Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
|
Emne: Hjælp :) - Ny CPU. VMC crash ved live TV. Sendt: 03-Februar-2009 kl. 20:12 |
Hejsa,
Har lige opdateret min CPU fra en 3200+ til en x2 3800+
Det gik sådan set meget fint bortset fra at VMC crasher når jeg ser live TV eller recorded TV - alt andet virker til at fungere meget fint.
Bruger TV pack med cracket msdtvdec.dll - mistænker at noget er gået galt der. Men hvordan pokker kommer jeg videre herfra - udover reinstallation selvfølgelig. Gode ideer modtages.
EDIT:
Crashet er måske relateret til denne event:
Faulting application ehShell.exe, version 6.1.1000.18273, time stamp 0x486c6907, faulting module Indiv01.key, version 11.0.6000.6324, time stamp 0x47e327ae, exception code 0xc0000005, fault offset 0x000fa186, process id 0x%9, application start time 0x%10.
Lugter lidt af noget DRM/playready stuff...
Redigeret af NikolajC - 03-Februar-2009 kl. 20:21
|
 |
NikolajC
Guld medlem
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 21:30 |
Nå det viste sig at være min DRM der skulle opgraderes Det er noget smart noget det der DRM...
|
 |
Karlshoj
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 21:40 |
DRM forkert når du har skiftet CPU, derfor skal DRM nulstilles før det vil virke igen.
Slet alt i følgende mapper og genstart:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DRM
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\DRM
Genstart
PS. Kan ikke huske om der er en DRM mappe mere, men check Microsoft KB eller søg efter indiv01.key
|
 |
NikolajC
Guld medlem
|
Sendt: 03-Februar-2009 kl. 22:21 |
Jeps lige præcis. Det virkede fint. Kan dog ikke se min optagede programmer mere. Kunne nok have været undgået ved at tage en backup af licenserne inden jeg skiftede CPU, men hvem husker/gider det.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 00:54 |
Er det ikke risikabelt at skifte CPU uden at reinstallere OS?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 01:04 |
MCenterFreak skrev:
Er det ikke risikabelt at skifte CPU uden at reinstallere OS? |
Ikke så galt, så længe bundkort forbliver det samme. Men jo der kan godt en ting eller to galt.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10608
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 07:23 |
MCenterFreak skrev:
Er det ikke risikabelt at skifte CPU uden at reinstallere OS? |
Det betyder absolut intet hvis bundkortet er beregnet til den størrelse CPU man sætter i. Det er kun udskiftning af bundkort der kræver reinstallation, al anden hardware er ligegyldig.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
NikolajC
Guld medlem
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:11 |
Jeg har i øvrigt med success flyttet en harddisk fra et system til et andet uden problemer. Det tog lidt tid ved først boot, da systemet selvsagt skulle finde alt igen - men det virkede. Er blevet for gammel til at reinstallere hvis jeg kan undgå det... :)
|
 |
- Dark Nebula -
Bruger
Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:25 |
NikolajC skrev:
Er blevet for gammel til at reinstallere hvis jeg kan undgå det... :)
|
Hvad mener du med for gammel ? Er jeg den eneste der satdigvæk nyder at formatere/install.  Når mit system er tungt / langsomt, så får det en tur. Nogen som har brugt xpress recovery 2 ? Overvejer selv det på min nye HTPC, men holder det..
Redigeret af - Dark Nebula - - 04-Februar-2009 kl. 14:26
|
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters:
|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10608
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 14:52 |
- Dark Nebula - skrev:
Er jeg den eneste der satdigvæk nyder at formatere/install.  Når mit system er tungt / langsomt, så får det en tur.
Nogen som har brugt xpress recovery 2 ? Overvejer selv det på min nye HTPC, men holder det..
|
Efter en frisk installation hvor alt kører som det skal, tager jeg altid en backup med programmet Acronis True Image. Når PCen så efter nogle måneder begynder at blive sløv, kører jeg backupen og har igen en frisk installation. Det tager kun ca 5 minutter.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:15 |
fltk skrev:
Efter en frisk installation hvor alt kører som det skal, tager jeg altid en backup med programmet Acronis True Image. Når PCen så efter nogle måneder begynder at blive sløv, kører jeg backupen og har igen en frisk installation. Det tager kun ca 5 minutter.
Flemming
|
Samme her. Har endda lavet flere versioner. f.eks. "HTPC kun med Vista, uden drivere, uden programmer, aktiveret". Den bruger jeg hvis jeg vil have lavet en "fra bunden" installation. En anden hedder "HTPC med alt kørende, alt installeret, DVBVIewer x.x, ATIxxxx med driver xxx, Antivirus xxxx". Den bruger jeg hvis jeg har fået lavet for meget lort i maskineriet, og gerne vil hurtigt tilbage til en fuld funktionsdygtig maskine. Det hele ligger på en ekstern USB harddisk, og så booter jeg på den Boot cd som Acronis kan lave
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
- Dark Nebula -
Bruger
Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
|
Sendt: 04-Februar-2009 kl. 18:03 |
Super, tror sgu lige jeg vil kigge nærmere på det. Har nemlig google't Xpress Recovery2 og ikek meget diskussion der var omkring det.
Har nemlig "configured" alt som det skal være.. Ved bare af erfaring at med mediaportal og FFFDShow bliver der en masse roderi, da man simpelthen ikke kan lade være med at pille og 100% tilfreds blvier man aldrig....... Men det er jo det der gør det fedt at rode med, så det kunne være lækkert at man hurtigt har et funktions dygtigt system, hvis man fucker det hele op.
Redigeret af - Dark Nebula - - 04-Februar-2009 kl. 18:05
|
Diablo 3 On It's Way
Now Four Characters:
|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
|
 |