recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp!  ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! ønskes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! ønskes
    Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 12:57
Dav!
Jeg er total i vilrede, med hvad jeg skal vælge??
Jeg har set på Squeezebox duet   og popcorn c-200! Men jeg aner ikke hvad jeg vil have bedst/mest ud af at anskaffe mig?
Det jeg har er:
                      en masse musik CD'r,  surr.anlæg, DVD HDD,  PS3 ( til BR-film) og en synology nas ( DS107+ )
Det jeg gerne vil er:
                                   få lagt mit musik over på NAS, og høre det inde i stuen, at kunne høre internet radio også, vil være en god ting, at se film fra NAs'n har jeg ikke prøvet, men det kunne da også være lækkert!
Men jeg, ANER som sagt ikke en s.... om dette område! så AL hjælp, er velkommen.
Det kunne jo også være, at jeg burde se på noget helt andet??
Håber meget at I kan hjælpe mig på vej, med at få brugt mine CD'r til noget, i stedet for nu, hvor de' bare ligger og ikke bliver brugt   
                                
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 13:04
Først ville jeg vælge to forskellige apparater, 1 til musik (sonos/squeezebox) og en til film (Popcornhour C-200). Eller dvs. det er sådan jeg vil/kommer til at gøre det...

Jeg har selv Sonos til musikafvikling samt til internetradio, det spiller bare! Det er lidt dyrere end Squeezebox, men tilgengæld er det super nemt, flot interface og kan let betjenes med Iphone/Itouch hvis man har en af disse...?
Du skal bruge en Zonebrigde til din router/nas = 799 kr. (i HFK).
Samt en afspiller f.eks. Zp-90, som kan erhverves billigere i UK eller på DBA. Så er musikken oppe og køre, og det er super nemt at gå til!

Popcorn hour, har jeg ikke investeret i endnu. Venter på den bliver frigivet og der kommer en FW der virker godt uden div. bugs - det hverken kan eller gider jeg rode med!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 19:01
Er der ikke noget med at en PS3 kan sættes op til at streame indhold fra en Synology NAS? (Så kan du jo evt nøjes med en Squeezebox i første omgang og så senere tilføje en PopcornHour eller tilsvarende)
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 19:34

Asklepios!  Zonebridge??  forstår ikke lige!  hvad skal den bruges til?  Sonos! er der en sonos  eller tænker du på en bestemt?

 

tipsen!  Jo du er inde på noget! jeg har da set billeder fra min NAS over PS3!

Men er der ikke noget med at Squeezebox ikke er så glad for Synology?

Eller har jeg fået det galt i halsen!

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:


Jeg har selv Sonos til musikafvikling samt til internetradio, det spiller bare! Det er lidt dyrere end Squeezebox, men tilgengæld er det super nemt, flot interface og kan let betjenes med Iphone/Itouch hvis man har en af disse...?


Jeg vil sige til Squeezebox fordel (har selv lige investeret i en Duet) at dens interface (brugerflade) i version 7.4 eller 7.4.1, er hammer nem og lige til. Hvad jeg har googlet mig til SONOS er dens Interface ikke nemmere at gå til end Squeezebox.
En ting fandt jeg ud af idag, og det er at hvis du får brug for at søge på år i dine mp3'er, altså hvis du vil høre ene af 2009 musik, så kan SONOS ikke dette, kun Squeezebox.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

En ting fandt jeg ud af idag, og det er at hvis du får brug for at søge på år i dine mp3'er, altså hvis du vil høre ene af 2009 musik, så kan SONOS ikke dette, kun Squeezebox.

Er det ikke bare at tagge ens musik ordentligt - så kan man vel navigere i genres, years, albums, artists og hvad der ellers måtte være af tags!?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Men er der ikke noget med at Squeezebox ikke er så glad for Synology?


Det tror jeg ikke - jeg har brugt SSODS i et par år nu og har et par hardware-afspillere og ofte en software-afspiller hooket op mod SqueezeCenter på en Synology DS-207+ NAS - det kører fint. Synology laver desuden deres egen pakke af SqueezeCenter (nu Squeezebox Server) til nem installation på NAS'en - dem har jeg dog ikke prøvet.
Til top
blaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2004
Sted: Hedensted
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:06
Lyder til at squeezebox vil være en billig og udmærket bud på at styre min musik.   Men!  er der nogen der ved noget om det dur til Synology Ds 107+ ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af blaller blaller skrev:

Lyder til at squeezebox vil være en billig og udmærket bud på at styre min musik.   Men!  er der nogen der ved noget om det dur til Synology Ds 107+ ?

Det burde kunne køre lige som mit setup - (næsten) samme hardware - kun spørgsmål om plads til én eller to diske.
NB: Webinterfacet er ikke en fornøjelse at bruge - det er langsomt!

Redigeret af tipsen - 27-Oktober-2009 kl. 21:11
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:11
Slå bak.. tjek lige om din NAS er kraftig nok!

Rigtig mange af de NAS der står ude i de danske hjem er slet ikke kraftige nok til en smooth brugeroplevelse.

Jeg kan finde noget info der siger 128MB RAM på en 107+.. hvis det stemmer, så glem alt om det. Du skal minimum have 256 og rigtig gerne 512 eller mere. Squeezebox Server kræver "en del" RAM.

Det du oplever med for lidt ram er at det kører langsomt, især webinterfacet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:32
Martin: "Slet ikke kraftigt nok" er den hardware jeg har benyttet i et par år og som pt kan streame forskellig musik (flac) til to afspillere samtidig med at der kører en video på popcornhour'en - og en ekstra softwareafspiller samtidig er også mulig. Web-interfacet er sjældent noget jeg bruger til at navigere i musikken, men den almindelige remote fungerer som oftest ganske hurtigt - selv når jeg streamer flac ud af huset til en afspiller på mit arbejde - så "glem alt om det" er vist åben for debat.
Det er desuden nemt at teste, da blaller blot kan installere Squeezebox Server på NAS'en og teste det med eks. Softsqueeze fra PC'en - hvis det så kører tilfredsstillende, kan der indkøbes en supplerende Squeezebox :-)
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:39
Som du selv skriver er webinterfacet langsomt.. jeg bruger webinterfacet 80% af tiden jeg benytter mit squeezesystem. Jeg ved ikke om det er atypisk?

Hvis det er langsommere end hurtigt så tror jeg ret hurtigt man hænger sig selv.. det havde jeg gjort

Synes også nettet flyder over med frusterede nas/squeeze ejere som ville ønske de havde modellen større.

Måske det bare er mig, men jeg forventer mit udstyr virker hurtigt, altid og hver gang.

Pt. bruger min Squeezebox Server ca. 100MB - alene (den spiller ikke lige nu). Dertil kommer styresystem, database + det løse.. så kan man hurtigt regne ud at 128MB længe er brugt og der derfor skal swappes

Men altså det kan være spørger er ligeglad.. og at så længe musikken spiller så er han en happy camper - han skal bare være klar over at glæden kan spoleres af et langsomt interface - så bliver han da ikke overrasket over det bagefter - som så mange andre er blevet i den tro den billigste NAS var løsningen på alle opgaver.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu