærkeligt med din Philips. Min søster har den blot i en 32" version og der mener jeg ikke at der var problemer med at vise 4:3 |
||
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
I specifikationerne for Philips 42PFL5604H står der følgende om skærmformat: Screen Format Adjustments: Auto Format, Super Zoom, 4:3, Movie expand 14:9, Movie expand16:9, Widescreen, unscaled (1080p dot by dot) |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|
Ja det er meget underligt, for der hvor man kan skifte format, er den ikke. Der er autoformat, super zoom,filmformat 16:9, bredformat så det må være en, manual fejl. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fravalgt PLASMA pga. genskin i skærmen, mit tv står direkte modsat vinduerne, hvor solen står på hele eftermiddag/aften. Da plasma har glas front giver det efter min mening alt for meget genskin. Men under andre lysforhold ville jeg klart vælge plasma, synes også det er et bedre billede. Redigeret af jan160674 - 20-Juni-2009 kl. 21:49 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
Hvad er det som skal være minimum 100Hz, for i LCD sammenhæng eksisterer der ikke nogen frekvens på panelet i omegnen af 100Hz. Hvis du mener en form for motionflow, som det Sony kalder for 100Hz, så er det ikke sammenligneligt imellem de forskellige fabrikater. Samsung har en elendig teknik til deres såkalte "100 Hz", medmindre du vælger dette års topmodeller. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det er ikke generelt. Jeg tror ikke engang på, at det er Philips. Vi er stadigvæk så mange, der ikke vil ødelægge billedformatet for at få sorte kanter væk, at det ville være dumt at afskære sig fra vores penge. Jeg kan umiddelbart forestille mig 3 muligheder: 1. Der er noget i vejen med dit TV-signal. 4:3-kanaler bliver fejlagtigt mærket som 16:9, og derfor strækker TV'et dem. I nogle situationer vil TV-apparater ikke være med til at skrumpe et billede til 4:3, hvis antennesignalet er markeret som 16:9. Klag til din TV-udbyder*. 2. Dit TV fungerer ikke efter fabrikantens intentioner. Klag til sælger. 3. Du kan ikke finde ud af at betjene TV'et. Klag til dine forældre. *: Men hvis det virkelig er luftbåret TV og ikke en antenneforening, er det næppe her, løsningen findes. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej så ved jeg ikke hvad jeg mener Ligesom når man på en alm. gammeldags pc monitor øger frekvensen, under grafik indstillinger, så bliver biledet typisk mere roligt. Så det du siger er at 100hz ikke findes? det er blot et smart betegnelse for et eller andet "biledforbedrings" software. Så et såkaldt 100hz viser alligevel billedet i 60hz? Og opnår man så ikke den ønskede mere rolige skærm effekt, ved de såkaldte 100hz?
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Du må ikke forveksle LCD med CRT/Plasma med hensyn til flimmer.
På en LCD-skærm udsender hver pixel konstant lys, og man har derfor ikke flimmer (medmindre lyskilden bag skærmen flimrer). På CRT udsender hver pixel kun lys i det øjeblik, den bliver opdateret. Altså 1 blink pr. billedopdatering. Det er det, der fører til flimmer, når billedopdateringen bliver for langsom. Plasma er jeg ikke sikker på. Det opfører sig grundlæggende som CRT, men farverne blandes vistnok med en række korte blink, hvilket fører til, at hver pixel blinker flere gange pr. billedopdatering. Det kan andre sikkert forklare mere korrekt. Når du ser LCD-TV markedsført med højere frekvenser, skyldes det, at de kan beregne ekstra billeder ind mellem billederne i kildematerialet, således at bevægelser jævnes ud. Det er altså ikke for at fjerne flimmer, men for at fjerne hak. Hvis du har spillet computerspil på en CRT-skærm, skal du tænke på det som forskellen mellem refreshrate (skærmen) og framerate/fps (spillet). |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
|
100 Hz findes ikke når vi taler om LCD, for her er frekvensen helt oppe i kHz som slet ikke kan ses. Så man har ikke "Blinke" problemet mere med LCD som man har på de gamle skærme. Men producenterne havde for 10-15 år siden meget held med at sælge tv med 100Hz reklamer. Nu prøver de det samme, men denne gang er det fup for 100Hz eksisterer på samme måde i et LCD. Med 25 billeder i sekundet skal et LCD være på mindst 4 millisekunder for at kunne følge med (1/25). Men de fleste paneler er på 6 eller 8 millisekunder og derfor prøver man alle mulige tricks for at få det til at se bedre ud. Nogle af dem er gode og andre er dårlige. Når der bliver skrevet 100 eller 200 Hz på skiltet, så dækker det over en teknologi som beregner 3 nye billeder eller 7 nye billeder ud fra ét billede. Så hvis man ser en fodbold trille over skærmen, så bliver den mere gnidret med 100Hz motionflow, men bevægelsen bliver mere glidende. Men det jeg egentligt vil frem til er at du ikke kan sige at Sonys 100Hz er det samme som Samsungs 100Hz osv. Hvormod man i "gamle" dage direkte kunne sammenligne 100Hz med 100Hz tv. 100Hz kan gøre billedet bedre, men brug dine øjne, for det er ikke sikkert at billedet bliver bedre. Men det er helt sikkert at de 100 Hz ikke længere dækker over "blinkeri" som i gamle dage. Men producenterne vil gerne få folk til at tro det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvor mange millisekunder er der i dine sekunder? |
||
![]() |
||
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
![]() |
|
Jeg har selv et Philips 9732 og der er ingen problemer med at se 4:3. Tror der må være en fejl på lige nøjagtig dit panel. Men smut ned og se i en butik et andet eksemplar af dit tv. Redigeret af 'DLG' - 21-Juni-2009 kl. 14:34 |
||
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |