recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP - Mit Samsung UHD55F9005 tænder automatisk h
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP - Mit Samsung UHD55F9005 tænder automatisk h

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP - Mit Samsung UHD55F9005 tænder automatisk h
    Sendt: 20-September-2014 kl. 09:15
Jeg må ha hjælp fra jer kloge mennesker.

Når vi slukker vores fladskærm om aftenen, så tænder skærmen automatisk hver anden time hele natten igennem. vi slukker så på fjernbetjeningen, men efter 2 timer så tænder den igen. (indtil jeg slukker på kontakten på væggen)

Hvad er det der sender en besked til min fladskærm om at tænde?

Jeg har hjemmebiograf tilsluttet, så det er ikke kun billede der kommer, men også fuld lyd.
Så vågner man.

Der er ingen problemer når vi ser fjernsyn med at den slukker og tænder eller laver andre numre.

Mit anlæg ser sådan her ud:

Fladskærm: Samsung UHD55F9005 med 2014 OneConnectbox
Hjemmebiograf: Samsung F9750W
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 09:39
Hej , det lyder ikke sjovt. Har du slået "automatisk opdatering" fra , altså hvor tvèt efter en given tid kigger efter software opdateringer , det kunne være problemet.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 12:35
Jep, både på skærm og hjemmebiograf er automatisk opdatering slået fra.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 12:51
Jeg havde et Samsung som lavede der samme nummer for nogle år siden. Den havde en fejl på printpladen og skulle have noget indmad skiftet.
Til top
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 13:09
Den gør det med 2 timers mellemrum, kan det så være en fejl i et printkort?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Fessor Fessor skrev:

Den gør det med 2 timers mellemrum, kan det så være en fejl i et printkort?

Umiddelbart vil jeg mene at det er en softwarefejl. Tag en snak med din forhandler.

Du har også muligheden for helt at resette dit TV, men så mister du al den information du kan have lagt ind i dit TV (billedindstillinger, wifi, adgangskoder osv.). 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 13:57
Skærmen har nyeste firmware, så med mindre der er fejl i den. Har dog ikke kunnet finde noget på Google som skulle indikere fejl i firmware.

Min tanke har også være at resette skærmen og så starte forfra, hvis man nu vidste at det ville løse problemet.

Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 14:13
Samsung har noget chat-support. Prøv at skriv til dem.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 14:37
Hej , kan det være " one connection boxen " der søger efter opdateringer?
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 14:45
Mit Samsung er koblet til en Denon receiver, som også sender til min projektor. Når jeg ser film via projektor, med TV slukket, sender Samsung et signal via ARC, der sender Denon i TV Audio mode.... HVER anden time??

TV'et tænder dog ikke om natten.

Vil være meget interesseret i en løsning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , kan det være " one connection boxen " der søger efter opdateringer?
MVH

Hvis jeg ikke husker helt galt galt fra da jeg havde et F9005, så tænder kun "Den røde on-lampe", når der søges efter opdateringer. Der kom ikke billedeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af ElCapitano ElCapitano skrev:

Mit Samsung er koblet til en Denon receiver, som også sender til min projektor. Når jeg ser film via projektor, med TV slukket, sender Samsung et signal via ARC, der sender Denon i TV Audio mode.... HVER anden time??

TV'et tænder dog ikke om natten.

Vil være meget interesseret i en løsning

Fladskærm og hjemmebiograf er netop forbundet på HDMI (ARC) stikket. Det står der man skal.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu