recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP - Mit Samsung UHD55F9005 tænder automatisk h
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP - Mit Samsung UHD55F9005 tænder automatisk h

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2014 kl. 15:34
Fejlfinding 101:

I aften når du slukker skærmen, så hiver du lige samtlige kabler, pånær strøm naturligvis, fra fladskærmen. Du sætter også lige en stump gaffatape/isolerbånd hen over det infrarøde øje på skærmen. 

Hvis skærmen stadig tænder af sig selv er det tv'et der er noget galt med. 

Hvis nu tv'et ikke længere tænder af sig selv, gentager du den med alle kablerne hevet fra imorgen aften når du slukker, men uden tape over det infrarøde øje.

Hvis tv'et tænder af sig selv må det være et infrarødt signal det reagerer på. Hiv batterierne ud af dine fjernbetjeninger og se om det fikser problemet. Hvis det løser problemet må du igang med at have batterier i dine fjernbetjeninger en ad gangen hen over de næste par nætter for at skyde dig ind på hvilken af dem det er der laver ged i tingene. Din telefon/tablet kan muligvis også sende infrarødt(?) så må du prøve at lade dem overnatte i en skuffe natten over for at se om de er "skyldige".

Hvis nu tv'et opfører sig som det skal uden kabler tilsluttet og uden tape for øjet, så er det muligvis noget af det tilsluttede udstyr der får tv'et til at tænde. Du prøver nu en nat hvor tv'et kun har strøm og antennekabel tilsluttet. Herefter prøver du en nat med kun strøm og internetkabel (hvis altså dit tv er sådan et med hul til internetkabel. Så tager du en nat med kun den der OneConnectBox tilsluttet og bagefter en nat med kun din Hjemmebiograf/receiver dims tilsluttet. 

Om en uges tid bør du have fundet ud af hvilken dims det er der tænder dit tv og så kan du lede meget mere målrettet efter en løsning.
Til top
Fessor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-November-2004
Sted: Denmark
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fessor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 09:27
Så er "Strandvasker´s" vejledning i gang.

I aftes prøvede jeg først at tage batterierne ud af den nye fjernbetjening, men det hjalp ikke. Skærmen startede 2 timer efter vi havde slukket den.
Så hev jeg alle tilslutninger på nær netværkskablet, og bingo - nu startede skærmen ikke mere den nat.
Nu har jeg her til morgen sat min hjemmebiograf til igen og nulstillet den til fabriksindstillingen, og er nu i gang med at sætte den op på ny.

Min AppleTV og PC er ikke tilsluttet OneConnectboksen, så i aften bliver det spændende om skærmen så starter igen. 

iPhone og iPad ligger i et andet værelse
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2014 kl. 11:28
Har også et F9005, og kan huske i starten at jeg undrede mig over at det faktisk tændte selv en gang imellem(ikke så tit som hver 2 time), jeg gjorde ikke noget ved det, og har ikke lagt mærke til det siden, så hvad det end var, gik det væk igen ..
Men jeg glæder mig til at hører om du finder ud af hvad det er, det kunne jo være mit kommer igen en dag :)

Redigeret af Pizzabager - 21-September-2014 kl. 11:28
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 15:33
Jeg tænder og slukker apparatet med alm. strømafbryder på væggen for at undgå unødigt strømforbrug. Ingen informationer det er indlagt i TVet tabes.
Opdateringer følger alligevel når der er tændt.
På denne måde tændes apparatet ikke af sig selv.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 16:03
Det burde jo slet ikke være nødvendigt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg tænder og slukker apparatet med alm. strømafbryder på væggen for at undgå unødigt strømforbrug.

Det kan jeg godt forstå. Sådan et stort Samsung tv sluger 0,3W i timen. Det bliver til (0,3x24x365) 2,7kWh om året og med en kWh pris på under 2 kroner, bliver det til hele fem kroner om året!

Ingen informationer det er indlagt i TVet tabes.

Nej, havde du regnet med det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg tænder og slukker apparatet med alm. strømafbryder på væggen for at undgå unødigt strømforbrug.

Det kan jeg godt forstå. Sådan et stort Samsung tv sluger 0,3W i timen. Det bliver til (0,3x24x365) 2,7kWh om året og med en kWh pris på under 2 kroner, bliver det til hele fem kroner om året!

Klaus

Man bør da trække stikket ud også, med den store risiko der er for lyn og overspænding.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus

Man bør da trække stikket ud også, med den store risiko der er for lyn og overspænding.

Ja og putte det ned i kassen man købte det i, og spænde det fast til gulvet, de har jo lige haft jordskælv i sverige...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus

Ja og putte det ned i kassen man købte det i, og spænde det fast til gulvet, de har jo lige haft jordskælv i sverige...

Det var oversvømmelse, så det bør opbevares på loftet
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 07:59
I mener det godt. Tak. Og det endnu sjovere er, at vi faktisk har knap 2000 kWh i strømoverskud om året.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu