recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - mærkeligt lydproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp - mærkeligt lydproblem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10478
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - mærkeligt lydproblem
    Sendt: 02-Maj-2005 kl. 12:14

Jeg har kopieret nogle DVD film med AC3 lyd over på min PCs harddisk ved hjælp af drag and drop metoden, altså ingen omkodning af billede eller lyd. Med henblik på afspilning på min recorders (NorthQ 7200) harddisk har jeg med Womble MPEGVCR lavet uddrag af disse film  i MPEG2 format hvor jeg har beholdt originallyden. Disse uddrag afspilles fint på min PC, men der er ingen lyd når de afspilles fra recorderens harddisk. Derfor kørte jeg igen filerne igennem Womble MPEGVCR og valgte denne gang output med MPEG2 lyd. ALLE disse nye filer afspilles fint på recorderen, mens nogle også afspilles fint på PCen og andre har fået tilføjet en skrattende lyd, nærmest som fuglekvidder.

Det bemærkes at de problematiske filer ikke stammer fra samme DVDer som filerne uden problemer.

Hvad skyldes dette? Jeg har altid ment, at en PC uden problemer kunne afspille flere lyd- og billedformater end en recorder, men her er altså et tilfælde hvor det er omvendt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu