recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Nabo'en klager :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Nabo'en klager :)

 Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Ved luftlyd (hvor man kan høre snak) har det null effekt at afkoble.

Luftlyd?! Den betegnelse er ny for mig.  [...]

Vil desuden mene at du ikke har ret,


....
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Ved luftlyd (hvor man kan høre snak) har det null effekt at afkoble.
Joh... der anvender man bare gaffatape LOL


been there, didn't work... Gamle byg skal rives, så får man bugt med problemet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:19
Skal der ikke også lægges nyt gulv? Hvis man strør 5 cm sand ud på gulvet, og lægger et løst gulv ovenpå, bliver det afkoblet.

Venlig hilsen
KB
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 22:18
Ja,eller hænge sine højttalere i kæder fra loftet,så har de ikke kontakt med gulvet.Hvordan man så for dem til at hænge stille,er en anden sag.Smile 
  carsten
Til top
Fanastril Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 22:37
Er der nogen her der har reell, positiv erfaring med at løse et problem hvor man hører snak mellem lejligheder (for ikke at tale om bass) gennem at bygge/lydisolere, så problemet derefter er væk?

Her er mange gode råd (og de er a dime a dozen), men eksisterer der faktisk erfaring?


Redigeret af Fanastril - 07-Maj-2011 kl. 09:37
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 12:31
Den idé med sand har jeg været med til at lave, men det var for at lave et rum, der var isoleret fra støj udefra. Om det så virker lige så godt den anden vej, er jeg ikke sikker på.

Venlig hilsen
KB
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Fanastril Fanastril skrev:

Er der nogen her der har reell, positiv erfaring med at løse et problem hvor man hører snak mellem lejligheder (for ikke at tale om bass) gennem at bygge/lydisolere, så problemet derefter er væk?

Her er mange gode råd (og de er a dime a dozen), men eksisterer der faktisk erfaring?

Jeg har hjulpet en kammerat med at lydisolere hans musikrum (han er musiker), og det fungerer ok. Det vi lavede var et flydende gulv og ditto væg. Der er dog en grænse for hvor godt sådan noget kan virke når man ikke laver rum-i-rum. På arbejde har vi flere flydende rum, og der kan man spillle pænt højt uden at kunne høre det uden for, men det er også en kostbare løsning, og man skal være sikker på at den eksisterende konstruktion kan holde til det. 

Ellers smut forbi lydmaskinen.dk der er flere der har praktisk erfaring med at lydisolere. 

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 06:27
Citerer lige mig selv for at give e sammenhæng.
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg tror nu ikke de fødder hjælper meget på bassens forplantning i bygningen (stor membran), men det ser da godt ud.
Tommeboy's sidste indlæg er nok den mest praktiske løsning. Ellers, som tidlige nævnt, spørg de andre i opgangen om de også synes du larmer om natten.
 
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Flisen i samspil med gummifødder til den eksisterende konstruktion kan sagtens have en god effekt. Den øgede masse flytter jo resonansfrekvensen nedad, og fordi massen er dominerende fungerer det som et lavpasfilter. Resonans'en skal så bare være tilstrækkelig lav for at det fungerer optimalt.
 
Det jeg hentydede til var den mængde luft som bliver flyttet i rummet  af membranen og refleksrørene med deres faseforskydning. Når bassen "slår ud" bliver der et (lille) overtryk i lejligheden, og dette trykker så på væggene så de virker som en "membran" hos naboen.
 
 
 
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg har hjulpet en kammerat med at lydisolere hans musikrum (han er musiker), og det fungerer ok.
+1 til den løsning.
Det ene lydstudie på mit arbejde er kun isoleret med 100mm rockwoll/gipsplader på alle flader, og lydniveauet er godt dæmpet der inde


Redigeret af michael9000 - 08-Maj-2011 kl. 06:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 91011
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu