recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp! opsæt. af Time Machine (Wi-Fi) til Synology
    Sendt: 26-Juni-2011 kl. 02:21
Hej har du forstand på opsætning af Time Machine  (Wi-Fi) til min nye Synology 211+

-jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, har siddet hele aftenen/natten og rodet med det, uden at vide hvad jeg skal gøre... porte, ip, statisk ip etc, etc. jeg har givet op... efter at have kigget på flere emner om det.

Time Machine kan godt finde min synology og lave backup når jeg har netværkskabel fra min mac, til ZyXel-routeren og igen til synologyen, men disken forsvinder i Time Machine når jeg hiver kablet, (klart nok)

Ved ikke om det er i Dsm 3.1 der skal rodes i, eller i routerens konfiguration eller noget helt andet i min mac... Cry

Hjælp....
Til top
Cartman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2011
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 02:28
Det er efterhånden ved at være nogen tid siden jeg selv har rodet med det, men havde noget liggende, fra da jeg gjorde. Du kan prøve selv at oprette et diskbillede og flytte det over på din NAS. Det gjorde jeg, og det virkede for mig. 

Hvor du retter:

 

 

500g - til størrelsen som din backup maximalt må blive

 

NAVN PÅ DIN BACKUP - til det navn, som du gerne vil have, at diskbilledet skal have

 

COMPUTERNAVN - Navnet på din computer (se under netværk)

 

MACADRESSE - Mac-adressen på dit netværkskort

 

Bum.



Redigeret af Cartman - 26-Juni-2011 kl. 02:29
Til top
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 02:39
Jeg forstår slet ikke hvad du skriver og hvad jeg skal gøre? jeg er en rookie i det her.
Til top
Cartman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2011
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 02:52

okay - glem den post.
Når du mounter det drev, du ønsker at gemme din TM backup på, kommer den så op inde i "systemindstillinger --> Time Machine --> vælg disk" ?



Eller hvordan ?
Til top
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 03:02
Jeg ved ikke hvad mounter "spejle" betyder i denne sammenhæng, men ja den er synlig når der er netværkskabel tilsluttet. Ellers ikke.
Til top
Cartman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2011
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 03:08
Prøv at tag en backup med dit kabel i og derefter se om ikke du kan lave en Wifi backup, altså uden et kabel :-)
Til top
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:03
Jeg har taget backup med netværkskablet i. Men disken forsvinder når det tagea ud.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Kri5toffer Kri5toffer skrev:

Jeg har taget backup med netværkskablet i. Men disken forsvinder når det tagea ud.


Når du tager kablet ud, er det så kablet mellem mac og router du mener?

Hvis det er tilfældet og du ikke kan se synologyen, kan du så heller ikke komme på internet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:29
Ja det er kablet mellem macen og routeren jeg tager ud. Jeg kan sagtens komme på internettet over Wi-Fi
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 10:44
TimeMachine disken er kun synlig på skrivebordet, når den skal bruges af TimeMachine.

Når din Mac er trådløs, skal du kunne se NAS'en under Fælles i Finder. Hvis du ikke kan det, skal du begynde dér.


Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 11:06
havde svaret på pm, her var mit bud på en løsning
 
det kan være fordi at du veksler mellem ledning og wifi, jeg har enkelte gange været ude for noget lignende, hvor man er nødt til at adde drevet i timemachine når man kører på wifi (og ikke lan).
en anden ting der også kan hjælpe er at tilføje det drev du kører timemachine over på under dine opstartsemner på dit brugernavn i opsætningen på maccen, således at hver gang du starter computeren så mounter den det drev du kører backuppen på. (gå ind i opsætning, brugere og opstartsemner mener jeg det hedder.. klikker på + under feltet til venstre og tilføj drevet og indtast evt brugernavn og adgangskode)
så burde det gerne køre.
Mvh

René
Til top
Kri5toffer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2011
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2011 kl. 11:29
Hvordan adder du det pågældende drev i Machine. -enten kan man se drevet der, eller også er det der ikke?

Under opstartsemner kan jeg kun tilføje mapper ikke drev... 
Vi er enige om at det er et fæles mappe man skal oprette i DSM 3.1 og ikke en bruger?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu