Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:15 |
@mfhansen82: Jeg bor da heldigvis ikke i lejlighedskompleks, men du kan tro jeg ville brokke mig hvis der blev dyrket LARMENDE SEX efter kl 02.00 (kunne være man så måtte deltage  ). Uanset årsag så har du ingen ret til at forstyrrer dine naboer med larm. Det kan selvfølgelig ikke undgåes at der skal hamres, bankes og bores (i mere end én forstand  ), men man gør det så det generer mindst muligt. Helst ved at give opgangen besked om, at nu skal man lige lave noget i lejligheden, som kan komme til at larme og derved bede om forståelse.
Men nu drejer tråden sig ikke om hvad vi hver især opfatter som værende acceptabel støj, men om hvordan man kan dæmpe gener for ens naboer og det er da ganske sympatisk træk ved trådstarter  .
PS: Du bliver også ældre og får et ansvar en dag  .
Redigeret af Hans j - 01-Maj-2011 kl. 16:17
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:26 |
tipsen skrev:
Brasch: Der er ikke lovgivning på området som politiet har lyst eller ressourcer til at håndhæve! Jeg var på et tidspunkt "begunstiget" med en underbo der spillede så højt at glas og vaser i min lejlighed "dansede" ned af borde og andre vandrette flader og vægge og sammenføjninger har fået revner! Der var ingen steder i lejligheden (ca. 30-35m lang) hvor det var muligt at falde i søvn - med ørepropper! Jeg måtte adskillige gange sove ude i byen og klagede adskillige gange til både personen selv, udlejer samt politiet! Jeg var så langt ude til sidst at jeg spurgte politiet konkret hvad selvtægt blev takseret med - hvis jeg enten brød ind og smadrede anlæg/højttalere eller knaldede min underbo ned - på dét tidspunkt ville jeg have anset det for en luksus at få et par ugers søvn i fængslet og var temmelig desperat - overvejede også at klippe kablet med strøm til hele ejendomskomplekset! |
nu er det ikke fordi jeg som sådan benytter mig af at tilkalde politiet, men det kommer nok lidt an på hvor meget de har at lave. Den ene gang jeg har været nødsaget til det er de kommet, men det var så i ovenstående tilfælde, hvor underboens nabo var blevet skubbet ned af trapperne, så der var en potentiel voldssag involveret. Episoden var så iøvrigt skyld i at de regler jeg nævnte tidligere blev vedtaget.
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:30 |
mfhansen82 skrev:
Det vil sige at du reelt mener at højlydt sex også er bandlyst klokken 2 om natten. For det mener jeg at man må finde sig i, når man bor i lejligheder. |
man kan som min. lukke vinduerne om sommeren. Bor man inde i byen kan sådan en omgang stønnen give pænt meget ekko i en baggård, det har jeg pænt informeret min overbo om.
|
 |
fiskerendk
Guld medlem
Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:46 |
Først og fremmest kan jeg godt se at jeg fik sq gang i skribenterne her. Og ja jeg høre til det yngre publikum (25). Og jeg er absolut ikke egoistisk og jeg tager rigtig meget hensyn. Alle skal være her. og det gælder jo forhelved også mig. Jeg brager jo ikke igennem med 7x190w kl 2-3 om natten det kan vi nok hurtigt blive enige om. Og jeg spiller jo heller ikke i hverdagen jeg har sq også job kl 7 om morgenen.
Hvis man kan sidde og snakke samtidig med musikken mener jeg ikke det er for højt. Og jeg mener umiddelbart at jeg skal finde mig i at hendes "lorte" unger skriger kl 5 om morgenen i hverdagen. Men jeg kan ikke få lov at spille en smugle musik i weekenden.
Det hele startede med jeg flyttede ind i Februar måned og de første dage brugte jeg afterne på at fjerne rauvplugs osv fra væggene. Vi snakker her en tang og en skruetrækker ligeså forsigtigt. Men dagen efter mente hun ikke jeg kunne tillade mig at tage rawplugs ud af væggen kl 9-10 om aftenen fordi hun jo skulle møde kl 5. Og derfor mener jeg umiddelbart at hun er en emsig kælling for at sige det lige ud.
Jeg har så en kammerat der bor i omgangen ved siden af og han havde snakket med hende før jeg flyttede hertil og der havde hun sagt at hun var træt af en på 3.sal i opgangen ved siden af som spillede musik. Og vi/hun bor i stuen i omgangen ved siden af. Det er jo ikke normalt.
Men jeg vil bare afhjælpe bare lidt af problemet med at lave en støjvæg og nogle noget højtalerne kan stå på også skrue 2-3db ned for bassen så tror jeg vi er ved at være der. uden nogen af os føler os chikaneret.
|
 |
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:49 |
Hans J > Det ser ret fornuftigt ud. skal man bruge alm. Rockwool eller kan man med fordel bruge f.eks. det som en har til salg her det der Rockfon: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92942&KW=isolering&title=rockfon-pro-lydisolering-pris
|
 |
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4465
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 16:54 |
fiskerendk skrev:
Hans J > Det ser ret fornuftigt ud. skal man bruge alm. Rockwool eller kan man med fordel bruge f.eks. det som en har til salg her det der Rockfon: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92942&KW=isolering&title=rockfon-pro-lydisolering-pris |
Brug rockwool . Hvis du alligevel skal beklæde konstruktionen med "en ny" væg, er det spild at bruge rockfon. Rockwool kan man få i nakken, men Rockfon bliver en langt dyrere løsning.
|
 |
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 19:58 |
Så er det jo heller ikke kun musik der generer.Vores overbo (ikke dansk) har et barn der går fuldstændig amok i tide og utide.Dvs.først hyler ungen,og der efter hyler moderen op og så tager det fat for fuld knald.og mad kraftig trampen i gulvet selv kl.01: om natten.Vi har en PH5 hængende over vores sofa bord,og den dykker gerne ca.2 cm.ned når der er gang i den ovenpå.Pga.rystelserne skifter vi pære i den ca.2-3 gange på 5 md (er kun hjemme om vinteren).og det syntes jeg er lidt vildt,selv om det er en 100W pære.
Jeg har tit været oppe og bede dem om at dæmpe sig men hun forstår ikke en brik.
Så engang imellem bliver Nakamichi PA5 mk.II nødt til at støve JBL'ernes membraner af  men det rager dem en pind.Lige for lige,hvis "vendskab"skal holdes.
carsten
|
 |
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:15 |
mfhansen82 > Jeg har besluttet mig for at begynde at lave en forsatsvæg som i snakker om. Med 2x12mm gips plader overlappende. Monteret på træ eller stål skelet 15mm fra væggen og 45mm Rockwool FlexiBatts. Så har jeg ikke lavet væggen mere end de 70mm ude som jeg har plads til.
Tak for hjælpen alle sammen.
|
 |
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4465
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:16 |
fiskerendk skrev:
mfhansen82 > Jeg har besluttet mig for at begynde at lave en forsatsvæg som i snakker om. Med 2x12mm gips plader overlappende. Monteret på træ eller stål skelet 15mm fra væggen og 45mm Rockwool FlexiBatts. Så har jeg ikke lavet væggen mere end de 70mm ude som jeg har plads til.
Tak for hjælpen alle sammen. |
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge terrænbatts i stedet for flexibatts... Meget højere densitet. (100kg/m^3 fremfor 30 ca).
|
 |
fiskerendk
Guld medlem
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 20:41 |
ER 30mm terrænbatts bedre end 45mm flexibatts?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 21:17 |
fiskerendk skrev:
Med 2x12mm gips plader overlappende. |
Man plejer vist at anbefale plader i to forskellige tykkelser, så de to lag får forskellig resonansfrekvens. Men hvor meget det betyder i praksis, skal jeg ikke kunne sige. Hvis de to lag plader er godt sammenkoblede, bør de alligevel danne en fælles resonansfrekvens.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
|
Sendt: 01-Maj-2011 kl. 21:43 |
ideelt kan man bruge forskellige materialer og forskellige tykkelser i en sandwichkonstruktion, men så er spørgsmålet jo hvor meget væg det reelt set æder.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |