recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Oppo BDP-93 vs. Marantz UD7006
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: Oppo BDP-93 vs. Marantz UD7006

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Oppo BDP-93 vs. Marantz UD7006
    Sendt: 19-April-2012 kl. 22:58
Hej,

Jeg står til at skulle udskifte min NAD T535 dvd-afspiller med en en bluray afspiller. 

Den skal fungere som "multi"-afspiller således at den skal kunne afspille blueray og dvd'er i god kvalitet, samt cd'er/sacd. 

Jeg går ikke ud fra, at der er den store forskel i blueray-kvaliteten mellem de to afspillere, men er mere i tvivl når det kommer til dvd og cd afspilning.

Hvilken afspiller vil levere det bedste billede når det kommer til DVD? Jeg har stadig en stor samling DVD'er og vil være ked af, at gå ned på kvaliteten ved afspilning af disse.

Når det kommer til CD-lytning så jeg også gerne, at lyden blev sendt videre via hdmi (for at slippe for kabelrodet), selvom det bedste valg nok ville være analog overførsel - alternativet er at jeg overfører et stereo-signal analogt og bruger det ved cd-lytning.

Afspilleren skal "hookes" op til min aldrende AV-reciever (Denon AVR-2308) som ikke selv kan afkode HD-lyden, og det skal helst transporteres til receiveren med HDMI-pcm så de nye formater kan udnyttes.

Indtil videre er jeg mest opsat på Oppo'en, da det lader til at folket bag Oppo er mere generøse hvad angår firmware opdateringer. Desuden følgder der også en wifi-dongle med.

Marantz har så vidt jeg ved et godt ry hvad angår musikalitet.

Mit forbrug af cd mod dvd/blueray er omkring 50/50. 

Med tiden vil jeg opgradere min receiver, men der kommer nok til at gå et år eller to.

Andre forslag til afspillere er også velkomne Smile

Min tvivl går på, hvilken afspiller der tilbyder det bedste ift. lydkvalitet ved afspilning af cd over hdmi og billedkvalitet ved afspilning af dvd.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 09:57
Du vil næppe kunne se forskel mellem de 2 modeller når det kommer til afspilning af BD. Hvad angår surround lyd vil de 2 afspillere formentlig være ligeværdige. Men Oppo er nok en tak bedre til DVD.

Når det kommer til kundeservice (opdatering af firmware, og brugerspørgsmål m.v. til producenten), kan meget få matche Oppo´s niveau.

Og så til CD afspilning, jeg har aldrig hørt din Marantz model som CD-afspiller. Oppo´en er for de fleste ikke meget krævende lyttere ganske okay. Selv vil jeg nu ikke bytte den funktion med min Sony CD afspiller.  Smile

Redigeret af Hother - 20-April-2012 kl. 10:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 14:19
Hej,

Tak for svar. Jeg regner også med at det blive Oppo'en jeg springer på.
Jeg havde også kig på Cambridge 751bd (mener jeg den hedder), som ser ud til at have samme scaler som Oppo'en (Marvell QDeo). Men den koster så 1500 mere, så der virker Oppo'en også som bedste valg

Ift. til opsætning af hd lyd, har jeg så ret i det jeg skrev i første indlæg, med at jeg kan opnå hd fromagerne ved at lade Oppo'en afkode dem og sende dem videre som pcm via hdmi? Og opsætte denon'en til at modtage det som pcm?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu