recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Nabo'en klager :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp Nabo'en klager :)

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

"Snakken" er jo et vidt begreb. Der findes alm samtale niveau, som næppe kan høres gennem betonvægge. Og så højlydt muntert næsten råben, som kommer i festligt lag. Og det kan høres, næsten uanset hvad væggen er lavet af. Hvis det er et must at du er meget aktiv efter kl 24, så få dig et hus Wink 


Kan kun være enig,bor selv sådan et sted hvor folk åbenbart ikke fatter at andre mennesker skal op tidligt om morgenWink
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:28
når unge mennesker typisk under 20-24, flytter hjemmefra, skal der sq holdes fest, så skider de på omgivelserne ikke syntes det er fest tid Wink Jeg syntes du skal lære at tage hensyn til andre, eller lej/købe et hus på landetBig smile der er mange billige derude.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:37
kl 2 natten til lørdag eller natten til søndag kan, lejlighedsvis, accepteres af andre. Men hvis det er i hverdage eller hele tiden, så nærmer det sig decidret chikane.
 
 
da jeg boede i ungdomsbolig havde jeg en nabo der holdt fest til kl 5 om morgnen på hverdage. efter at han havde holdt fest fra mandag til fredag, så stod jeg op et par timer efter (det var nu blevet lørdag), satte en red warszawa cd på fuld skrald på de CV CLSC 215 jeg havde stående til låns, og så gik jeg ellers på arbejde i 10 timer. Jeg kom hjem, slukkede, og hørte aldrig mere til vedkommende.
 
pointe: hævnen er sød, især hvis naboen ikke kan styre sig, så skal det nok blive hævnet.
Crown - there is no substitute.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:56
Få dig et par hørebøffer

På mit kollegie skal der skrues markant ned for larm kl. 22 - for at tage hensyn. Kl. 2 om natten er sq også noget sent


Redigeret af Anima - 01-Maj-2011 kl. 13:57
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:56
Du laver et skelet af lægter af træ(38x57mm) eller et stålskelet(koster lidt mere) med 60 cm afstand , du rykker det ca. 2 cm fræ væggen vend lægterne så de 38 mm er vinkelret på væggen.
 
fyld skeletet med isolering, husk at få puttet om bag lægterne også(de 2cm).
Monter 2 lag gips (lav en 10mm afstand hele vejen rundt og fyld den med acrylfugemasse). Husk at forskyde samlingerne.
 
Det dæmper ikke bassen voldsomt, men resten vil blive dæmpet en del.
 
Principtegning.
 


Redigeret af Hans j - 01-Maj-2011 kl. 13:58
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du laver et skelet af lægter af træ(38x57mm) eller et stålskelet(koster lidt mere) med 60 cm afstand , du rykker det ca. 2 cm fræ væggen vend lægterne så de 38 mm er vinkelret på væggen.
 
fyld skeletet med isolering, husk at få puttet om bag lægterne også(de 2cm).
Monter 2 lag gips (lav en 10mm afstand hele vejen rundt og fyld den med acrylfugemasse). Husk at forskyde samlingerne.
 
Principtegning.
 
Det vil afhjælpe en del med tale og højere frekvenser, men bassen til naboen vil være uændret.

Du skal lave en "rum-i-rum" konstruktion, hvilket er svært og dyrt desværre.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:01
Hvis du vil forsøge med at afkoble dine højttalere så er et billigt forsøg at smutte i Harald Nyborg, Jem&fix eller lign og købe 8stk slibeklodser i kork, du lægger så 4stk under hver og de burde absorbere de værste vibrationer fra højttalerne, der findes dog ingen gyldne regler for hvad der altid virker, man må ofte forsøge sig lidt frem.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du laver et skelet af lægter af træ(38x57mm) eller et stålskelet(koster lidt mere) med 60 cm afstand , du rykker det ca. 2 cm fræ væggen vend lægterne så de 38 mm er vinkelret på væggen.
 
fyld skeletet med isolering, husk at få puttet om bag lægterne også(de 2cm).
Monter 2 lag gips (lav en 10mm afstand hele vejen rundt og fyld den med acrylfugemasse). Husk at forskyde samlingerne.
 
Principtegning.
 
 
Det vil afhjælpe en del med tale og højere frekvenser, men bassen til naboen vil være uændret.

Du skal lave en "rum-i-rum" konstruktion, hvilket er svært og dyrt desværre.
 
Du fik så lavet citat, inden jeg fik rettet, men nu er det jo ikke totalafkobling vi taler om.
 
Sådan en væg og almindelig god hensyntagen til naboen skulle nok hjælpe.
 
Ved godt der er en tendens til at gå amok over løsninger, men mindre kan også hjælpe Wink.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du laver et skelet af lægter af træ(38x57mm) eller et stålskelet(koster lidt mere) med 60 cm afstand , du rykker det ca. 2 cm fræ væggen vend lægterne så de 38 mm er vinkelret på væggen.
 
fyld skeletet med isolering, husk at få puttet om bag lægterne også(de 2cm).
Monter 2 lag gips (lav en 10mm afstand hele vejen rundt og fyld den med acrylfugemasse). Husk at forskyde samlingerne.
 
Principtegning.
 
 
Det vil afhjælpe en del med tale og højere frekvenser, men bassen til naboen vil være uændret.

Du skal lave en "rum-i-rum" konstruktion, hvilket er svært og dyrt desværre.
 
Du fik så lavet citat, inden jeg fik rettet, men nu er det jo ikke totalafkobling vi taler om.
 
Sådan en væg og almindelig god hensyntagen til naboen skulle nok hjælpe.
 
Ved godt der er en tendens til at gå amok over løsninger, men mindre kan også hjælpe Wink.

Selvfølgelig vil det hjælpe :) Men ville blot nævne det, i tilfælde af at trådstarter byggede det, og regnede med, at han kunne se film til kl. 3 om natten udne at forstyrre naboen Smile
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:15
Og hvad skal denne række af indlæg så anses for at være? De gamle mavesure, som lige fik en chance for at brokke sig over nutidens unge's egoisme og så videre???
For trådstarteren kan jo ikke bruge svarene til en dyt. (Det så være alle de indlæg der drejer sig om at flytte, købe hørebøffer eller bare konsekvent skrue meget ned.)
For så vil jeg da slå et slag for de unge ved at (uretfærdigt) påpege at det som regel er gamle snæversynede mavesure kramper som altid skal brokke sig over at de unge larmer for meget. De selvsamme typer som mener at høj musik (altså alt der får deres høreapparater til at sige "piiiiiiiv") kun hører til på et diskotek og at søndagen skal bruges på at nyde Top Charlie i stilhed. LOL
At foreslå ham at flytte i hus er jo aldeles hul i hovedet, da han nok ville have flyttet hvis det kunne lade sig gøre.
 
Men skulle vi i stedet ikke lige forholde os til hvad det er trådstarteren spørger efter.
En god måde at lydreducere dit rum kan eksempelvis gøres ved, som det allerede er nævnt, sørge for at afkoble/tilkoble rigtigt. Hvis du som jeg bor i et lejlighedskompleks (ikke stuen) med trægulve, så er dæmpefødder (som Argons fra HFK) et godt valg. Eventuelt kan du tage i Føtex og købe en stor bunke bordskånere af kork, skære dem ud i passende størrelser og sætte dem under.
Bor du på stuen, altså med betongulv og gulvtæppe, så er spikes det rigtige valg. Har du trægulve over betongulvet, så kan du købe et par små fødder til dine spikes, så du ikke ridser gulvet.
 
En anden metode, som dog er noget omstændig og besværlig, men giver et ret godt resultat, er at bygge en væg udover den eksisterende væg. Du bygger ganske enkelt en træramme på væggen og fylder mellemrummene op med lydisolerende materiale og sætter så en ny væg udenpå. Jeg kan foreslå at bruge træ. Dette maler du så i en farve du kan lide og så har du isoleret dit rum ganske fornuftigt. Dette er selvfølgelig noget af et projekt og du skal også undersøge om det er tilladt.
Alternativt kan du indkøbe en stor bunke Rockfon plader (eller lign) og sætte disse op. Det hjælper også en del.
 
Rent lavpraktisk ville jeg selvfølgelig også kigge på hvad husregelementet siger? Er det kun en enkelt person der klager eller er det hele bygningen? Snak sammen med naboen om hvornår det er "tilladt" at larme. Er naboen til at forhandle med eller vil han bare have stilhed som i en Morten Korch film?
 
Jeg kan da også finde på at se film om natten, men jeg skruer selvfølgelig også ned på det jeg ser som et passende niveau. Og der er pt. ingen naboer/underboer der har klaget over os.


Redigeret af mfhansen82 - 01-Maj-2011 kl. 14:19
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

kl 2 natten til lørdag eller natten til søndag kan, lejlighedsvis, accepteres af andre. Men hvis det er i hverdage eller hele tiden, så nærmer det sig decidret chikane.
 
 
da jeg boede i ungdomsbolig havde jeg en nabo der holdt fest til kl 5 om morgnen på hverdage. efter at han havde holdt fest fra mandag til fredag, så stod jeg op et par timer efter (det var nu blevet lørdag), satte en red warszawa cd på fuld skrald på de CV CLSC 215 jeg havde stående til låns, og så gik jeg ellers på arbejde i 10 timer. Jeg kom hjem, slukkede, og hørte aldrig mere til vedkommende.
 
pointe: hævnen er sød, især hvis naboen ikke kan styre sig, så skal det nok blive hævnet.
 
Det er så heldigt for dig at det virkede. Det havde det ikke med mig. Især slet ikke fordi jeg også godt kan lide Red Warszawa. Jeg havde bare set det som din accept af den høje musik og havde måske endda forsøgt at overgå den. Wink
 
Pointe: Fight fire with fire er et lækkert nummer med Metallica, men det fungerer sjældent som en praktisk løsning.
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 14:33
@mfhansen82: Læser du tråden eller kun det du kan blive stødt over ?
 
Man skal ikke finde sig i støj klokken 2 om natten *punktum*
 
Man kan varsle man holder fest og bede om forståelse for musik og larm den dag. Og der er kl 1 i mine øjne også det seneste tidspunkt man skal larme på. Derefter trækker selskabet videre i byen hvis der skal festes igennem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu